Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Frank69 skrev:Och PcP:er är heller inget jag letar efter...![]()
Finns ju annars massor av fina sådana... men... är inget för mig.
Utan bara de tre varianter som jag nämnde tidigare... dvs SSB, CO2 eller fjäder.
Jazz skrev:ssp är en riktig höjdare ca 100 gånger bättre än fjäder men mycket dyrare.
dreg skrev:Mod 65 är ju populär som träningspistol för krutskyttar. På den modellen går det att låsa rekylsläden mha en skruv.
Tryckvikterna är 0,5 och 1,35kg på den pistolen om jag inte missminner mig.
En annan aspekt är ju service om man inte kan/vill göra den själv. Kan vara bra att ha den möjligheten inom rikets gränser. mvh
Beangan skrev:CO2 är ju skitsimpelt idag, aldrig varit lättare att få tag på. Finns i kassan på lokala ICA, sodastream
Finns på ebay så man kan använda sodastream flaskor och fylla med.
Edit, Tex denna För att följa länken så måste du registera dig.
soul skrev:Det var nog ett bra val, de skjuter fint de där pistolerna.
Frank69 skrev:soul skrev:Det var nog ett bra val, de skjuter fint de där pistolerna.
Man tackar & bockar!
Jo, jag hoppas det... o nu kan man inte skylla resultatet på pistolen...
soul skrev:Om sanningen ska fram så är det nog inte så ofta man faktiskt kan skylla resultaten på pistolen![]()
Leopold skrev:Men vad gäller ssp skulle jag säga att det är en klar nackdel om man tävlar. Även om det är skitenkelt att ladda tex en fwb100 så blir det omständliga laddningsställningar mht att pipan ska vara framåt målen hela tiden och tar onödigt på krafterna under en full match. Därför skulle jag rekommendera CO2 framför ssp om man ska tävla. För hemmaträning spelar sånt ingen roll och ssp kanske är det mest praktiska (slippa fylla osv).
Etienne skrev:...snudd på omöjligt att få ekonomi i CO2-pistoler för tävling i och med att tuberna som följer med vapnet i princip alltid är för gamla för att få användas på tävling.
Leopold skrev:Etienne skrev:...snudd på omöjligt att få ekonomi i CO2-pistoler för tävling i och med att tuberna som följer med vapnet i princip alltid är för gamla för att få användas på tävling.
Opps... tänkte inte så långt ens. Kanske för att jag inte har någon CO2-puffra. Tänkte bara rent funktionellt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster