Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, gubbe, Daniel
Faidros skrev:Har några revolvrar som jag gillar.
På bilderna är det 2st Brocock (BACS) och en riktig.
Det är en ME Single Action köpt i år.
Sedan är det en Brocock Texan, tillverkad av Hermann Weihrauch runt år 2000, stomme i stål och flamhärdad, enbart provskjuten av tidigare ägare.
Sist är det en gammal Uberti Cattleman SAA i .45 Long Colt, dvs en revolver för krutladdade patroner.
Den som håller högst kvalitét i mina ögon är Texan, ruggigt välbyggd och fin både utanpå och inuti.
Stommen är gjord för 44 Magnum, säljs i USA som Bounty Hunter från EAA Corp då.
På de två under bilderna ser man att hela Texan revolvern är en storlek större än nuvarande ME Single Action.
Den är bra kraftigare än Uberti Cattleman också.
ME Single Action baserar sig på Hermann Weihrauch revolver för 22lr/22wm och 9mm knall, dvs den är i en aluminiumlegering.
Men den har finaste kolvsidor istället, och håller faktiskt fin kvalitét.
Jag saknar dock en Uberti Brocock Cattleman, har nån en till salu eller vet om en, skicka PM till mig.
Jag betalar begärt pris om den är i rätt skick.
Ska fixa bild på min Brocock Orion 6 också, men mest förtjust är jag i Single Action av Army modell![]()
![]()
På översta bilden:
Överst = ME Single Action
Mitten = Brocock Texan
Underst = Uberti Cattleman .45LC
PALLE_H skrev:De som ligger på bordet kl 11 &12 har jag alltid velat ha som luftpistol, vet inte vad de heter heller.
Var finns sådana att köpa, om man skulle få pengar över en dag?!
Faidros skrev:PALLE_H skrev:De som ligger på bordet kl 11 &12 har jag alltid velat ha som luftpistol, vet inte vad de heter heller.
Var finns sådana att köpa, om man skulle få pengar över en dag?!
De är tillverkade av Pietta, de finns ibland på begagnatmarknaden om man har en massa tur.
Tillverkas alltså inte längre.
Gotaverken skrev:Provsköt idag min nyinköpta brocock SAA och jösses vad skoj det var. Men som alla skrivit tidigare i trådarna, så blir man lite mör av allt pumpande.
Tänkte investera i lite fler patroner. Är det några problem att köpa från För att följa länken så måste du registera dig. ?
Faidros skrev:Jag har beställt både pump-adaptern och renoveringskit från tawnadoairguns.
De var riktigt snabba med leverans osv.
Beställde när de fick den i lager senast.
vapenochfritid.se tar löjligt höga priser på allt de säljer.
Christian Larsson skrev:Hej. Ny här.
Undrar lite om ME Single Action, jag har två stycken, en 4,5 o en 5,5, det skiljer lite på dom mer än calibern, på 4.5 är avståndet mellan trumma och pipan 0.08 mm medans det är 0.25 på 5.5 plus lite grövre diameter på pipan också. Tänker på avståndet om det är inom toĺleranserna eller om det är avsiktlig? Någon annan som kollat detta?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster