Är denna laglig?

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Är denna laglig?

Inläggav Skott 22 feb 2016, 10:52

Hej alla.
Jag är ny på forumet så jag hoppas jag skriver i rätt ämne/tråd.

Jag är en gammal luftgevärs fantast med betoning på gammal närmare hundra än noll således :)

Min fråga då:

Jag har beställt en sån här från Holland För att följa länken så måste du registera dig.

och jag undrar,den är väl laglig ?

Jag tog en 22:a och skall ha den till lite luftpistols skytte i stugan.Jag har hört att reglerna för luftpistol/gevär avseende joule har ändrats,och jag hoppas att jag inte har gjort mig skyldig till ett lagbrott med denna pistol..

Sedan tidigare så har jag ett BSA lightning luftgevär som skjuter som bara den.Men jag har börjat snegla på pcp vapen pistol/gevär,de verkar kul speciellt de med magasin.Jag har också fyra kolsyre pistoler i varierande prisklasser men träffbilden är endast bra mot en ladugårdsvägg.Så med ovanstående pistol så avser jag att kunna träffa gaveln på ladan istället för långsidan :)

Nåväl,allt gott från Norr

Skott
Skott
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 31 dec 2015, 22:22
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg

Följande användare vill tacka Skott för detta inlägg
Walle (26 feb 2016, 09:08)

Re: Är denna laglig?

Inläggav Beangan 22 feb 2016, 11:11

Gränsen för licensfritt i sverige är 10J, och har varit så sedan 90 talets början.

Pistolen har 8J, står det på sidan. Så det ska inte vara några bekymmer.
Beangan
 
Inlägg: 3458
Blev medlem: 14 aug 2011, 04:51
Tack utdelade: 130 gång
Tackad: 389 gånger i 183 inlägg

Följande användare vill tacka Beangan för detta inlägg
Skott (22 feb 2016, 11:13)

Re: Är denna laglig?

Inläggav Skott 22 feb 2016, 11:15

Tack Beangan.
Ditt snabba svar höjde skjutfebern till 100,så då är det bara att invänta postgången :)
Skott
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 31 dec 2015, 22:22
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg

Re: Är denna laglig?

Inläggav PevAB 22 feb 2016, 11:19

Det är väl ok.
10j för enkelskott och 3j för "automat"
PevAB
 
Inlägg: 121
Blev medlem: 07 feb 2011, 00:41
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 7 gånger i 7 inlägg
Luftvapen favorit: Bullpup65

Re: Är denna laglig?

Inläggav Superbee 22 feb 2016, 11:29

PevAB skrev:Det är väl ok.
10j för enkelskott och 3j för "automat"


Sprid inte felaktigheter!
Det är 10J för enkelskottare och semiauto numera.
Fullauto är dock 3J fortfarande.
Användarvisningsbild
Superbee
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 25 mar 2008, 18:22
Ort: Finland
Tack utdelade: 67 gång
Tackad: 62 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: N/a
Luftvapen favorit: Air Arms TX200HC

Re: Är denna laglig?

Inläggav Tomaz 22 feb 2016, 11:55

Det enda problemet med pistolen i länken, är att den har en ljuddämpare...och det kan myndigheter ha synpunkter på om du har otur..
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Re: Är denna laglig?

Inläggav Skott 22 feb 2016, 15:55

Tack alla för trevligt bemötande och snabba svar.

Okej,ljuddämparen..Den är väl mest för synsskull antar jag,iofs så kan vissa luftvapen smälla rätt ordentligt.Jag antar att ljuddämparen går att skruva av/på..Det är rätt glest med lagens långa arm där jag har stugan,men vill ju inte ställa till med nåt...

Så,finns det lagar/förordningar eller regler för "ljuddämpare" på licensfria luftvapen,nån som vet hur det förhåller sig?
Jag vet inte och har för avsikt att hålla mig på rätt sida om skranket så att säga.

Jag har en kolsyre pistol Crosman 177:a som skjuter rundkulor i 160-170 m/s.Utan ljuddämpare så låter den mer.Om man nu kan se det medföljande plaströret,vilket går att gänga fast på pipan,som en ljuddämpare.Lite sido info ..

Skott
Skott
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 31 dec 2015, 22:22
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg

Re: Är denna laglig?

Inläggav Tomaz 22 feb 2016, 18:03

Man kan vrida på frågan hur man vill angående ljuddämpare till licensfria vapen, men hade det varit lagligt att sälja ljuddämpare till licensfria luftvapen, så hade handlare i sverige gjort det.
Samma sak gäller för pipor också, det finns ingen handlare som vågar sälja lösa pipor även om det är till ett licensfritt vapen.

Det står i annonsen att det är en Air Arms ljudämpare, så det är ingen pipvikt eller liknande för utseendets skull, utan är en fullt fungerande ljudämpare med bafflar, som kommer göra din pistol tyst och fin.

Så klarar du dig bara förbi tullen så är det säkert lugt för dig att använda i din stuga, men är nog klokt att vara lite diskret med den.

Men blir den stoppad i tullen så har jag ingen aning om hur dom ser på saken. I värsta fall gör dom ingen skillnad på dämpare och dämpare...och då riskerar du väl åtal antar jag..
Användarvisningsbild
Tomaz
 
Inlägg: 3742
Blev medlem: 26 dec 2007, 23:41
Ort: Värmland
Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Re: Är denna laglig?

Inläggav börne 22 feb 2016, 18:17

Jag hade beställt den från Tobbe istället. För att följa länken så måste du registera dig.

AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18783
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2836 gång
Tackad: 6076 gånger i 2390 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Är denna laglig?

Inläggav sfe 22 feb 2016, 18:57

börne skrev:Jag hade beställt den från Tobbe istället. För att följa länken så måste du registera dig.



Inte riktigt samma version. Versionen det handlar om är en "plus" med "tuned trigger", rödpunkt, magasin och som sagt ljuddämpare. Om den nu verkligen gör 8J som det står så misstänker jag att dämparen bidrager med ett par J där. Min 177:a, utan dämpare och därmed kortare pipa, ligger runt 5J.

Undrar om dom med "tuned trigger" menar att dom satt i en skruv i det gängade hålet i avtryckaren? I min fanns det hursomhelst ett redan färdigt hål fast utan skruv. (Nu finns det ett hål till och bägge har skruv.)

Det här är en ganska OK pistol för pengarna tycker jag och ännu bättre blev den med lite polering och som sagt skruvar i avtryckaren. (Jag köpte snålexvarianten.) En nackdel är dock att den har en väldigt tung hammare. Prova att trycka av utan gas i pistolen - fullständigt omöjligt att hålla still när hammaren rör sig. OK pistol ändå som sagt. Har funderat att sätta axelstöd på min men egentligen skulle man då också haft längre pipa och på det har jag ingen lösning.
FWB 300S(X2), Walther Lever Action, Diana 23, Diana 27, FWB 65, Smith & Wesson 79G, Evelox CP-1, Umarex Colt SAA, Umarex Beretta 84, ASG CZ P-09 4,5, Gletcher NGT R, Crosman 1077
Användarvisningsbild
sfe
 
Inlägg: 988
Blev medlem: 24 feb 2014, 22:02
Ort: Lerum
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 95 gånger i 80 inlägg
Luftvapen favorit: FWB300S

Re: Är denna laglig?

Inläggav PevAB 22 feb 2016, 19:12

Superbee skrev:
PevAB skrev:Det är väl ok.
10j för enkelskott och 3j för "automat"


Sprid inte felaktigheter!
Det är 10J för enkelskottare och semiauto numera.
Fullauto är dock 3J fortfarande.


Det va ju det jag skrev.
Auto 3j
Enkel 10j

Semi tog jag inte ens upp?

Eller vad menar du?
Mvh
PevAB
 
Inlägg: 121
Blev medlem: 07 feb 2011, 00:41
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 7 gånger i 7 inlägg
Luftvapen favorit: Bullpup65

Re: Är denna laglig?

Inläggav börne 22 feb 2016, 19:33

sfe skrev:
börne skrev:Jag hade beställt den från Tobbe istället. För att följa länken så måste du registera dig.



Inte riktigt samma version.

Jo... men man riskerar ju inte att åka dit för smuggling av ljuddämpare, var mer så jag tänkte.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18783
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2836 gång
Tackad: 6076 gånger i 2390 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Är denna laglig?

Inläggav Skott 23 feb 2016, 09:13

Tack alla för kommentarer.

Nu är jag novis i detta med ljuddämpare och luftvapen,och borde kanske ha kollat bättre hur det hela förhåller sig gentemot lagar och förordningar,jag var helt övertygad om att det var ett plaströr för syns skull.Två av mina kolsyrepistoler har dessa "plaströr".
Är det alltså möjligt att med en ljuddämpare öka hastigheten/joule i ett luftvapen?
På mitt Bsa lightning luftgevär sitter det nån sorts ljuddämparliknande tingest längst fram..Kan det vara en sk. pipvikt,och inte en ljuddämpare? Det är rätt bra tryck i det geväret och det smäller lite när man skjuter med det,och det är helt original.Dock är det ett fjädergevär..

Om man tänker att man beställer en ljuddämpare för att hålla ned slamret från luftvapnet för att inte störa grannarna och vapnet håller sig inom lagens råmärken,begår man då ett lagbrott?
Nu tänkte jag inte så utan tyckte pistolen såg cool ut,men det lär väl inte tydas positivt.
Dessa kinapistoler har ju mycket att önska i tuning/avtryck av det jag läst om desamma,jag blev givetvis glad då jag hittade en som var "klar" för plinkning/prickskytte - nja ladugårdsgavel var det ja.

Nåväl,puffran är på väg så jag ger en liten hint i hur det hela ser ut då den anländer.Skall höra mig för lokalt om någon har en chronograf,det finns skytteklubbar och vapen affär i närområdet,och mäta vad pistolen ger med och utan dämpare.

Skott
Skott
 
Inlägg: 19
Blev medlem: 31 dec 2015, 22:22
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg

Re: Är denna laglig?

Inläggav börne 23 feb 2016, 09:24

Det är själva ljuddämparen som är licensbelagd. Har inget med effekten att göra.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18783
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2836 gång
Tackad: 6076 gånger i 2390 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Är denna laglig?

Inläggav Frank69 23 feb 2016, 13:13

Skott skrev:Hej alla.
Jag är en gammal luftgevärs fantast med betoning på gammal närmare hundra än noll således :)
Jag har beställt en sån här från Holland För att följa länken så måste du registera dig.


Jag tog en 22:a och skall ha den till lite luftpistols skytte i stugan.


Tjena! :smt020
När du får hem luftpistolen så starta gärna en ny tråd med lite bilder och information om vapnet.
Är ju alltid kul att höra om hur de upplevs.
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: Är denna laglig?

Inläggav Hawkeye 23 feb 2016, 14:11

Du behöver inte vara orolig. Pistolen blir inte licensbelagd om det nu skulle sitta en ljuddämpare på den. Det är delar till licensbelagda vapen som är licensbelagda. Den som hävdar att delar till licensfria vapen är licensbelagda har gjort en logisk kullerbytta. Som lagen är skriven, är det delar till licensbelagda vapen som är licensbelagda.

I bilagan till Vapenförordningen står det: "Slutstycket, patronläget, och pipan till ett skjutvapen tillhör som separata delar samma kategori som det skjutvapen de är eller är tänkta att vara monterade på."

Om en osanning upprepas tillräckligt många gånger uppfattas den till sist som sanning. Det är väl därför som så många säger att det är licens på delar till licensfria vapen. De har inte heller läst lagtexten. En åklagare som hade åtalat någon för innehav av en lös pipa till ett licensfritt vapen hade blivit utskrattad i rätten.
Weihrauch 50 S .22, Weihrauch 30 S .177, Diana 34 .22, Webley Tracker .22, HW 45 .22, HW 40, Beretta 92 FS m fl
Användarvisningsbild
Hawkeye
 
Inlägg: 752
Blev medlem: 17 jan 2008, 15:10
Ort: Lund
Tack utdelade: 9 gång
Tackad: 39 gånger i 28 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp

Re: Är denna laglig?

Inläggav PevAB 23 feb 2016, 14:17

Hawkeye:
Så då menar du att jag kan köpa en ljuddämpare som är till trådskaparens pistol till min licensfria pcp?

Om ljuddämparen från början är tillverkad till och för ett licensfritt vapen?

Det hade ju varit väldigt trevligt för min pcp skäller ganska högt.

Förlåt att jag kapade tråden lite.

Mvh Jimmy
PevAB
 
Inlägg: 121
Blev medlem: 07 feb 2011, 00:41
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 7 gånger i 7 inlägg
Luftvapen favorit: Bullpup65

Re: Är denna laglig?

Inläggav Silwer 23 feb 2016, 14:28

jag vet vad som sägs men har aldrig sett riktiga paper på saken.

Det kan tänkas att ljuddämpare och lösa pipor är ok för licensfritt, eller inte.

Det har aldrig provats vad jag vet ändå säljer inga svenska ställen nånting sådant, du kan inte ens köpa av dem.

PCP i 10J låter just inget, om och ifall skaffa en tom dämpare bara med slutplugg det räcker på en sån och är definitivt lagligt även fast det faktiskt dämpar en del.

Detta har diskuterats jämt i alla tider men ändå är det status quo på den fronten.

Troligen just för at licensfria vapen inte behöver ljuddämpare särskilt ofta och ju är lagliga om man mäter dem, de som behöver dämparna har alla licensvapen och då är det andra kanelbullar.

Pipor är en skum grej, för hur ens nån ska kunna veta att den inte är original, jag tror det är nonsens men tror att man inte vill sälja för att det kan var förbjudet at sälja men blir svårt att sätta dit nåt innehav på.

Polien vet ingenting om luftvapen, långt mindre än de flesta här, men ljuddämpare skriker just "skumma saker på gång!" för alla som ser en, därav shroudens popularitet, den syns inte.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Är denna laglig?

Inläggav Pryltokig 23 feb 2016, 15:32

Hela ljuddämpar-diskussion är i mitt tycke ett typ-exempel på Svensk ängslighet och en urspårad lag. Lagen har kommit till på initiativ av markägare/jaktorganisationer för att försvåra tjuvjakt. Inte för att stoppa lönnmördare som smyger runt med James Bond-pistoler. Om Polisen beslagtar jaktvapen med oregistrerade ljuddämpare i områden där det "försvunnit" många vargar, tro f-n att man ligger extra risigt till, men att de skulle prioritera en "särskild insats" mot soft-airguns-dämpare & match-gevär med shroud etc. är bara löjligt. Sen kan det givetvis bli tjafs i tullen och handlare vill givetvis inte sticka ut hakan i onödan, fullt förståeligt. Så om inte din ljuddämpare är lämpad för jaktvapen, don't worry.
- Den som har flest prylar när man dör vinner.
Användarvisningsbild
Pryltokig
 
Inlägg: 517
Blev medlem: 20 maj 2015, 22:10
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 65 gång
Tackad: 78 gånger i 56 inlägg
Luftvapen favorit: FX D-Tac, Bob- & Wildcat

Re: Är denna laglig?

Inläggav Silwer 23 feb 2016, 15:49

men om du vill ta det så det hamnar som dom, gör det då eller är du ängslig?

Ljuddämpare förbjöds pga tjuvjakt i äldre tider med småkalibriga vapen.

Idag kan man få ljuddämpare på licens utan problem för klass 1 och 2, för där kan de inte neka till att det sparar folks hörsel, egentligen är det så med alla vapen impo men man håller fast vid gammalt strunt utan att det för den delen är folk som jagar älg med luftvapen eller ens .22lr idag.

Lagen är helt enkelt inte längre kopplad till verkligeheten.

Det har varit upp i lägre instanser för 10 talet år sen gällande luftvapen men gick inte igenom och sen vet jag inet om nånting ställts på sin spets, att dämpare beslagtagits vet jag, mne då ingen protest komer så blir den bar förbrukad.

Man måste ha en klar dom att avgöra det hela i, är det lagligt isf hur? är det övh taget inte lagligt?

Däremot att avvisa allt som feghet och att ingen fattar nåt, du kan ha tur och tulen kanske inte ser mm är inget man egentligen ger som råd på ett forum imo.

Du kan knappast stå för det iaf.

Det är stor chans att klara sig ja, även med luftvapen i licensklass utan licens, men vi kan ju inte sitta här och skriva sånt som nåt jäkla mått, det ryker ju nån fan här och var för sånna dommar kommer ändå ibland ok att de flesta kommer av att de gjort grövre brott och att husransakan hittar grejorna.

Som sagt varför säljer inte en enda svensk luftvapenhandlare dessa delar? fega?
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Är denna laglig?

Inläggav Hawkeye 23 feb 2016, 16:14

"Som sagt varför säljer inte en enda svensk luftvapenhandlare dessa delar? fega?"

Den frågan får du ställa till luftvapenhandlarna.
Weihrauch 50 S .22, Weihrauch 30 S .177, Diana 34 .22, Webley Tracker .22, HW 45 .22, HW 40, Beretta 92 FS m fl
Användarvisningsbild
Hawkeye
 
Inlägg: 752
Blev medlem: 17 jan 2008, 15:10
Ort: Lund
Tack utdelade: 9 gång
Tackad: 39 gånger i 28 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp

Re: Är denna laglig?

Inläggav Beangan 23 feb 2016, 16:20

Dom flesta anser att det är en gråzon som dom inte vill börja trampa i.

Va ju en butik som lagt ut en dämpare på blocket för luftvapen. Skrevs om det här på forumet en del. Dom ansåg väl att det ska vara grönt, den annonsen låg ute ett ganska bra tag.
Beangan
 
Inlägg: 3458
Blev medlem: 14 aug 2011, 04:51
Tack utdelade: 130 gång
Tackad: 389 gånger i 183 inlägg

Re: Är denna laglig?

Inläggav Silwer 23 feb 2016, 16:27

Saken är ju dessutom att vi luftskyttar inte "finns", vi saknar organisation nästan helt, vi är utspridda ofta utan större kontakt med andra med liknade tankar.

Och klubbarna har ju sitt ordnat, inte ger de sig på at bråka om sånt här när de ordnat sina grundproblem med att få ut licenser, därför händer inget.

De som har problem med detta är alla ensamma, det ger dåliga odds för en ändring någonsin.

Hela EU har dock fritt fram med sånt här, det är smålustigt men det anses väl som ett starkt plus för vapenkontroll haha.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Är denna laglig?

Inläggav Pryltokig 23 feb 2016, 19:01

Silwer skrev:men om du vill ta det så det hamnar som dom, gör det då eller är du ängslig?

........

Som sagt varför säljer inte en enda svensk luftvapenhandlare dessa delar? fega?


Jag har helshroud på bägge mina luftbössor och de har tveklöst en stark ljuddämpande effekt och nej,
jag är inte ett dugg ängslig för att få "dom" på det. Däremot om jag hade gjort exakt samma konstruktion
på någon av mina klass 1-bössor, hade knappast någon domstol accepterat omskrivningen "shroud" istf. ljuddämpare.

De seriösa handlarna har lite att vinna och mycket att förlora, på att hamna i någon flerårig utredning om eventuella
gränsfall. Det är väl sund omtanke om verksamheten. Feghet är dina ord.

Vill man hitta produkter i gränslandet (kallas kompensator, attrapp eller för Airsoft), finns det dock ganska mycket där ute.
Tydligen så är det bara den bakre delen som är licenspliktig, om man vill ha the real thing. Mer än vad jag visste..


För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.

Senast redigerad av Pryltokig 23 feb 2016, 19:03, redigerad totalt 1 gång.
- Den som har flest prylar när man dör vinner.
Användarvisningsbild
Pryltokig
 
Inlägg: 517
Blev medlem: 20 maj 2015, 22:10
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 65 gång
Tackad: 78 gånger i 56 inlägg
Luftvapen favorit: FX D-Tac, Bob- & Wildcat

Re: Är denna laglig?

Inläggav Silwer 23 feb 2016, 19:05

Nja, det hadee nog gått att kränga rätt många dämpare för säg Caboom det kan jag lova dig, klart värt det att få det lagligt.

Folk skulel köpa även o mde inte behövde en, faktum är at det är plast inuti nästan alla dämpare för luftvapen beroende på vikten givetvis, de håller inte på en krutbössa.

Så egentligen borde det varit hur lätt som helst att godkänna detta.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Nästa

Återgå till Luftpistoler

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster

  • Sponsorer