Pistol skytte - min resa

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Pistol skytte - min resa

Inläggav H.. 31 mar 2018, 16:33

_Axel_ skrev:Jag har en besvärlig tinnitus, men för ett år (eller nått) sedan fick jag Lergigan som sömnmedel, och det har gjort mig mer avslappnad rent allmänt. Kan klart rekommendera den kuren! har provat mkt annat innan, men detta är den bästa hittills, inget slö på dan alls av den som många antihistaminer ger.


Tack Axel, skall komma ihåg det om det skulle bli mer besvärande. Just nu lider jag inte särskilt av det, bara märker att den är mera påtaglig

H
Användarvisningsbild
H..
 
Inlägg: 275
Blev medlem: 14 mar 2016, 09:55
Ort: Alnö
Tack utdelade: 16 gång
Tackad: 7 gånger i 7 inlägg

Re: Pistol skytte - min resa

Inläggav H.. 23 aug 2022, 15:02

Jag tror min pistolresa tog slut här...

Knappt rört LP10 an sedan senaste inlägget. Och då är det tyvärr bara att inse att intresset svalnat allt för mycket och det är dags att avskaffa den då värdet är för mycket att ha på hyllan bara.

Nu finns en chans att förvärva en Steyer LP10 i mycket fint skick.
Verkar som bilderna i tråden försvunnit, men i annonsen finns bilder att se.

För att följa länken så måste du registera dig.



För den som är intresserad är det klart snabbast att kontakta via blocket.

H

För att följa länken så måste du registera dig.

[url][/url]
Senast redigerad av H.. 23 aug 2022, 15:07, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
H..
 
Inlägg: 275
Blev medlem: 14 mar 2016, 09:55
Ort: Alnö
Tack utdelade: 16 gång
Tackad: 7 gånger i 7 inlägg

Re: Pistol skytte - min resa

Inläggav vettedax 24 aug 2022, 12:53

pistolskytte är svårt. speciellt luft. sköt mycket på 80talet å märkte efter ett tag att panga hemma gav ingenting. gick med i en klubb å fick lära mig riktiga rutiner med seriösa serier i träning å tävling..då började resultaten komma..lära sig tiden man har för varje skott å utnjytna det..kunde lyfta pistolen 3 gånger innan skottet gick. å även en gammal Feinwekbau 65 eller 80 har en egenpresion som är ett hål 5 skott..så jag sköt 3 serier om 60 skott seriöst varje vecka...då blir det bra. resultaten sattes upp på en tavla sen , att släppa iväg en kulla utan full konsentration gick inte. de duktiga skyttarna låg nog inom 20mm fem skott ibland bättre..tian är ju 10mm på internationell tavla. min bästa tavla sköt jag med min Feinwerkbau 80 faktiskt. inte 50 poäng men tätast utan sladden då. sparat den å för skoj skull. i dag är jag inte i närheten ens..måste nog träna ett halvår minst innan då.
För att följa länken så måste du registera dig.

vettedax
 
Inlägg: 2240
Blev medlem: 10 apr 2019, 14:29
Ort: onsala
Tack utdelade: 24 gång
Tackad: 252 gånger i 210 inlägg
Luftvapen favorit: fx 2000 HW 98 Diana 100

Föregående

Återgå till Luftpistoler

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster

  • Sponsorer