Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
ky3mikael skrev:Mycket trevlig läsning och kan bara hålla med om att HW75 är en trevlig pistol. Jag har skjutit några 100 skott med min nu och jag trivs väldigt bra med den.
Det är en fröjd att ta fram den då den är så himla fin![]()
Har ni något tips på prisvärd å bra ammunition till denna modell? Just nu skjuter jag slut på en burk JSB Match 8,02 gr och dom funkar väl bra men dom är ju så jä... dyra
Tompten skrev:ky3mikael skrev:Mycket trevlig läsning och kan bara hålla med om att HW75 är en trevlig pistol. Jag har skjutit några 100 skott med min nu och jag trivs väldigt bra med den.
Det är en fröjd att ta fram den då den är så himla fin![]()
Har ni något tips på prisvärd å bra ammunition till denna modell? Just nu skjuter jag slut på en burk JSB Match 8,02 gr och dom funkar väl bra men dom är ju så jä... dyra
Jag har bara testat H&N Finale Match Light än så länge. Tycker den funkar bra och är prisvärd. (79:-) Men jag har två burkar H&N Match Pistol som ska testas så fort Finalen är slut.
Tompten skrev:
Helnöjd med denna serie. 10 meter, stående med enhandsfattning. Öppna riktmedel och H&N Finale Match Light.
Det är kul när det går bra.
Skickat från min D5803 via Tapatalk
Tompten skrev:Helnöjd med denna serie. 10 meter, stående med enhandsfattning. Öppna riktmedel och H&N Finale Match Light.
Det är kul när det går bra.![]()
Frank69 skrev:Tompten skrev:Helnöjd med denna serie. 10 meter, stående med enhandsfattning. Öppna riktmedel och H&N Finale Match Light.
Det är kul när det går bra.![]()
Vet inte om dina tavlor har korrekta mått...
Så här ser de ut annars:
För att följa länken så måste du registera dig.
Tavlans centrum placeras 140cm upp från golvet. Skjuts som du vet på 10meters avstånd... och...
Man brukar skjuta 10st diaboler per tavla. Så max poäng blir 100p.
För övrigt: Mycket bra skjutet!![]()
duttowisch74 skrev:Hej!
Har både HW40, 45 och 75an. Visst är den fin.
Några tips. Du kan fila upp det bakre siktet för att få bredare spalt.
Tips två är att lägga i två små vikter i kolven för att få en bättre balans. Det är förberett för det. Ger lite över 100g. HW45an har inte detta, utan där får man borra själv.
Silwer skrev:Man kan även mäta center till center på de 2 sämsta hålen, så har man oavsett tavelform nåt att jämföra med.
Tompten skrev:Men först svär man en ramsa åt de två sämsta. :D
Frank69 skrev:Tompten skrev:Men först svär man en ramsa åt de två sämsta. :D
He, he...![]()
Man måste lära sig att släppa föregående avfyrning direkt ifall det inte var till belåtenhet.
Dåligt "skott" tidigare får inte påverka nästa avfyrning.
Jag brukar skratta åt det... det brukar ge en avslappnad känsla i kroppen och ge ett bättre resultat i nästa avfyrning.
Frank69 skrev:Om du känner för det så bjud gärna på lite bilder på ditt fina luftvapen.
Frank69 skrev:Jo, det är ju lite så att avfyrningen "sitter lite i ryggraden"...
Har man skjutit mycket så vet man när allt stämmer... eller felar.
Själv håller jag på med att träna in att inte avfyra när det känns fel...
Man får inte känna sig "stressad" och låta en avfyrning ske fast man inte är nöjd.
Tycker generellt att tjejer är bättre på att sänka vapnet och börja om med en ny skyttecykel än killar.
Vet inte om vi har ett macho syndrom som gör att vi måste avfyra...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster