Kunde inte låta bli idag utan skruvade bort infästning för Co2 tuben och kände att det enkla konceptet föll.
Co2 delen skiljer sig från LP1/10 på så sätt att den på LP5 är slät (och det syns ju även på lp50 nr 3 i bilden ovan)
Men det gjorde också att det klarnade lite för mig, så här "tror jag" att omladdningen funkar:
-Nr 63 måste sitta gängad i blocket (eftersom det är den som ventilen tätar mot) och beroende på hur mycket man skruvar in den så justeras
V0, Den ser ju också ut att ha en 6 kantig eller möjligen 8 kantig skalle (i så fall krävs det specialverktyg för in- och ut-skruvningen av denna).
-Hur 64 och 59 samverkar känns inte helt ut klarat men, ställskruven 68 ställer hur långt slutstycket skall rekylera (och inte
v0 som jag trodde tidigare).
SlutsatsOm det inte gått att skicka den till Steyr för uppgradering hade jag nog köpt en konverteringssats till LP1 och fräst av den utstickande delen.
Skruvat isär mekanismen och bedömt om fjädern (nr 83) är samma som den som satt i LP1 och klämt dit den nya, därefter justerat i förstaläget
V0 och i andraläget omladdningen.
Men nu går det att skicka in till Steyr så jag kommer nog att göra det när datumen på mina tuber går ut.
Den bedömda vinsten på att göra det själv är transportkostnaderna dvs en knapp 1000 kr. OCH förstås att man gjort det själv.Vinsten med att skicka in den blir ju att ett proffs indirekt ser över och smörjer upp rätt mycket av den och att man inte tar någon risk att påbörja något som kanske skiter sig i slutändan..
Webley Tempest .177, FWB m/65, Steyr LP1, Steyr LP5, Hatsan AT-44 .22, Steyr Hunting 5 Automatic .177