Browning Hi Power

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Browning Hi Power

Inläggav MarshalDan 10 mar 2017, 21:46

Finns det någon luftvariant förutom den plastiga skiten från umarex? Hittade tre airsoft men inga luftpistoler förutom den umarex tillverkar.

Hade varit kul att plinka med mitt gamle tjänstevapen så att säga.
MarshalDan
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 09 dec 2016, 17:48
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300

Re: Browning Hi Power

Inläggav T.Lundberg 10 mar 2017, 21:56

Umarex verkar vara den enda som för den som skjutbar replika
Tur att en ä sum en ä så en ente ble som en sulle
Användarvisningsbild
T.Lundberg
 
Inlägg: 919
Blev medlem: 07 jun 2013, 13:06
Tack utdelade: 62 gång
Tackad: 95 gånger i 79 inlägg
Skytteklubb: HSR.Outlaw
Luftvapen favorit: FWB300S,HW30S,LGV,Buccaneer SE

Re: Browning Hi Power

Inläggav _Axel_ 11 mar 2017, 12:36

Är du Främlingslegionär, eller invandrare?

Man ser fortfarande dessa gamla pistoler på snutar i på Zaventem i Belgien. Vanliga snutar där har S&W pistoler dock.
Användarvisningsbild
_Axel_
 
Inlägg: 516
Blev medlem: 31 jan 2008, 17:51
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 61 gånger i 53 inlägg

Re: Browning Hi Power

Inläggav MarshalDan 11 mar 2017, 13:13

Hi-Power licenstillverkades av FÈG i Ungern under namnet FÈG P9 och är fortfarande delvis tjänstevapnet både för militären och polisen. De byts ut i rask takt, men det finns fortfarande massiva mängder i lager som ges ut till tex värnpliktiga och beredskapspolisen.
MarshalDan
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 09 dec 2016, 17:48
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300

Re: Browning Hi Power

Inläggav _Axel_ 11 mar 2017, 14:45

Jo jag har provat en sån för väldig många år sedan. Inge vidare var den tyvärr...
Användarvisningsbild
_Axel_
 
Inlägg: 516
Blev medlem: 31 jan 2008, 17:51
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 61 gånger i 53 inlägg

Re: Browning Hi Power

Inläggav Harbard 11 mar 2017, 17:21

Finns en anledning till varför Kanada har kvar Browning Hi-power i militären, för den funkar :) En otroligt bra pistol för sin trots höga ålder. Råder dig att gå med i skytteklubb för att sedan köpa en riktig istället, annars är det nog replikor som gäller om du vill ha något som känns riktigt. Airsoft pistoler är annars näst bästa, luft pistoler har en tendens till att vara långt ifrån verklighetstrogna.
"Framgång är världens enda domare över rätt och fel"
* HarSan BT65 .25 Tactical extreme edition 2015 feat remix 200Joules super deadly 600m Simo Häyhä no scope took out bird, sooo amaziing!
Användarvisningsbild
Harbard
 
Inlägg: 399
Blev medlem: 30 aug 2012, 04:31
Ort: Ronneby
Tack utdelade: 32 gång
Tackad: 28 gånger i 22 inlägg
Skytteklubb: Skogens fria skytteklubb
Luftvapen favorit: Hatsan ;)

Re: Browning Hi Power

Inläggav MarshalDan 11 mar 2017, 18:23

_Axel_ skrev:Jo jag har provat en sån för väldig många år sedan. Inge vidare var den tyvärr...


Största problemet är ju den övermänskliga rekylfjädern vilket hör fältstrip till en mardröm samt att pistolen får en så hård och grov karaktär. Byter man till Browning fjäder och svagare fjäder för avtryck så blir den mycket trevligare.

Harbard skrev:Finns en anledning till varför Kanada har kvar Browning Hi-power i militären, för den funkar :) En otroligt bra pistol för sin trots höga ålder. Råder dig att gå med i skytteklubb för att sedan köpa en riktig istället, annars är det nog replikor som gäller om du vill ha något som känns riktigt. Airsoft pistoler är annars näst bästa, luft pistoler har en tendens till att vara långt ifrån verklighetstrogna.


Precis, du kan i princip skjuta vilken skitammunition som helst. En riktig arbetshäst som typ 1911.

Jag kan inte få licens i Sverige av någon anledning, men jag har redan fått villkorat inköpstillstånd beviljat i hemlandet. Ska köpa en i sommar såfort jag gör omkvalificeringen. Men det skulle vara kul att ha en i luftreplika sverige också.
MarshalDan
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 09 dec 2016, 17:48
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300

Re: Browning Hi Power

Inläggav MarshalDan 13 mar 2017, 16:29

Det blev en airsoftmodell istället. WE Browning Hi Power

Vad jag förstått av alla reviews av umarex modellen är att den ännu sämre än den ser ut så jag ratade den direkt. Ingen stor fan av airsoft men att plinka burkar kan den nog.
MarshalDan
 
Inlägg: 177
Blev medlem: 09 dec 2016, 17:48
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300


Återgå till Luftpistoler

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster

  • Sponsorer