Umarex Beretta 92a1 co2 går lågt

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Umarex Beretta 92a1 co2 går lågt

Inläggav Ärtröret 23 apr 2017, 11:16

southnorrland skrev:Jag hade en sådan. Hade tur (Samma Beretta alltså) och fick den beg för 500 plus frakt. Den absolut snyggaste co2 pistolen med den läckra finessen att manteln åker bak och stannar där då du tömt magasinet.
Men den är riktigt klen, typ 95m per sekund och för mig tog det bort hela nöjet. Sålde den vidare och köpte istället sig sauers full metall p226. Inte alls lika vacker med trycker ut kulorna i 150-155 m per sekund och vips så var det lite roligare att plinka :)


Då skjuter du stålrundkulor va? Har p250 och skjuter diaboler i ca 115 m/s, vill inte skjuta stål eftersom pipan är i räfflad mässing...

Min har tendensen att skjuta högt när trycket börjar bli lågt.. tror att diabolerna inte hinner ut ur pipan innan blowbacken rycker till.. annars är nog precisionen rätt ok upp till 10m iallafall..
Senast redigerad av Ärtröret 23 apr 2017, 13:58, redigerad totalt 1 gång.
Ärtröret
 
Inlägg: 79
Blev medlem: 13 mar 2017, 23:16
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg

Re: Umarex Beretta 92a1 co2 går lågt

Inläggav Ärtröret 23 apr 2017, 13:25

Axis skrev:Undra om låga träffbilden har att göra med låga utgångshastighet? Om man kopierar allt rakt av från en 9mm och inte gör om vinkel på pipa eller sikten då faller ju kulan mer på 10 m än med en riktig pistol...


Ja kulan faller så fort den lämnar pipan, ju fortare kulan går desto mindre hinner den falla innan den träffsr målet.
Sen om det är det som gör att den skjuter lågt låter jag vara osagt.
Senast redigerad av Ärtröret 23 apr 2017, 13:27, redigerad totalt 1 gång.
Ärtröret
 
Inlägg: 79
Blev medlem: 13 mar 2017, 23:16
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg

Re: Umarex Beretta 92a1 co2 går lågt

Inläggav Ärtröret 23 apr 2017, 14:53

Ledsen om jag spammar tråden nu.. :o hittade en recension av mr Rune Rebel, verkar som hans ex går lite lågt med men inget fel på träffbilden dock.. den är nog kanske byggd såhär helt enkelt..

För att följa länken så måste du registera dig.

Ärtröret
 
Inlägg: 79
Blev medlem: 13 mar 2017, 23:16
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg

Re: Umarex Beretta 92a1 co2 går lågt

Inläggav proton 23 apr 2017, 15:16

öka farten i den TS så träffar du där du siktar , jag tycker 175-180m/sek funkar bra på stålkulor , över det så börjar träffbilderna dra i väg en del :)
proton
 
Inlägg: 459
Blev medlem: 19 jul 2016, 11:47
Ort: skogen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 43 gånger i 40 inlägg
Luftvapen favorit: elgamo 4,5

Re: Umarex Beretta 92a1 co2 går lågt

Inläggav southnorrland 23 apr 2017, 15:49

Ärtröret skrev:
southnorrland skrev:Jag hade en sådan. Hade tur (Samma Beretta alltså) och fick den beg för 500 plus frakt. Den absolut snyggaste co2 pistolen med den läckra finessen att manteln åker bak och stannar där då du tömt magasinet.
Men den är riktigt klen, typ 95m per sekund och för mig tog det bort hela nöjet. Sålde den vidare och köpte istället sig sauers full metall p226. Inte alls lika vacker med trycker ut kulorna i 150-155 m per sekund och vips så var det lite roligare att plinka :)


Då skjuter du stålrundkulor va? Har p250 och skjuter diaboler i ca 115 m/s, vill inte skjuta stål eftersom pipan är i räfflad mässing...

Min har tendensen att skjuta högt när trycket börjar bli lågt.. tror att diabolerna inte hinner ut ur pipan innan blowbacken rycker till.. annars är nog precisionen rätt ok upp till 10m iallafall..



Diabiler faktiskt! Men å andra sidan har jag inte chronat utan bara utgått från specifikationerna. Vilket igen väcker behovet av en chrony:) En helt annan tråd LOL

Men trycket jämfört med Beretta är hursomhelst natt/dag. Skjuter bara på 7-8 meter för min del
southnorrland
 
Inlägg: 84
Blev medlem: 10 jun 2015, 20:48
Tack utdelade: 12 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg

Föregående

Återgå till Luftpistoler

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster

  • Sponsorer