Vilken pistol ?

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Vilken pistol ?

Inläggav Gordon 20 jan 2018, 23:12

Hej på Er alla, Jag söker en hyfsat bra pistol för träningsskytte, där syftet är att komplettera min begynnande krut karriär. Frågan har hanterats i flera tidigare frågor men jag känner att jag har svårt att ringa in "rätt" vapen.

1. När jag skjuter vill jag skjuta min serie utan allt för mycket mek.. dvs man vill ha ett vapen som laddas om lätt, liknande Rhöms twinmaster med så kallad DA.

2. 3J vapen går bort, även om jag inte behöver en kanon så vill jag närma min de 10J som man kan ha i licensfritt utförande.

3. Öppna riktmedel fullt justerbara för hyfsad precision på 10m.

4. Prisklass upp till 5000kr, kan justeras någon om jag blir övertalad ;-)

5. Vapnet måste gå att få tag i.

Jag vet att det finns massor av skyttar som har och sitter i min situation så alla synpunkter tas tacksamt emot.

Mvh // Gordon
Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Re: Vilken pistol ?

Inläggav dreg 21 jan 2018, 07:04

En beggad FWB C5 kan du hitta för dom pengarna, den fyller din spec mer eller mindre.
Tyvärr så har semiautos ett sämre trycke än singelskottare, bara så du vet.
Om du i framtiden vill tävla i luft får du inte göra det med en semi, det måste vara en singelskottare.
Kan säga att jag har en C5, men tränar i princip uteslutande med en FWB mod 80. Den går utan problem bra ut till 25 meter.
Lycka till.
mvh
Nihill nisi mors
dreg
 
Inlägg: 629
Blev medlem: 04 aug 2014, 18:18
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 21 gång
Tackad: 75 gånger i 57 inlägg

Re: Vilken pistol ?

Inläggav Henno3 21 jan 2018, 09:39

En begagnad Steyr LP5 i Co2-utförande på eGun! Storleksmässigt plus dessutom om du nu skall ha den i övningssyfte för krut!
"Stå på dig, annars gör någon annan det"!


Weihrauch HW30s.
Feinwerkbau 124 Sport. (Till salu!)
Steyr LP1
Feinwerkbau 603
Henno3
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 04 jan 2015, 23:06
Ort: Svanesund
Tack utdelade: 41 gång
Tackad: 126 gånger i 97 inlägg
Skytteklubb: Orust Östra Sportskytteklubb
Luftvapen favorit: Steyr LP.

Re: Vilken pistol ?

Inläggav Superbee 21 jan 2018, 10:06

Det brukar finnas singelskottsmag till match semis, så kolla om det finns till vald modell. Prisramen är ett problem, Röhm Twinmaster är billiga men svåra att hitta.

Kanske finns något Tau Brno att köpa direkt från Tjeckien?
Användarvisningsbild
Superbee
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 25 mar 2008, 18:22
Ort: Finland
Tack utdelade: 67 gång
Tackad: 62 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: N/a
Luftvapen favorit: Air Arms TX200HC

Re: Vilken pistol ?

Inläggav Gordon 21 jan 2018, 11:37

Hej på Er alla och god morgon !

Vi börjar uppifrån och arbetar oss nedåt i svaren...

Dreg: Jag tittade lite på nätet efter en FWB mod 80 och tyvärr hittar jag inte så mycket om denna, verkar dock vara en fjädermodell och då känns det mindre intressant, avståndet är mindre viktigt. FWB C5:an verkar mycket riktigt som du säger uppfylla mina villkor... Använder du den inte så kanske du kan överväga att ge den ett nytt hem.

Henno3: Orust får mig att minnas mina ungdoms tävlingsinsatser. Hur bra jag en sköt var det alltid en tjej från Morlanda som var ett snäpp bättre, inte blev det bättre av att jag kommer från en strax ö söder om Er ;-) Ok en Steyr LP5 ser också ut att uppfylla de krav jag ställer Bra!

Superbee: Ok jag uppfattar ditt inlägg som att det är möjligt att anpassa ovanstående modeller med enskottsmagasin och att de då blir godkända för tävling. Den enda jag tävlar mot är mig själv jag är för gammal för att börja om. Tanken är inte att jag ska tävla i luftpistol utan blir duktig på 22:an. Vad beträffande budgeten trodde jag att den var väl tilltagen men det kanske jag gick bet. Summan är väl inte skriven i sten men man vill ju ha andra saker också...

Jag var också inne på PP700S-A, mest för att slippa börja med CO2 också. Tidigare trådar i detta forum intygar att det inte är något fel på träffbilderna. Problemet var kolven och det kan man ju förstå... Frågan är dessutom om en regulator i denna prisklass gör sitt jobb. Vapnet känns helt enkelt för billigt..

Mvh Gordon
Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Re: Vilken pistol ?

Inläggav Henno3 21 jan 2018, 12:45

Gordon skrev:
Henno3: Orust får mig att minnas mina ungdoms tävlingsinsatser. Hur bra jag en sköt var det alltid en tjej från Morlanda som var ett snäpp bättre, inte blev det bättre av att jag kommer från en strax ö söder om Er ;-) Ok en Steyr LP5 ser också ut att uppfylla de krav jag ställer Bra!



En stor fördel med LP5 är att den kan konverteras till PCP. Dock gör man inte det enkelt själv, som med LP1. Den måste isåfall skickas till "fabriken" av någon anledning, och det är nog rejält kostbart.
Har en LP50 enligt nedan. Bor du på Lillebrorön i söder är det nog inga problem att sammanstråla och testskjuta den om du vill!

För att följa länken så måste du registera dig.



Tja, som tidigare skrivits så har väl avtrycket på denna lite mer att önska, så också på min.
Kan väl tillägga att det fortfarande alltid finns någon liten tjej som piskar också mig i skyttet här på ön!!....
"Stå på dig, annars gör någon annan det"!


Weihrauch HW30s.
Feinwerkbau 124 Sport. (Till salu!)
Steyr LP1
Feinwerkbau 603
Henno3
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 04 jan 2015, 23:06
Ort: Svanesund
Tack utdelade: 41 gång
Tackad: 126 gånger i 97 inlägg
Skytteklubb: Orust Östra Sportskytteklubb
Luftvapen favorit: Steyr LP.

Re: Vilken pistol ?

Inläggav Gordon 21 jan 2018, 15:55

Hej igen !

Någon konvertering kommer det inte bli tal om efter en viss ålder så kommer man till insikt om att alla projekt som man ska göra bara blir till dålig Karma.

Västkusten lämnade jag för 20 år sedan och nu letar jag febrilt efter ett lite bättre sommarboende men det är inte lätt och dessutom en annan historia men tack för erbjudandet.

LP50 är ju i en helt annan liga än de 5000kr jag tänkt lägga. Jag har precis börjat leta lite på E-gun, har ingen aning om vad det är för forum men det finns säker omskrivet i en annan tråd här och jag tycker det är viktigt att man håller tråden så att säga...
Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Re: Vilken pistol ?

Inläggav jtq 21 jan 2018, 16:54

Hej,

Om syftet inte är att bli världsmästare utan komplettera krutskyttet kanske en FAS 6004 kan vara något?

Jag har en själv och tycker den är helt ok som träningspistol för precision, efter en del justering har jag även fått till trycket ganska bra. Den påminner även mycket till utseendet en .22lr. Jag har även en LP50 som jag tränar lite fält/milsnabb med men hade aldrig köpt den för precision då trycket inte är nåt vidare för det höga priset. FAS finns på Sportwaffen för 410 euro eller i Sverige för en tusenlapp mer.
jtq
 
Inlägg: 48
Blev medlem: 09 jun 2014, 15:12
Ort: Uppsala
Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 5 gånger i 4 inlägg

Re: Vilken pistol ?

Inläggav Gordon 21 jan 2018, 17:32

Hej Jtb...

Problemet med detta vapen är att du får "avbryta" din serie när du laddar om. Jag hade hoppat på att slippa detta... Så för min del är detta för närvarande inte ett alternativ. Men tack ändå för ditt inlägg.

Mvh // Gordon
Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Re: Vilken pistol ?

Inläggav Gordon 22 jan 2018, 07:21

God morgon !

Tyvärr är det så att de två pistolerna som uppfyller kriterierna nämligen FWB C5 och Steyr LP5 uppfyller samtliga krav sånär som på ett, nämligen tillgängligheten och det är ju en rätt så väsentlig punkt.

Jag letar själv men det är svårt med semiautomatiska pistoler i lite bättre klass anpassade för svensk marknad. Så jag tar tacksamt emot lite mer hjälp så utbudet ökar något.

Mvh // Gordon
Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Re: Vilken pistol ?

Inläggav Henno3 22 jan 2018, 10:59

Det blir svårt att hitta något som passar på kravspecen.

Alla Umarexpistoler i Co2-utförande verkar väl fungera förutom att de faller på för låg effekt. De hamnar väl på 3,5j eller strax däröver. En LP5 ligger nog kring 7j, och det är nog tillräckligt för dina beskrivna behov.

Har själv aldrig skjutit med dessa Umarexpistoler, och kan ej uttala mig om dess funktion och skjutbarhet.
Senast redigerad av Henno3 22 jan 2018, 11:00, redigerad totalt 1 gång.
"Stå på dig, annars gör någon annan det"!


Weihrauch HW30s.
Feinwerkbau 124 Sport. (Till salu!)
Steyr LP1
Feinwerkbau 603
Henno3
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 04 jan 2015, 23:06
Ort: Svanesund
Tack utdelade: 41 gång
Tackad: 126 gånger i 97 inlägg
Skytteklubb: Orust Östra Sportskytteklubb
Luftvapen favorit: Steyr LP.

Re: Vilken pistol ?

Inläggav Superbee 22 jan 2018, 12:30

Man kan säga att det blivit ett hål i marknaden sedan Umarex köpte upp och la ned Röhms Twinmaster serie :(

En Umarex går inte att jämföra med Twinmaster...
Senast redigerad av Superbee 22 jan 2018, 12:31, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Superbee
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 25 mar 2008, 18:22
Ort: Finland
Tack utdelade: 67 gång
Tackad: 62 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: N/a
Luftvapen favorit: Air Arms TX200HC

Re: Vilken pistol ?

Inläggav Henno3 22 jan 2018, 12:39

Superbee skrev:Man kan säga att det blivit ett hål i marknaden sedan Umarex köpte upp och la ned Röhms Twinmaster serie :(

En Umarex går inte att jämföra med Twinmaster...


"Hål i marknaden" är en helt korrekt beskrivning. Finns inget motsvarande Twinmaster idag. En billig men ändå välskjutande PCP med SA/DA. Hade en ett kort tag, undrar om den låg kring 6 j?
En HW44 för 7500kr täcker inte hålet direkt!
"Stå på dig, annars gör någon annan det"!


Weihrauch HW30s.
Feinwerkbau 124 Sport. (Till salu!)
Steyr LP1
Feinwerkbau 603
Henno3
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 04 jan 2015, 23:06
Ort: Svanesund
Tack utdelade: 41 gång
Tackad: 126 gånger i 97 inlägg
Skytteklubb: Orust Östra Sportskytteklubb
Luftvapen favorit: Steyr LP.

Re: Vilken pistol ?

Inläggav Gordon 22 jan 2018, 13:18

Jag har tittat på den och den är ett oprövat kort så att säga. Prisklass mellan 6-8000kr på ett ungefär. Vikten är perfekt men laddningen är ju av klassisk skidskyttemodell. Den är dock ganska häftig och dessutom PCP. Om man någon gång i framtiden vill göra om den till en licenspliktig bössa så torde det gå ganska smidigt.

Det skulle vara trevligt att provskjuta denna... Frågan är bara vilken kaliber som är vettigast, pratar vi 10meters skytte i orginalutförande så är det otvivelaktigt 4,5mm men om man vill ta den vidare så vill jag mena att det är bättre med 5,5mm.

Frågan är bara hur 5,5mm blir i oginal på 10meter

Mvh // Gordon
Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Re: Vilken pistol ?

Inläggav Superbee 22 jan 2018, 16:14

5,5 går utmärkt upp till 30m om du ligger runt 8-10J
Användarvisningsbild
Superbee
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 25 mar 2008, 18:22
Ort: Finland
Tack utdelade: 67 gång
Tackad: 62 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: N/a
Luftvapen favorit: Air Arms TX200HC

Re: Vilken pistol ?

Inläggav Superbee 22 jan 2018, 16:19

Kolla in denna:

För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
Superbee
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 25 mar 2008, 18:22
Ort: Finland
Tack utdelade: 67 gång
Tackad: 62 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: N/a
Luftvapen favorit: Air Arms TX200HC

Re: Vilken pistol ?

Inläggav Superbee 22 jan 2018, 16:25

Finns lite vettiga modeller i öst:

För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
Superbee
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 25 mar 2008, 18:22
Ort: Finland
Tack utdelade: 67 gång
Tackad: 62 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: N/a
Luftvapen favorit: Air Arms TX200HC

Re: Vilken pistol ?

Inläggav dreg 22 jan 2018, 16:39

Gordon skrev:God morgon !

Tyvärr är det så att de två pistolerna som uppfyller kriterierna nämligen FWB C5 och Steyr LP5 uppfyller samtliga krav sånär som på ett, nämligen tillgängligheten och det är ju en rätt så väsentlig punkt.

Jag letar själv men det är svårt med semiautomatiska pistoler i lite bättre klass anpassade för svensk marknad. Så jag tar tacksamt emot lite mer hjälp så utbudet ökar något.

Mvh // Gordon


Du har mejl :)
Nihill nisi mors
dreg
 
Inlägg: 629
Blev medlem: 04 aug 2014, 18:18
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 21 gång
Tackad: 75 gånger i 57 inlägg

Re: Vilken pistol ?

Inläggav Gordon 22 jan 2018, 16:40

Ok då satsar jag på 5,5 om valet blir mitt så att säga. Jag har tittat på Atamanen och återigen faller det på tillgängligheten. Annars ser det ut att vara en riktigt trevlig picka. Denna har 300bars laddtryck vilket både kan vara bra och dåligt beroende på regularorn.

Jag har inte hittat någon återförsäljare i Europa och våra lagar är ju som sagt ett litet bekymmer. Även denna har skidskytteladdning
Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Re: Vilken pistol ?

Inläggav Superbee 22 jan 2018, 17:11

Du kan alltid höra med Tobbe på Hurricane, vet att han tagit in ataman tidigare.

Svårt att få ut vettigt antal skott med pistol om man inte har 300 bar.
Senast redigerad av Superbee 22 jan 2018, 17:12, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Superbee
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 25 mar 2008, 18:22
Ort: Finland
Tack utdelade: 67 gång
Tackad: 62 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: N/a
Luftvapen favorit: Air Arms TX200HC

Re: Vilken pistol ?

Inläggav Nitro 22 jan 2018, 19:11

Jodå Tobbe har ataman på lager. Har själv klämt och känt på den. Inte billig men mkt hög kvalité känsla och den ska tydligen kunna ge hög effekt i licensutförande.
Senast redigerad av Nitro 22 jan 2018, 19:12, redigerad totalt 1 gång.
SM BR 2013
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
Användarvisningsbild
Nitro
 
Inlägg: 7737
Blev medlem: 18 mar 2012, 19:17
Ort: Tollarp
Tack utdelade: 2243 gång
Tackad: 1458 gånger i 881 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S, Walther LG 400

Re: Vilken pistol ?

Inläggav Siratsia 22 jan 2018, 21:57

Jag har haft precis samma situation som dig, Gordon. Idag "färdig" men kommer aldrig släppa mitt luftpistolskytte då det är vansinnigt kul, lättillgängligt och oerhört bra träning. En kul hobby som bara växer för mig.
Jag tror att det finns oerhört många bra tips som är ”rätt”. Jag kan i alla fall berätta vad jag gjorde och tycker gick bra för mig;

-Jag köpte en Crosman 2240, Tusen kronor (på Hurricane tex). Den fungerar utmärkt out-of-box, men jag moddade den lite – köpte väl delar för några tusenlappar; och nej, det är inget stort projekt. Tar inte många minuter/timmer beroende på hur händig man är ;-). Inget som är läskigt – lite för kul faktiskt.
Skaffade såklart 25m pistoltavlor och började köra på de givna 25m. Blev ”rätt bra på det” med den och sköt kanske 15-20% av femskottsserierna som guldserier (under en period var jag bättre på luft 25m än krut… men har gått över). Idag har jag kört 8000 skott genom Crosmannen. Bekymrar mig inte mycket om omladdningsproceduren. Skönt avbrott. Precisionsskytte får – med fördel – ta tid. (har idag iof skaffat multishotbreech (10-skott) så… ja inte helt utan anledning, visst.)

Kompletterande träning var för mig luftpistol på 10meters pistoltavla skjutet på 7 meter. Det är ungefär som att skjuta på 25 meter rent proportionsmässigt (men 10an är mindre, skotthålen relativt större, mm). Men all träning är bra! Här skaffade jag mig en fantastisk Daisy 777 som skjuter helt utmärkt samt några gamla Walther LP53;or jag bara älskar (ej lika bra som Daisyn)! Men ge dig inte i kast med 25m med den typen av pistoler…).

Testat HW45 och Hatsan Supercharger .25 på 25-meter också. Båda har sin charm. Brytpipor, fjäder dock. Men inte presterat särskilt bra på det avståndet, även om någon guldserie dykt upp.

Jag tror garanterat att 4,5 matchpistoler kan funka bra på 25 meter. Men jag ville verkligen ha 5,5 av flera skäl. De flesta 5,5 PCP-pistolerna jag kikat på har vart lite för tunga. Har inte tittat på allt och nog sorterat bort en del dyrare saker. Det är iof intressant träna med lite för tunga vapen också, men man bör ha både och kan jag tycka. Skönt skjuta lite tungt några serier sedan köra lätt vapen efter.

Men sjukt nöjd med mina Crosman 2240:or. Det jag gjorde, om man inte nöjer sig med out-of-box-versionen var lätta moddar som att addera ett stealbreech och lite annat smask, och det finns idag bra mycket bättre bakre öppna sikten att tillgå än original. (Gmac spare parts i UK rekommenderas, Hurricane brukar ha en hel del saker med). Finns nya handtag också. Trigger är inte världsbäst på crosman men gör inte så mycket tycker jag, även om man kan önska mer. Man kan fila lite på den, men behövs faktiskt inte. Själv har jag skjutit tusentals skott genom den och triggern har genom det blivit ”själv-filad”. Testat andra triggers med till den med varierande resultat. Frontsiktet är ett litet problem att hitta bra ersättning för, men finns lite alternativ. Jag 3D printade egna lösningar för det. Originalet funkar bra, men personligen tycker jag kornet är en smula för brett.

Vad man än väljer för resa så vet jag - inte bara för min del- men att allt luftskytte är helt avgörande träning för att lyckas - och komplettera - sitt krutskytte!

Lycka till nu!
____
Steyr LP50, Crosman 2240, HW45, Daisy 777, Walther LP 53 (flera generationer), HW97k, Hatsan BT 65 Elite, mfl.
(Samt diverse krutpistoler och jaktvapen av varierande märke och kaliber. Även svartkrutsrevolver.
Användarvisningsbild
Siratsia
 
Inlägg: 153
Blev medlem: 28 dec 2017, 18:04
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 26 gång
Tackad: 24 gånger i 20 inlägg
Skytteklubb: Ja
Luftvapen favorit: Flera olika =)

Re: Vilken pistol ?

Inläggav Gordon 22 jan 2018, 22:35

Hej å dig Siratsia och all Ni andra också för den delen !

Helt klart är att du har en poäng i vad du säger, du tillsammans med Dreg har påpekat samma sak och jag tar åt mig. Visst jag kommer fortsätta leta efter en pistol med ovanstående egenskaper men eftersom dessa inte växer på träd så kommer på rekommendation av Dreg och även underförstått av dig att skaffa mig ett bra fjädervapen till en början med.

Min resa är lite annorlunda än din jag har varit jägare sedan 15 års ålder och var då den första årskursen som tog jägareexamen. Eftersom det var 15års gräns på detta kom jag plötsligt till insikt att jag måste vara en av de svenskar som haft denna examen längst ;-)

Jag har alltid hållt fågeljakten högt samspelet mellan en väl apporterande hund och ett bra skytte är oslagbart. När min vovve lämnade jordelivet kom också jakten att bli lidande. Det var då jag fick upp ögonen för luftvapen, ett perfekt vapen för träning men även för fågeljakt... Oändligt många timmar har det blivit på skjutbanan. Det bästa med detta är att man kan skjuta när man själv vill och på den vägen är det...

Mvh // Gordon
Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Re: Vilken pistol ?

Inläggav Superbee 22 jan 2018, 22:35

Helt rätt, man klarar sig inte med en picka :)

Har en HW45. 22 och det är en speciell känsla att tämja den helt klart :)

Ser nästan ut att en version av ataman tar colt 1911 grepp? Vore riktigt intressant i sådana fall
Användarvisningsbild
Superbee
 
Inlägg: 1498
Blev medlem: 25 mar 2008, 18:22
Ort: Finland
Tack utdelade: 67 gång
Tackad: 62 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: N/a
Luftvapen favorit: Air Arms TX200HC

Re: Vilken pistol ?

Inläggav Siratsia 23 jan 2018, 19:52

Coolo!

Ska jobba med min HW45 .22 i helgen. Justera trigger-trycket och har just skaffat ny fjäder med fjäderguider för en mindre sladdrig fjäderupplevelse; sägs det. Vet inte om det kommer förändra något märkbart. Klart intressant picka och vill få ut mycket mer skjutning av den än jag fått hittills.

BTW: Men ingen ser väl det här; jag har en extra trigger skruv för respektive fram- och bak-justeringen på HW45. Råka köpa för många. Om någon vill ha billigt. (PM.a mig då)
____
Steyr LP50, Crosman 2240, HW45, Daisy 777, Walther LP 53 (flera generationer), HW97k, Hatsan BT 65 Elite, mfl.
(Samt diverse krutpistoler och jaktvapen av varierande märke och kaliber. Även svartkrutsrevolver.
Användarvisningsbild
Siratsia
 
Inlägg: 153
Blev medlem: 28 dec 2017, 18:04
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 26 gång
Tackad: 24 gånger i 20 inlägg
Skytteklubb: Ja
Luftvapen favorit: Flera olika =)

Nästa

Återgå till Luftpistoler

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster

  • Sponsorer