Träning inför pistolskyttekort

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Träning inför pistolskyttekort

Inläggav bigguns 07 feb 2018, 10:03

Hej!

Ny här, tack för insläpp.

Går kurs för pistolskyttekortet just nu och behöver en lämplig luftpistol att träna med.
Tänkte främst 10 m skytte i första hand också för att grabben på 12 år är intresserad av just detta. Så ett relativt enkelt handhavande ska det vara.
Artemis CP1 är väl den som närmast till hands för detta ändamål, dock är jag så klart skeptiskt till kvaliten samt att den förbrukar kolsyrepartoner.
Någon kommer säkert säga en begagnat FW typ 65 el något , jo jag har hållit ukik ett tag och den senaste på Trydera gick för 4600 kr, så nej tack inte för det priset.
Har dock nu snöat in på två andra modeller som funktionsmässigt faller mig i smaken , Baikal 46M och Chiappa Model FAS 6004 . I nypris ungf lika.
Verkar omöjligt att hitta begagnad i Sverige, dock borde det finnas ett antal Baikal iaf. Den verkar svår att få tag på ny, hittar bara på en sida i UK som inte vill leverera till Sverige. Tips på annan återförsäljare??
Chiappan finns illafall i Sverge för 5 loppor och i tyskland för 4. ( För att följa länken så måste du registera dig.



Zoraki HP-01 kanske är den gyllne medelvägen. Dock är jag orolig att sonen inte orkar pumpa den, den ser också lite obalanserad ut,

Beslutsångest .... vill ha en pistol nu, typ. Vettig precisions pistol begagnad verkar oerhört svårt. Artemisen lockar med lågt pris, men kanske inte blir nöjd med den i längden. magasinen är rätt dyra och fippliga att ladda också. Det ska var enkelt att ladda. Även för sonen ska handhavandet ara lätt.
PCP går bort,, orkar inte hålla på med någon pump eller dykartub.
Tacksam för input.
bigguns
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 28 jan 2018, 22:19
Tack utdelade: 21 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: HSPK

Re: Träning inför pistolskyttekort

Inläggav Don Tomaso 07 feb 2018, 10:22

Baikalen är riktigt bra, köpte en från Tyskland för ett och ett halvt år sedan på versandhaus schneider och kostade då 450 EUR.
De är svåra att hitta begagnade, säljs så fort det dyker upp en.
Air Arms S410 SL XTRA .177
FX Royale 200 .22
Hw 77K .22
CZ 455 SS Evolution .22LR
Padre i Hw 97 klubben
Buick Roadmaster Sedanet 1949
Corvette cab 92:a 350 LT1
Användarvisningsbild
Don Tomaso
 
Inlägg: 1095
Blev medlem: 30 jul 2009, 11:16
Ort: På landet sydväst om Växjö
Tack utdelade: 97 gång
Tackad: 45 gånger i 44 inlägg
Skytteklubb: VSKF, MSG
Luftvapen favorit: AA FTP900

Följande användare vill tacka Don Tomaso för detta inlägg
bigguns (07 feb 2018, 10:31), Naphets (06 jun 2021, 22:40)

Re: Träning inför pistolskyttekort

Inläggav bigguns 07 feb 2018, 10:34

Versandhaus har inte den nu iaf.
Det måste finnas andra som har den.
bigguns
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 28 jan 2018, 22:19
Tack utdelade: 21 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: HSPK

Re: Träning inför pistolskyttekort

Inläggav Don Tomaso 07 feb 2018, 11:05

Tobbe har ibland (Hurricane). Kolla med honom.
Air Arms S410 SL XTRA .177
FX Royale 200 .22
Hw 77K .22
CZ 455 SS Evolution .22LR
Padre i Hw 97 klubben
Buick Roadmaster Sedanet 1949
Corvette cab 92:a 350 LT1
Användarvisningsbild
Don Tomaso
 
Inlägg: 1095
Blev medlem: 30 jul 2009, 11:16
Ort: På landet sydväst om Växjö
Tack utdelade: 97 gång
Tackad: 45 gånger i 44 inlägg
Skytteklubb: VSKF, MSG
Luftvapen favorit: AA FTP900

Följande användare vill tacka Don Tomaso för detta inlägg
bigguns (07 feb 2018, 11:10)

Re: Träning inför pistolskyttekort

Inläggav pikachu 07 feb 2018, 22:55

Weihrauch HW 40 för krutskytteträning hemma tycker jag är ok. Möjligen lite för låg vikt om man vill att det ska vara så likt ett klubblånevapen som möjligt. Dock kan man ju montera lite däcksbalanseringsvikter om man vill. Precision på 10m är viktigt vid träning. Man måste kunna vara säker på att att det är man själv som gjort ett misstag när man inte träffar 9-10. Att då behöva misstänka puffran är astråkigt för träningen. FW65 är för tung för krutskytteträning enligt min åsikt. Själv har jag även en FW P44. Den är bra för luftpistoltävlingar men inte speciellt lik något krutvapen i sin personlighet.
pikachu
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 21 jun 2012, 19:07
Ort: Södertälje
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: FWB P44

Följande användare vill tacka pikachu för detta inlägg
bigguns (08 feb 2018, 08:02)

Re: Träning inför pistolskyttekort

Inläggav soul 08 feb 2018, 08:01

Håller med om hw40, det är en utmärkt pistol för lite träning och plinkning. Absolut ingen tävlingspistol dock men du och grabben din kommer att ha mycket nöje med en sån.
För att träna krutpistolsskytte rekomenderar jag att du försöker dyka upp på varje träningstillfälle och vips har ett halvår gått och du kan köpa din egen pistol och då kanske lägga lite mer pengar på den istället. (köp absolut ingen tjänstevapens 22:a då bara).
hw30s 4,5mm
qb20 4,5mm
AA TX200HC 5,5mm
soul
 
Inlägg: 1509
Blev medlem: 17 sep 2008, 12:51
Ort: Avesta
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 63 gånger i 55 inlägg
Luftvapen favorit: HW30S

Följande användare vill tacka soul för detta inlägg
bigguns (08 feb 2018, 08:02)

Re: Träning inför pistolskyttekort

Inläggav bigguns 08 feb 2018, 08:13

Men då måste väl ändå zoraki hp-01 vara ett "träffsäkrare" val är HW40?
Om jag ändå har den budgeten menar jag.
bigguns
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 28 jan 2018, 22:19
Tack utdelade: 21 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: HSPK

Re: Träning inför pistolskyttekort

Inläggav pikachu 09 feb 2018, 00:07

Både Zorakin och HW40 har tillräckligt bra precision för att träna med. Mest tycke och smak. Jag har skjutit några tusen kulor med bägge. Jag gillar HW40'an för att jag tycker den har lite mer kvalitetskänsla. Vill man däremot få lite omväxling från papptavelskyttet och skjuta på ölburkar så är Zorakin roligare eftersom den går att "pumpa" för att få lite mer energi i kulorna. Med 3 pump på Zorakin så blir det nära 10 Joule. Det tredje pumpet går dock rätt tungt... Med ett pump så blir kulenergin ungefär lika som HW40 dvs runt 4-5 J vilket funkar bra för papptavlor på 10 m med plattnoskulor. Brukar även träna med HW75 och HW45. HW75 kostar lite mer men är vackrare (ingen plast, bara metall och trä). HW45 kan jag inte rekommendera för träning. Den är extremt känslig för hur man håller i den pga fjäder i stället för komprimerad luft.
pikachu
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 21 jun 2012, 19:07
Ort: Södertälje
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Luftvapen favorit: FWB P44

Följande användare vill tacka pikachu för detta inlägg
bigguns (09 feb 2018, 09:47)

Re: Träning inför pistolskyttekort

Inläggav Puttemjuk 15 feb 2018, 20:50

Baikal MP46M. Billigare än FAS och skjuter gudomligt. Tränar och tävlar med sådan. För A vapen träning fungerar HW40 bra.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
Puttemjuk
 
Inlägg: 379
Blev medlem: 01 mar 2010, 14:18
Ort: Ekerö
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 17 gånger i 16 inlägg
Skytteklubb: Grödinge PSK
Luftvapen favorit: FX Cyclone

Följande användare vill tacka Puttemjuk för detta inlägg
bigguns (17 feb 2018, 20:13)

Re: Träning inför pistolskyttekort

Inläggav soul 15 feb 2018, 23:09

bigguns skrev:Men då måste väl ändå zoraki hp-01 vara ett "träffsäkrare" val är HW40?
Om jag ändå har den budgeten menar jag.

Jag hade ändå valt hw40 av de två, har haft en zoraki också men föredrar hw*n mycket pga förändrat träffläge beroende på hur många pumptag man tar. Jag upplevde det som att man behövde ställa in siktet för de pumptag man tänkte använda, speciellt om avståndet till målet ökar. Då är man ju ändå fast vid en fart och så kul är det inte att pumpa tycker jag så ett pumptag räcker för mig.
hw30s 4,5mm
qb20 4,5mm
AA TX200HC 5,5mm
soul
 
Inlägg: 1509
Blev medlem: 17 sep 2008, 12:51
Ort: Avesta
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 63 gånger i 55 inlägg
Luftvapen favorit: HW30S

Följande användare vill tacka soul för detta inlägg
bigguns (17 feb 2018, 20:13)

Re: Träning inför pistolskyttekort

Inläggav bigguns 17 feb 2018, 20:14

Köper gärna en Baikal om de fanns att köpa.
bigguns
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 28 jan 2018, 22:19
Tack utdelade: 21 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: HSPK

Re: Träning inför pistolskyttekort

Inläggav Henno3 17 feb 2018, 20:29

bigguns skrev:Köper gärna en Baikal om de fanns att köpa.


Hmmm.....har en jag trivs med, men kanske kan tänka mig att byta mot något intressant luftvapen (äldre fjäderpangare eller någon FX).
Den har ett helt nytt Rinkgrepp i medium.

För att följa länken så måste du registera dig.

"Stå på dig, annars gör någon annan det"!


Weihrauch HW30s.
Feinwerkbau 124 Sport. (Till salu!)
Steyr LP1
Feinwerkbau 603
Henno3
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 04 jan 2015, 23:06
Ort: Svanesund
Tack utdelade: 41 gång
Tackad: 126 gånger i 97 inlägg
Skytteklubb: Orust Östra Sportskytteklubb
Luftvapen favorit: Steyr LP.

Re: Träning inför pistolskyttekort

Inläggav Don Tomaso 20 feb 2018, 15:03

Tobbe (Hurricane) skrev precis på fejan att han har Baikal i lager nu.
Air Arms S410 SL XTRA .177
FX Royale 200 .22
Hw 77K .22
CZ 455 SS Evolution .22LR
Padre i Hw 97 klubben
Buick Roadmaster Sedanet 1949
Corvette cab 92:a 350 LT1
Användarvisningsbild
Don Tomaso
 
Inlägg: 1095
Blev medlem: 30 jul 2009, 11:16
Ort: På landet sydväst om Växjö
Tack utdelade: 97 gång
Tackad: 45 gånger i 44 inlägg
Skytteklubb: VSKF, MSG
Luftvapen favorit: AA FTP900

Följande användare vill tacka Don Tomaso för detta inlägg
bigguns (20 feb 2018, 16:27)

Re: Träning inför pistolskyttekort

Inläggav bigguns 20 feb 2018, 16:26

Japp!

Har beställt en stycken
bigguns
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 28 jan 2018, 22:19
Tack utdelade: 21 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: HSPK

Re: Träning inför pistolskyttekort

Inläggav bigguns 04 mar 2018, 20:16

Ja det blev ett köp. Lika bra att passa på när de lyckades få loss några stycken från Ryssland.
Blev inte billig direkt men enligt egna undersökningar den enda pistol i 5000 kr klassen som det ev skull gå att tävla med.
Krånglade direkt ur kartong med att efter 40 skott inte ville avfyra. Så höll det på i snitt vart 20 skott tills jag började med att dra tillbaka breachén för hand som extra moment innan nedfällning. sen dess sköter den sig. Om den klickar så får man fälla upp breachén och ner igen.

Nu är jag iof ny på detta med pistol men skjuter lite luftgevär som hobby .. men tycker inte den skjuter så värst tätt men provar olika kulor just nu.
Tycker mig känna en viss rekyl med de lätta kulorna som irriterar mig. En tyngre, som jsb exakt heavy 4,52 får jag bättre känsla med vid avfyrningen och kulan varierar inte lika mycket i sidled som de lätta matchkulorna.

Ja handtaget behöver slipas in ordentligt alt funderar jag på att yxa till ett helt nytt. Får se hur jag orkar med det.

Avtrycket verkar lite lurigt att ställa in . Jag vill gärna ha ett "långt" första steg. Pyramidair har en mer utförlig instruktion än ryssarna på detta och jag har inte riktigt förstått hur de menar med att skruv C och B ska justeras samtidigt.
bigguns
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 28 jan 2018, 22:19
Tack utdelade: 21 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: HSPK

Re: Träning inför pistolskyttekort

Inläggav Gordon 04 mar 2018, 22:19

Jag är något före dig.. Började också att leta efter en pistol i 5000kr klassen, fastnade för en renoverad C10 från Sportec men problem med leveranserna av de nya tuberna trasslade och jag tröttnade. Kollade och några finns kvar...

Ropade istället in en Steyr LP5 på Egun.. En pistol jag är riktigt nöjd. fördel 5 skott i magasinet.

Jag har dock ett problem med mitt krutskytte.. Darrar som ett asplöv och skjuter som en kratta. Jäkligt irriterande eftersom jag inte är darrhänt i övrigt. Tror mig dock ha hittat orsaken. Jag har modell större på mina händer och då menar jag vad jag säger ...dessutom verka mina händer inte stämma med en standard inställning på klubbens vapen...

Visst darrade jag med min LP5 också men inte i närheten av klubbens lånevapen. Efter en rejäl justering av kolven i både höjd vinkel och elevation plus att avtrycket flyttats ut max går det betydligt bättre..

Problemet var således att när jag var tvungen att göra alla dessa justeringar för att få in målet i riktmedlen så kom darrigheten. Nu är det roligt att skjuta och resultatet höjs sakta men säkert.

En annan rolig grej är att jag trodde mig ha ropat in ett kolsyrevapen... men det är ett PCP :)

Hur jag ska lösa problematiken med krutskyttet blir en annan fråga, tar den frågan när när det går åt mer svarta klisterlappar än vita...

Tar dig dessutom på orden vad beträffande ammunitionen, Jag har börjat med match men jag tycker de har ojämn kvalitet och ganska många trillar till och med ur magasinet...

Ber om ursäkt ser att dessa finns i olika diametrar... hade jag ingen aning om men nu har jag köpt 4.52

// Gordon
Gordon
 
Inlägg: 508
Blev medlem: 25 okt 2013, 08:51
Ort: Katrineholm
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 45 gånger i 35 inlägg
Luftvapen favorit: Steyr LP5

Följande användare vill tacka Gordon för detta inlägg
bigguns (05 mar 2018, 09:16)

Re: Träning inför pistolskyttekort

Inläggav bigguns 19 mar 2018, 21:43

bigguns skrev:Ja det blev ett köp. Lika bra att passa på när de lyckades få loss några stycken från Ryssland.
Blev inte billig direkt men enligt egna undersökningar den enda pistol i 5000 kr klassen som det ev skull gå att tävla med.
Krånglade direkt ur kartong med att efter 40 skott inte ville avfyra. Så höll det på i snitt vart 20 skott tills jag började med att dra tillbaka breachén för hand som extra moment innan nedfällning. sen dess sköter den sig. Om den klickar så får man fälla upp breachén och ner igen.

Nu är jag iof ny på detta med pistol men skjuter lite luftgevär som hobby .. men tycker inte den skjuter så värst tätt men provar olika kulor just nu.
Tycker mig känna en viss rekyl med de lätta kulorna som irriterar mig. En tyngre, som jsb exakt heavy 4,52 får jag bättre känsla med vid avfyrningen och kulan varierar inte lika mycket i sidled som de lätta matchkulorna.

Ja handtaget behöver slipas in ordentligt alt funderar jag på att yxa till ett helt nytt. Får se hur jag orkar med det.

Avtrycket verkar lite lurigt att ställa in . Jag vill gärna ha ett "långt" första steg. Pyramidair har en mer utförlig instruktion än ryssarna på detta och jag har inte riktigt förstått hur de menar med att skruv C och B ska justeras samtidigt.


Uppdaterar mig själv här.
Nu efter ca 500 skott och en rengöring av pipan skjuter den satan tätt. Problemet med att den inte fyrar av verkar borta nu efter ett antal skott.
Så nu efter att den börjat prestera som förväntat så är det bara upp till mig hur många poäng det blir.
Jag som nybörjare,, är mycket förvånad över hur pass mycket sättet pekfingret trycker av som avgör var kulan landar.
den här 46m verkar iaf vara oerhört känslig för detta . Har skruvat upp avtrycket 1 varv från fabriksinställning för att få lite känsla för kommande krutskytte. Dock kan inte fabriksinställning vara 500 gram som jag tror det ska vara på luftpistoler, då det innan räckte att typ blåsa på den så gick skottet av.
bigguns
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 28 jan 2018, 22:19
Tack utdelade: 21 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: HSPK

Re: Träning inför pistolskyttekort

Inläggav _Axel_ 20 mar 2018, 17:27

Om både du och grabben ska använda den så är HW40 det självklara valet. En Baikal är för tung för en ungdom! Om du själv fastnar för LP skytte som terapi hemma när du inte kan åka till banan så skulle jag skaffa Chiappan eller en Tau7, men Chiappan är kanske ingen "riktig" 10m pistol utan mest som komplement till krutskytteträning.
Användarvisningsbild
_Axel_
 
Inlägg: 516
Blev medlem: 31 jan 2008, 17:51
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 61 gånger i 53 inlägg

Följande användare vill tacka _Axel_ för detta inlägg
bigguns (21 mar 2018, 08:24)

Re: Träning inför pistolskyttekort

Inläggav _Axel_ 21 mar 2018, 11:15



SIG kommer med en ny SSP i år, som jag tror görs av Chiappa, eller på licens av SIG. Presenteras ca 2:50 in i videon.

För att följa länken så måste du registera dig.



För att följa länken så måste du registera dig.

Senast redigerad av _Axel_ 21 mar 2018, 11:19, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
_Axel_
 
Inlägg: 516
Blev medlem: 31 jan 2008, 17:51
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 61 gånger i 53 inlägg

Re: Träning inför pistolskyttekort

Inläggav kurtrune 27 jun 2018, 09:47

Hejsan alla

Är i samma situation och håller på att gå kurs för pistolskyttekortet.
Har dock en bit till skjutbanan och tänkte komplettera med en luftpistol så att man kan få tränat mer än en gång i veckan, vilket tiden kommer tillåta efter kursen avslutats.

Bor på landet så att skjuta utomhus kommer inte vara några bekymmer och har en "bod" som är sju meter lång, där jag tänkte att man kanske kunde hänga om det blåser för mycket eller regnar.

Har tittat lite på den HW40 som rekommenderats i denna tråden, men också Sig Sauer P226 / P320.
HW40 verkar ha fått gott omdöme men hur skulle Sig pistolerna fungera för att träna för guldserierna?
Det är kring denna budget jag tänkt lägga mig, 1500-1800 riksdaler.

Tack på förhand.

Mvh / Kurt
kurtrune
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 02 apr 2011, 14:28
Ort: Kungälv
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Träning inför pistolskyttekort

Inläggav 1qaz1qaz 27 jun 2018, 11:16

kurtrune skrev:Hejsan alla

Är i samma situation och håller på att gå kurs för pistolskyttekortet.
Har dock en bit till skjutbanan och tänkte komplettera med en luftpistol så att man kan få tränat mer än en gång i veckan, vilket tiden kommer tillåta efter kursen avslutats.

Bor på landet så att skjuta utomhus kommer inte vara några bekymmer och har en "bod" som är sju meter lång, där jag tänkte att man kanske kunde hänga om det blåser för mycket eller regnar.

Har tittat lite på den HW40 som rekommenderats i denna tråden, men också Sig Sauer P226 / P320.
HW40 verkar ha fått gott omdöme men hur skulle Sig pistolerna fungera för att träna för guldserierna?
Det är kring denna budget jag tänkt lägga mig, 1500-1800 riksdaler.

Tack på förhand.

Mvh / Kurt


P226 har en riktig realistisk känsla. Både till utseende, vikt och funktion. Blowback om rejält ger en krutkänsla.
Räfflad pipa med hyffsad precision. Att den kostar under 2000kr förvånar mig.
Har prövat, klämt och känt på den. Senast igår.
Finns hölster som man sätter i byxliningen.
Användarvisningsbild
1qaz1qaz
 
Inlägg: 3610
Blev medlem: 21 jul 2012, 20:25
Ort: Bromölla
Tack utdelade: 230 gång
Tackad: 100 gånger i 90 inlägg
Skytteklubb: MSG

Re: Träning inför pistolskyttekort

Inläggav soul 27 jun 2018, 17:56

kurtrune skrev:Hejsan alla

Är i samma situation och håller på att gå kurs för pistolskyttekortet.
Har dock en bit till skjutbanan och tänkte komplettera med en luftpistol så att man kan få tränat mer än en gång i veckan, vilket tiden kommer tillåta efter kursen avslutats.

Bor på landet så att skjuta utomhus kommer inte vara några bekymmer och har en "bod" som är sju meter lång, där jag tänkte att man kanske kunde hänga om det blåser för mycket eller regnar.

Har tittat lite på den HW40 som rekommenderats i denna tråden, men också Sig Sauer P226 / P320.
HW40 verkar ha fått gott omdöme men hur skulle Sig pistolerna fungera för att träna för guldserierna?
Det är kring denna budget jag tänkt lägga mig, 1500-1800 riksdaler.

Tack på förhand.

Mvh / Kurt

Jag tror personligen att Hw'n ger dig bättre träning för pengarna.
hw30s 4,5mm
qb20 4,5mm
AA TX200HC 5,5mm
soul
 
Inlägg: 1509
Blev medlem: 17 sep 2008, 12:51
Ort: Avesta
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 63 gånger i 55 inlägg
Luftvapen favorit: HW30S

Re: Träning inför pistolskyttekort

Inläggav kurtrune 27 jun 2018, 22:07

Tack för synpunkterna grabbar, tar och beställer en HW40.
Klarade teorin för pistolskyttekortet idag och bronsserierna är avklarade, så nu ska det börja nötas. :)
kurtrune
 
Inlägg: 9
Blev medlem: 02 apr 2011, 14:28
Ort: Kungälv
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Träning inför pistolskyttekort

Inläggav 1qaz1qaz 27 jun 2018, 22:57

kurtrune skrev:Tack för synpunkterna grabbar, tar och beställer en HW40.
Klarade teorin för pistolskyttekortet idag och bronsserierna är avklarade, så nu ska det börja nötas. :)

grattis :cheeRs:
Användarvisningsbild
1qaz1qaz
 
Inlägg: 3610
Blev medlem: 21 jul 2012, 20:25
Ort: Bromölla
Tack utdelade: 230 gång
Tackad: 100 gånger i 90 inlägg
Skytteklubb: MSG


Återgå till Luftpistoler

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster

  • Sponsorer