Steyr LP10 og lufttank

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Steyr LP10 og lufttank

Inläggav Eyeflow 09 apr 2018, 09:24

Har en LP10 som jag överväger att köpa. Säljaren har köpt en ny EVOLP10 med elektrisk avfyring. Han var hygglig och gav mig en av de nya tankarna från sin EVO LP10. MEN den nye tanken släpper inte in luft, kulan fastnar i pipan!
Någon som vet om det är et känt problem och om det finns någon lösning?
Eyeflow
 
Inlägg: 3
Blev medlem: 26 mar 2018, 09:36
Ort: Lillestrøm
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: LOP
Luftvapen favorit: FWB 80

Re: Steyr LP10 og lufttank

Inläggav Leopold 09 apr 2018, 22:52

Hej Eyeflow! Det finns en del här på forumet som har en del erfarenhet av modernare system. Tyvärr är jag själv litet akterseglad, har bara en fwb 100 som är en jättegammal ssp... :)

Vore ju kanon om de som vet hur Steyr lufttuber fungerar i olika vapen kan berätta hur det ligger till. Tolkar det som att din tub avsedd för EVO LP10 inte ger avsett systemtryck i en LP10, detta måste mer insatta besvara.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Steyr LP10 og lufttank

Inläggav Henno3 10 apr 2018, 20:16

Märkligt? Har funderat en del samt varit inne på steyr-sport.com och försökt se om det på något vis gjorts några förändringar i fattningen eller något annat vad avser tuberna. Jag hittar inget om det där, och går du in på Staffans Vapen och tittar så står det att ersättningstuberna passar alla Steyr luftpistoler. Känns som att felet ligger i den enskilda tuben, eller på pistolen. Fungerar pistolen med andra tuber? Gör den det så prova tuben i den pistol som den ursprungligen tillhörde och se om den fungerar där. Då får du ivarjefall svar på var felet ligger.
"Stå på dig, annars gör någon annan det"!


Weihrauch HW30s.
Feinwerkbau 124 Sport. (Till salu!)
Steyr LP1
Feinwerkbau 603
Henno3
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 04 jan 2015, 23:06
Ort: Svanesund
Tack utdelade: 41 gång
Tackad: 126 gånger i 97 inlägg
Skytteklubb: Orust Östra Sportskytteklubb
Luftvapen favorit: Steyr LP.


Återgå till Luftpistoler

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 22 gäster

  • Sponsorer