ASG Sti Duty One.

Här diskuterar vi om luftvapen i form av luftpistoler

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

ASG Sti Duty One.

Inläggav Archon 20 okt 2018, 01:12

Jag undrar om det är någon mer än jag som äger en ASG Sti Duty One? Den pistolen är något av en doldis, vilket jag tycker är lite synd. Det är en helt OK luftvapenreplika med autentiska märkningar, bra blowback och hyfsad precision för den här typen av pistoler. Det bakre siktet går att justera i sidled. Det mesta är av metall, inklusive magasinet. Kvalitetskänslan när man håller den i handen är väl inte jättehög, men den är ändå väldigt prisvärd i mitt tycke. Jag får ut cirka 80 skott med en kolsyrepatron i rumstemperatur.

Såg att den fanns att köpa fortfarande på Hurricane:

För att följa länken så måste du registera dig.



Och även här:

För att följa länken så måste du registera dig.



De stora nackdelarna är att pistolen inte går att field strippa (vad jag vet) och att manteln inte alltid låser sig i öppet läge när skotten är slut (om det är ett allmänt fel eller något som är specifikt för just mitt exemplar, vet jag inte.)
Mindre nackdelar är att pistolen saknar ambidextrös säkring och att sikte och korn inte är försedda med vita prickar, vilket försvårar vid skytte mot mörkare mål. Ett annat irritationsmoment är att det kan vara ganska bökigt att få ut en förbrukad kolsyrepatron. Man får ofta hålla på och knacka lite innan fanskapet kommer ut.
Senast redigerad av Archon 20 okt 2018, 01:17, redigerad totalt 1 gång.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Re: ASG Sti Duty One.

Inläggav Hanzki 20 okt 2018, 07:56

Archon skrev:Jag undrar om det är någon mer än jag som äger en ASG Sti Duty One? Den pistolen är något av en doldis, vilket jag tycker är lite synd. Det är en helt OK luftvapenreplika med autentiska märkningar, bra blowback och hyfsad precision för den här typen av pistoler. Det bakre siktet går att justera i sidled. Det mesta är av metall, inklusive magasinet. Kvalitetskänslan när man håller den i handen är väl inte jättehög, men den är ändå väldigt prisvärd i mitt tycke. Jag får ut cirka 80 skott med en kolsyrepatron i rumstemperatur.

Såg att den fanns att köpa fortfarande på Hurricane:

För att följa länken så måste du registera dig.



Och även här:

För att följa länken så måste du registera dig.



De stora nackdelarna är att pistolen inte går att field strippa (vad jag vet) och att manteln inte alltid låser sig i öppet läge när skotten är slut (om det är ett allmänt fel eller något som är specifikt för just mitt exemplar, vet jag inte.)
Mindre nackdelar är att pistolen saknar ambidextrös säkring och att sikte och korn inte är försedda med vita prickar, vilket försvårar vid skytte mot mörkare mål. Ett annat irritationsmoment är att det kan vara ganska bökigt att få ut en förbrukad kolsyrepatron. Man får ofta hålla på och knacka lite innan fanskapet kommer ut.


Det står ju att manteln öppnar efter sista skottet, så lämna in och byt pistol. Ser inte ut att finnas reglage för fieldstrip, du får nog knacka ur sprinten framför slidelock reglaget för att dela vapnet.

Ps:Om det börjar bli tomt på co2 i patronen orkar inte manteln låsa.
Hatsan Factor. Hatsan Flash. Hatsan Flashpup.
Användarvisningsbild
Hanzki
 
Inlägg: 99
Blev medlem: 20 apr 2017, 11:29
Ort: Rådmansö
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 10 gånger i 10 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan Factor

Re: ASG Sti Duty One.

Inläggav Archon 20 okt 2018, 16:35

Hanzki skrev:
Archon skrev:Jag undrar om det är någon mer än jag som äger en ASG Sti Duty One? Den pistolen är något av en doldis, vilket jag tycker är lite synd. Det är en helt OK luftvapenreplika med autentiska märkningar, bra blowback och hyfsad precision för den här typen av pistoler. Det bakre siktet går att justera i sidled. Det mesta är av metall, inklusive magasinet. Kvalitetskänslan när man håller den i handen är väl inte jättehög, men den är ändå väldigt prisvärd i mitt tycke. Jag får ut cirka 80 skott med en kolsyrepatron i rumstemperatur.

Såg att den fanns att köpa fortfarande på Hurricane:

För att följa länken så måste du registera dig.



Och även här:

För att följa länken så måste du registera dig.



De stora nackdelarna är att pistolen inte går att field strippa (vad jag vet) och att manteln inte alltid låser sig i öppet läge när skotten är slut (om det är ett allmänt fel eller något som är specifikt för just mitt exemplar, vet jag inte.)
Mindre nackdelar är att pistolen saknar ambidextrös säkring och att sikte och korn inte är försedda med vita prickar, vilket försvårar vid skytte mot mörkare mål. Ett annat irritationsmoment är att det kan vara ganska bökigt att få ut en förbrukad kolsyrepatron. Man får ofta hålla på och knacka lite innan fanskapet kommer ut.


Det står ju att manteln öppnar efter sista skottet, så lämna in och byt pistol. Ser inte ut att finnas reglage för fieldstrip, du får nog knacka ur sprinten framför slidelock reglaget för att dela vapnet.

Ps:Om det börjar bli tomt på co2 i patronen orkar inte manteln låsa.


Ja, jag tror också att det kan vara anledningen. Fast å andra sidan har detta inträffat även när patronen varit halvfull. Så jag vet inte riktigt.

Nej, tänker inte lämna in och byta pistol. Tror jag behåller den här. Gillar den, trots allt :cheeRs:
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Re: ASG Sti Duty One.

Inläggav Hanzki 21 okt 2018, 08:57

Prova att knacka ur sprinten och klyv vapnet, lika kul som att skjuta. Samma med min Sig Sauer p226, ingen fieldstrip, men går att mecka med ändå. :-)
För att följa länken så måste du registera dig.

Hatsan Factor. Hatsan Flash. Hatsan Flashpup.
Användarvisningsbild
Hanzki
 
Inlägg: 99
Blev medlem: 20 apr 2017, 11:29
Ort: Rådmansö
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 10 gånger i 10 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan Factor


Återgå till Luftpistoler

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster

  • Sponsorer