Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Ekman1 skrev:Hej!
Jag har en ny Weihrauch HW45 Blackstar som jag inte blir klok på!
Jag visste ju att den skulle vara svårskjuten, men den sprider träffbilden hemskt.
Har försökt justerat siktet i höjdled men gått tillbaka till fabriksinställning.
Jag har skjutit ca 200-250 kulor JSB EXACT 8,44 Gr 4,52mm.
Om jag på 10m har kornet strax under det svarta på tavlan så kan jag ha
tur och hamna på det svarta några gånger.
Jag anser mig stabil på handen och har skjutit bra för med co2-pistoler.
Ger snart upp denna pistol och köper något annat.
Köptips samt tips på optik till Weihrauch HW45 Blackstar
tages tacksamt emot!
Ekman1 skrev:Steg 3 är att laborera med olika diametrar på diabolerna.
Don Tommaso skrev: Nu kan man t o m klara 2.5-3cm grupper på 10 meter efter lite träning...
Luftpangarn skrev:Don Tommaso skrev: Nu kan man t o m klara 2.5-3cm grupper på 10 meter efter lite träning...
Ursäkta, men det låter ju helt förfärligt!? Varför i fridens dar vill man ha en sådan picka? Det kan man tom fixa med en Umarex Colt SAA Co2 som bara har korn och skåra. (Ok, möjligen 5mm större spridning, men inte mer.)
Med min Röhm Twinmaster Co2 handlar det om 2-3mm spridning på 10m.
Jag förstår inte.
Luftpangarn skrev:Don Tommaso skrev: Nu kan man t o m klara 2.5-3cm grupper på 10 meter efter lite träning...
Ursäkta, men det låter ju helt förfärligt!? Varför i fridens dar vill man ha en sådan picka? Det kan man tom fixa med en Umarex Colt SAA Co2 som bara har korn och skåra. (Ok, möjligen 5mm större spridning, men inte mer.)
EDIT: Angående Röhmen, gäller det med perfekt stöd = inte jämförbart. Vad en skicklig skytt klarar med den, vet jag inte.
Jag förstår inte.
Don Tommaso skrev:Luftpangarn skrev:Don Tommaso skrev: Nu kan man t o m klara 2.5-3cm grupper på 10 meter efter lite träning...
Jag förstår inte.
För mig är det utmaningen som lockar - att lära mig tämja den. Samt att en dag kunna få ned gruppernas storlek till den nivå jag kunde prestera för drygt 20 år sedan när synen var betydligt bättre.
De är roliga att skjuta med men som precis som med HW45:an så är det praktiska användningsområdet begränsat till plinking samt pest control på nära håll i de länder detta är lagligt.
De är ganska kraftiga - penetration av båda sidorna av en tom burk vita bönor på 15m.
För seriös 10m tavelstansning finns det förstås betydligt bättre och billigare alternativ.
En skytt med stadig hand och fullgod syn kan prestera hyggligt med den:
För att följa länken så måste du registera dig.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster