Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Silwer skrev:Jo jag har en skadad hornhinna så jag ser risigt på högre förstoringar, tidigare föredrog jag det över låga, men man får ju ta det man har.
Jag har sällan skjutit stående, favorit är sittande utan stöd FT style, men nu i somras blev det mer stående pga begränsat uttrymme, ärligt talat är inte sittande på säg 10 15m värst utmanande, men stående är det för mig.
REGULATORN skrev:Betablock har alltid fungerat bäst !
bjosse skrev:En del intressanta svar. Några bra tips. Men helt allvarligt utan att vara moraltant, hur kan någon ens tänka tanken att blanda vapen och alkohol? För mig helt absurt och verklighetsfrämmande. Dessutom ärligt talat faktiskt skrämmande. Vart går gränsen? 1 öl? 2? 4? en vinare? Helt sinnessjukt resonemang som jag ser det.
Nitro skrev:bjosse skrev:En del intressanta svar. Några bra tips. Men helt allvarligt utan att vara moraltant, hur kan någon ens tänka tanken att blanda vapen och alkohol? För mig helt absurt och verklighetsfrämmande. Dessutom ärligt talat faktiskt skrämmande. Vart går gränsen? 1 öl? 2? 4? en vinare? Helt sinnessjukt resonemang som jag ser det.
Du behöver inte känna dig som moraltant, men vi är alla olika och har olika åsikter som tur är.
Det finns också stora kulturskillnader mellan olika länder även i Europa.
Jag har släkt i Italien och var där nere en nyårsafton och när väl klockan tickade tolv så kom det fram en 38 special som avfyrades ute på balkongen rakt upp i luften mitt inne i stan. Han var så klart inte drängfull, men jag kan ju tycka att det är ganska vådligt ändå.
Inget jag skulle gjort.
Jag tycker att det är en oerhörd skillnad på vapen och vapen.
I somras bjöd jag hem ett stort gäng här typ 15 pers och vi grillade, drack och hade mycket trevligt.
Under tiden så pangade vi på burkar och tavlor för att till slut ha en enkel tävling mot varandra, men nu pratar vi om licensfria luftgevär och inte en magnum 44 eller studsare.
Jag behöver nog inte tillägga att kvällen blev lyckad och ingen blev vådaskjuten med 10 joules geväret.
hansmn skrev:Kanske stress kan vara positivt?
Under 80 talet var pistolkyttet inbjudet att delta i Västmanlands Skyttevecka under fem år.
Det var en hemmabanetävling med gemensam final, om 4x5 skott, på Stockkumla skjutbanor utanför Västerås.
Jag var tävlingsledare för pistoldelen dessa år.
Stressad for jag runt och såg till att allt fungerade.
Jag kvalificerade mej till final alla åren och deltog därmed även som skytt i finalskjutningarna.
Av fem finaler vann jag tre, kom tvåa i en men elva i den första.
Före den andra finalen var jag sen. Hade blivit stoppad av en MC polis och utskälld under fem minuter. Ja hade stänkt ner honom.
Den finalen sköt jag 50,48,48,50.
En adrenalin kick innan tävling kan kanske vara bra?
bjosse skrev:Behöver jag säga att han blev fockad från klubben och av med sina licenser?
Tjim skrev:Träning av lyft och avfyrning i autentisk skjutställning för att träna just de aktuella musklerna.
Prova en lagom hårt lindad elastisk binda från handleden och en bit upp på underarmen.
lazlo09 skrev:HillBilly Style:
En näve Valium/Stesolid som sköljes ner med 5 klunkar Jack Daniels!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster