Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Etienne skrev:Nu vet jag att flera av er antagligen kommer att vilja skjuta mig på fläcken, men jag tänker faktiskt MÅLA den här stocken.
derkaderb skrev:Körde du enbart med 400 sandpapper för att få bort den lack som fanns kvar? Behövde inte köra någon lackborttagning tex?
derkaderb skrev:Har aldrig fixat ordning en stock innan så du för gärna beskriva vad du använder för material etc.
Tanken jag haft är att ta bort lacken, slipa ner dem skråmor som finns sen lacka om den så den blir som ny.
Vilken lack är att rekommendera då?
Etienne skrev:.... Överväger att såga loss en del av kolven för att göra ett justerbart kindstöd... Hmmm, får fundera på saken...
derkaderb skrev:Du får gärna visa med bilder hur det blir när du kör med kemiskt trä för att fixa fördjupningarna. Bilder är alltid uppskattat!
Ulf skrev:Är själv nöjd med resultatet iaf....tror även losdrivare gillade den
Ulf skrev:Systemet var dock morotsrött....
Jag har använt Skyttens Vapenolja, i liten vit flaska. Lagt på flödiga lager, som löst den röda rosten, och återgivit systemet ett djupsvart & blank lyster.
ett tips bara...
Denna lilla vita flaska kostar i jakthandeln mellan 20-30 spänn, (ibland betydligt billigare på reor) har använt min i 3 år, den är fortfarande halvfull.
Etienne skrev: Kanske lim utblandat med spån eller så
thorgus skrev:däremot tar den lagade ytan inte emot bets särskilt bra eftersom limmet/lagningen inte suger åt sig
thorgus skrev:Etienne skrev: Kanske lim utblandat med spån eller så
Har jag använt några gånger på hemmasnickerier för att maskera sprickor eller andra skavanker, brukar ge ett hyggligt resultat. Vanligt snickerilim blir ju transparant när det torkar så det enda som syns är färgen på spånet som använts och efter slipning syns nästan ingenting av operationen, däremot tar den lagade ytan inte emot bets särskilt bra eftersom limmet/lagningen inte suger åt sig, så klarlack är väl den bästa ytbehandlingen gissar jag.
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster