Nitro skrev:Alltså hallå angående o-ringar i pipan. Oavsett medel om det inte är direkt frätande så bör o-ringen klara en del anser jag. Annars så finns det o-ringar i material som gör det. Där sitter en o-ring i pipan där laddpinnen går in för att täta bakåt. En gång har jag fått byta den så det är inte så att hela världen rasar samman för att man får byta en förbrukningsvara. Lite som att det behövs bytas bromsbelägg till bilen ibland.
Håller med.
Jag gör ibland oringar själv. Köper på löpmeter.
Köper väl färdiga också.
Det kan vara till en hydraulpump eller något.
Hursomhelst finns det ju olika material att välja på.
Har svårt att tro att luftvapentillverkarna väljer material som inte tål olja/fett/smörjsprayer.
Skulle vara Gamo då för att spara in några ören per vapen.
Nej det är bara att olja/fetta/spraya på.
Om en gummidetalj skulle lösa upp sig så märks det ju. Syns på den.
Och det skulle skrivas om det här i forumet.
Va här inne och letade info kring oljor som inte ångar så mycket. Så att inte ångorna exploderar av trycket. Kompressionsolja verkar rimligt. Dock är det nog en väldigt stor skillnad i tryck i en kompressor och i en cylinder. Men oljan kan nog duga bra iallafall. DJust att den inte ångar för mycket.
Ett kletigt vapenvårdsinlägg tror jag vore bra. Alla som börjar skjuta letar sån information.