Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
TonyS skrev:Det är bara fjädern. Brickorna är för "fintuning" Min HW97 med 16J-kit fick ca 17.5J med alla i & 16J med 1 i.
HW98 med FAC gör ca 20J utan distanser & 24J med alla i.
PALLE_H skrev:Beställde du glide kitet från deras sida vad kostade det i så fall?
Frank69 skrev:TonyS skrev:Det är bara fjädern. Brickorna är för "fintuning" Min HW97 med 16J-kit fick ca 17.5J med alla i & 16J med 1 i.
Tackar så mycket för informationen Tony!
Hade ju V-Mach i min HW97:a men har ju glömt hur det låg till...![]()
![]()
Kommer jag ihåg det så skall jag kolla alla setuperna och lägga upp info på forumet när jag har fått en licens.
Hedis62 skrev:Frank69 skrev:TonyS skrev:Det är bara fjädern. Brickorna är för "fintuning" Min HW97 med 16J-kit fick ca 17.5J med alla i & 16J med 1 i.
Tackar så mycket för informationen Tony!
Hade ju V-Mach i min HW97:a men har ju glömt hur det låg till...![]()
![]()
Kommer jag ihåg det så skall jag kolla alla setuperna och lägga upp info på forumet när jag har fått en licens.
Ser fram emot en liten recension av grejerna sedan![]()
Frank69 skrev:PALLE_H skrev:Beställde du glide kitet från deras sida vad kostade det i så fall?
Nej inte från V-Mach.
Utan från Tyskland. Ca 1000kr billigare än i Svea:
För att följa länken så måste du registera dig.
Frank69 skrev:Hade med HW95:an ( där mitt glidekit är monterat i ) till en skjutbana så andra skyttar kunde få känna om det var skillnad på original setup och med glide.
Är ju alltid trevligare när fler uttalar sig om det märks nån skillnad.
Batistuta skrev:Och?
Frank69 skrev:Batistuta skrev:Och?
![]()
Jag får väl skriva nån rad, då andra är upptagna med jobb el dyligt måste.![]()
självklart upplever man en betydligt förbättring.
Mjuk & fin gång... 100% tvangfri och har inga andra mystiska ljud eller rörelser för sig.
Precisionen har höjts marginellt...
så förvänta er inga underverk, då vapnet faktiskt presterar bra direkt ur asken.
Men detta gäller ju endast HW95 Match. Har inte provat kittet i andra luftvapen.
Skall bli kul att se vad det kan prestera i licens utförande... men i mitt fall blir det ju till senhösten när man får licensen.
Frank69 skrev:Batistuta skrev:Och?
![]()
Jag får väl skriva nån rad, då andra är upptagna med jobb el dyligt måste.![]()
självklart upplever man en betydligt förbättring.
Mjuk & fin gång... 100% tvangfri och har inga andra mystiska ljud eller rörelser för sig.
Precisionen har höjts marginellt...
så förvänta er inga underverk, då vapnet faktiskt presterar bra direkt ur asken.
Men detta gäller ju endast HW95 Match. Har inte provat kittet i andra luftvapen.
Skall bli kul att se vad det kan prestera i licens utförande... men i mitt fall blir det ju till senhösten när man får licensen.
Frank69 skrev:PG2 kittet går ju att montera inne i V-Mach Glide pistongen om man tvunget vill ha sådant...![]()
PALLE_H skrev:Frank69 skrev:PG2 kittet går ju att montera inne i V-Mach Glide pistongen om man tvunget vill ha sådant...![]()
Ok det har du rätt i,men ingår det fjäder kitet när man köper glide eller är det bara den här pistongen eller vad det nu heter?
börne skrev:PALLE_H skrev:Frank69 skrev:PG2 kittet går ju att montera inne i V-Mach Glide pistongen om man tvunget vill ha sådant...![]()
Ok det har du rätt i,men ingår det fjäder kitet när man köper glide eller är det bara den här pistongen eller vad det nu heter?
V-Glide Target Kit -
Includes Piston Sleeve, Precision Piston, Spring, Piston Seal, Spring Guide, Oil and Grease
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster