Anonymous
Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Furby skrev:Borra ur låspinnen är enda sättet och ganska enkelt då materialet är rätt mjukt. Sedan kan man lätt skruva ur skruven. Borra en bit i taget tills skruven går att vrida. Att försöka tvinga ur skruven på annat sätt är dömt att misslyckas och blir bara bökigare med pajade gängor o annat.
Ny skruv kan sedan locktitas men inte mer än att den går att dra ur med handkraft om det skulle behövas.
Furby skrev:Har själv använt Biltemas blå skruvlåsning, billig funkar bra och går att lossa vid behov, den behöver dock vara färsk när den appliceras, blir den gammal verkar den inte "ta" lika bra.
Har själv aldrig märkt att packningsskruven lossar, tror att låspinnen är lite överkurs. Har inte sett någon sådan på några andra märken vad jag minns. Behövs inte heller om inte bössan dieslar o smäller väldigt hårt men då kan packningen skadas också.
Om du som jag monterar Vortecs syntetpackning för Diana kan du dra packningshållaren riktigt hårt, är det original läderpackning bör man dra måttligt så den inte "plattas" ut för mycket. Syntetpackningen till Diana 25 o 27 gör bössan mjuk o fin att skjuta med och ger mycket jämn hastighet. Läderpackningar tätar mer ojämnt och kan ge ganska varierande hastighet, särskilt när de blir gamla o hårda.
dagevert skrev:Mange eldre børser med lærpakning blir ikke bedre med syntetpakning. NOEN blir bedre, men kompresjonen i de eldre børsene må ofte endres for å gi gode resultater ved pakningsbytte.
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster