Anonymous
Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:Absolut inget fett framför pistongpackningen & man ska bara använda lite fett annars riskerar det att hamna framför & diesla... att den antänder som en dieselmotor & packningen kan ta skada!
Då du absolut inte ska ha något fett framför pistongpackningen ska du såklart inte smörja kompressionstuben.
Air skrev:Kompressionstuben ska smörjas.
På rätt ställe.Pistongen ska fettas i bakkanten lätt den glider i tuben så
där måste sparsamt med fett finnas.De här fjädervapnen har ingen annan
glidlagring där.
Air skrev:Kompressionstuben ska smörjas.
På rätt ställe.Pistongen ska fettas i bakkanten lätt den glider i tuben så
där måste sparsamt med fett finnas.De här fjädervapnen har ingen annan
glidlagring där.
Clumber skrev:Air skrev:Kompressionstuben ska smörjas.
På rätt ställe.Pistongen ska fettas i bakkanten lätt den glider i tuben så
där måste sparsamt med fett finnas.De här fjädervapnen har ingen annan
glidlagring där.
För mig som nybörjare så tolkar jag det så att smörj bakre delen av pistongen tryck in den så långt det går och smörj bakre del av luftkammaren/kompressionskammaren
Vill ju göra rätt från början ?
Air skrev:Som Björne
börne skrev:Air skrev:Som Björne
Vem fan är Björne... jag är fan ingen jävla nalle!
börne tack som i börna.... gammalt smeknamn sedan unga år
Clumber skrev:Får hoppas att inte kulbanan blir som fotot efter att jag har mekat med vapnet
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster