Anonymous
Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Leffe357 skrev:ingen skillnad på drivkällan men det är mycket enklare att köpa en ny bössa i .177 och sälja den i .22 än att byta pipa
Air skrev:Länkarmens fäste mot pipan har en nitad pinne som inte är helt lätt att få till
snyggt.Som skrivits innan bättre att köpa ett nytt gevär HW kan man väl inte
få för många av.
svedan skrev:Air skrev:Länkarmens fäste mot pipan har en nitad pinne som inte är helt lätt att få till
snyggt.Som skrivits innan bättre att köpa ett nytt gevär HW kan man väl inte
få för många av.
Pinnen slår du ut med ett drivdorn och en hammare modell större. Den nya pinnen konar man enkelt med ett par kvartstum stålkulor och ett skruvstäd. Har själv provat detta med gott resultat.
Anledning till att jag är intresserad att köpa en ny pipa är för att min gamla är krökt av okänd anledning. Har tagit bort pipan och mätt upp den noga och konstaterat att den böjd. Med ett optiskt centrerat sikte träffar jag inte ens tavlan på 10 meter. Har provat olika fästen samt sikten med samma resultat. Det går att nolla siktet men då är man i det absoluta yttersta läget på siktesjusteringen. Det funkar bättre om man shimsar siktet men jag känner mig inte helt nöjd med denna lösning. I övrigt så skjuter Bössan bra.
Jag har provat olika fjädrar och kommit fram till att 16 J verkar ganska bra avvägning mellan skjutbarhet och greppkänslighet. Men frågan är om jag ska satsa på en .177 pipa istället för .22?
Nitro skrev:Det går att bocka pipan rätt igen. Har själv gjort det en gång. Inte så svårt som man kan tro. Tittar man genom loppet så syns det tydligt hur den är bockad. Men det krävs en del våld för att bocka den rätt igen, jag använde en 12 tons domkraft till hjälp och pipan tillhörde en Hatsan 125.
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster