Anonymous
Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Nitro skrev:Vågar inte tänka på vad som kan hända när man ska montera en FP fjäder till Hatsan 125. Det vill till att man tänker på vad man gör, precis som när man hanterar vinkelslip och motorsåg.
sälstryparn skrev:Första dagen jag gick på fordonsskolan visade läraren en bild av en yngling , taget på bårhuset .
En tidigare elev hade kapat fjädrarna på sin bil för att få den lägre men den blev inte låg nog .
Då satte han en av fjädrarna i sitt stora skruvstycke , spände åt och skulle värma ihop fjädern med gasen .
När fjädern blev varm vred den sig och hoppade loss från skruvstycket .
Ynglingen befann sig i projektilbanan , han blev bara 18 år .
Fjädern hade träffat i magen , slagit av ryggraden och spetsen stack ut ur ryggen
Vi var väldigt tysta och lugna resten av dagen .
dagevert skrev:Best å sette sammen fjærbørser for hånd...
Leopold skrev:Jag tycker inte det är så särskilt svårt att fixa supersäkra fjäderkomprimerare av enkla prylar, det gör jobbet mycket lättsamt oavsett hur bråkiga fjädrar och galen förspänning vi talar om.
Inte direkt "rocket science". Stabilisera där det behövs och förstå vad du håller på med och vad som ev kunde gå åt fanders om man gör fel så händer inga tråkigheter.
Leopold skrev:Jag tycker inte det är så särskilt svårt att fixa supersäkra fjäderkomprimerare av enkla prylar, det gör jobbet mycket lättsamt oavsett hur bråkiga fjädrar och galen förspänning vi talar om.
Inte direkt "rocket science". Stabilisera där det behövs och förstå vad du håller på med och vad som ev kunde gå åt fanders om man gör fel så händer inga tråkigheter.
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster