Anonymous
Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Clumber skrev:Det pös till ordentligt o trycket försvann på en gång så jag såg nog lite förvånad ut, det blir att felsöka vad som har hänt.
Jag behöver ju inte vara orolig för t12 är trycklös.
Har konstaterat att all tryck försvann genom pipan.
Undrar hu jag får bort nr 22 16002 Valve spring lid som fins på sprängskissen
För att följa länken så måste du registera dig.
Tackar för alla tips
zpiff skrev:Jag har visserligen en AA S200 där varnar manualen att skjuta till för lågt tryck, under 80 bar eller liknande för då kommer den att dumpa luften genom pipan, detta på grund av trycket i tuben inte orkar hålla i mot. Så kan det vara samma problem för dig?
Clumber skrev:Det blev en grov tång som fick bli mitt instrument för att få bort pluggen , fjädern var trasig så lite nya delar blir det att beställa.
Jag har inte låtit trycket vara lägre än 125 bar men kanske pumpat lite för högt tryck ,vet ju inte om det visar rätt i pumpen då det inte finns någon mätare i bössan.
ZaphodB skrev:Clumber skrev:Det blev en grov tång som fick bli mitt instrument för att få bort pluggen , fjädern var trasig så lite nya delar blir det att beställa.
Jag har inte låtit trycket vara lägre än 125 bar men kanske pumpat lite för högt tryck ,vet ju inte om det visar rätt i pumpen då det inte finns någon mätare i bössan.
Om du läser detta innan du monterat ihop ventilen igen, ta gärna några bilder på alla delar i rätt ordning, jag glömde göra det sist jag meckade med en Typhoon ventil.....
Mvh, ZaphodB
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster