Anonymous
Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Jim81 skrev:Hej
Köpte ett diana 25D i veckan som såg ut att vara i gott skick. Gick dock lite slött och träffbilden var låg.
Tog isär den och fann en brusten fjäder, en sargad "hylsa" som sitter i bakre delen av fjädern. Packning
fram hade också sett sina bästa dagar.
1, är det värt att köpa titaniumfjäder eller ska man gå på original?
2, var köper man lämpligast delarna?
3, följer den skadade hylsan med när man beställer fjäder?
4, vad ska man smörja systemet med när allt är rengjort?
5, vad rengör jag den nästan 50 år gamla bössan med? Olja som har härdat och är klibbig.
6, är det något annat som bör bytas när man ändå är igång?
Tacksam för svar, och ha överseende då jag inte kan alla begrepp vad gäller bössan och dess mekanism
Mvh Jim
Batistuta skrev:Ta gärna lite bilder på det du frågar om, det blir lättare att råda då
Hela Sverige verkar vara livrädda för Titanfjädrar, jag har använt dom i många bössor och de fungerar lika bra som andra fjädrar. Oftast får man kapa dom en bit eftersom det är fullfartsfjädrar det handlar om. I England är det många tunare som har Titanfjäder i sina kit och där är det ingen som klagar utan berömmer det svenska stålet.
Här brukar jag köpa mina fjädrar och även en del annat
För att följa länken så måste du registera dig.
Jim81 skrev:Tack för goda råd!
Innan jag viste ordet av så hade tommys vapenverkstad skickat mig ett originalkit med fjäder och packningar. Tog mindre än 20h innan det låg i lådan
Hade läst lite tips här och på nätet och efter noggrann rengöring monterade jag ihop bössan. Utan frugans hjälpande hand och fiskelina hade monteringen varit svår.
Funkar klockrent nu drog iväg 2 kulor och monterade en ny tavla på 19m. Första skottet satt mitt i märkligt nog
Hur mycket krävs för att systemet ska vara inskjutet?
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 53 gäster