Fx Impact Cal 22.

Här snackas det om Tuning, Service och Reparationer

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Fx Impact Cal 22.

Inläggav Bargus 06 jan 2019, 13:36

Hej på Er !
Då har jag skjutit i ca 1 månad med mitt Fx Impact och är otroligt nöjd med det.
Skulle vilja komma i kontakt med folk som kan de här luftgevären och som kan visa hur allt fungerar med inställningar osv.
En liten fika o glatt prat en stund, bor i Lerum och är med i Göteborgs armborstklubb och så gärna runt omkring Götet men kan åka några mil.
Tacksam för konstruktiva svar.

Ha det fint så länge.
Micke
Bargus
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 08 dec 2018, 22:33
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Göteborgs armborstklubb
Luftvapen favorit: Diana 35 och Fx Impact

Re: Fx Impact Cal 22.

Inläggav Lynxs 06 jan 2019, 23:39

Är också ny med Impact .22 och skulle också ha glädje av detta. Bor några km ifrån dig på andra sidan skogen i Härryda. :)
Känns som jag börjar få till den rätt bra men vill ju kunna få ut det sista ur den.
Användarvisningsbild
Lynxs
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 14 sep 2017, 15:13
Ort: Utanför Göteborg
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 11 gånger i 11 inlägg

Re: Fx Impact Cal 22.

Inläggav Bargus 07 jan 2019, 14:23

Lynxs skrev:Är också ny med Impact .22 och skulle också ha glädje av detta. Bor några km ifrån dig på andra sidan skogen i Härryda. :)
Känns som jag börjar få till den rätt bra men vill ju kunna få ut det sista ur den.





Vi kanske borde göra en gemensam sak i detta och försöka få kontakt med någon som kan visa hur allt hänger ihop, vore kul att få det 100% rätt inställt !


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bargus
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 08 dec 2018, 22:33
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Göteborgs armborstklubb
Luftvapen favorit: Diana 35 och Fx Impact

Re: Fx Impact Cal 22.

Inläggav Lynxs 07 jan 2019, 16:33

Låter som en plan, om vi inte hittar någon får vi väl slå våra kloka ihop och se vad vi kommer på tillsammans. :)
Användarvisningsbild
Lynxs
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 14 sep 2017, 15:13
Ort: Utanför Göteborg
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 11 gånger i 11 inlägg

Re: Fx Impact Cal 22.

Inläggav Bargus 07 jan 2019, 19:19

Lynxs skrev:Låter som en plan, om vi inte hittar någon får vi väl slå våra kloka ihop och se vad vi kommer på tillsammans. :)





Så får det bli [THUMBS UP SIGN]


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bargus
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 08 dec 2018, 22:33
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Göteborgs armborstklubb
Luftvapen favorit: Diana 35 och Fx Impact

Re: Fx Impact Cal 22.

Inläggav Bara7 07 jan 2019, 21:22

Vad är det ni vill veta, som skapar sådan förtvivlan?

Är det FAC, 16J eller 10J?
Bara7
 
Inlägg: 1378
Blev medlem: 31 aug 2013, 09:41
Ort: Bara
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 93 gånger i 64 inlägg
Skytteklubb: Hemma
Luftvapen favorit: De me´luft i

Re: Fx Impact Cal 22.

Inläggav Avalonblower 07 jan 2019, 21:40

Det här känns som två glada gökar som ska koppla starkström tillsammans.

Vi testar lite hit och vi testar lite dit så får vi se vart vi landar...

Ska man vara riktigt pessimistisk så låter det som att fabriken kommer att få lite extrajobb framöver..

Jag skulle börja med att ställa mig frågan - på vilket sätt finner jag vapnet otillräckligt?

Vad vill jag förbättra och varför vill jag förändra något, vad hoppas jag att uppnå?

Impact-systemet är lite som Excel - det finns möjlighet att göra allt möjligt men det innebär inte att man måste använda precis allt.

Skjut och njut, skulle ni sedan under resans gång vinna insikt om att en förändring krävs så kan ni vara trygga i vetskapen om att möjligheten existerar.

Risken att skruva bort sig är minst sagt överhängande och man kommer ofelbart att lyckas göra det om man inte har tillgång till kronograf, regulatortestare samt en hel massa know-how av vad man egentligen pysslar med samt alla de grunder som styr funktionen hos PCP överlag.
Avalonblower
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 05 aug 2014, 11:54
Tack utdelade: 59 gång
Tackad: 69 gånger i 58 inlägg

Re: Fx Impact Cal 22.

Inläggav gubbe 07 jan 2019, 21:53

Jag tycker det verkar som om Bargus och Lynxs har en väldigt klok inställning att vilja förkovra sig i sina bössors möjligheter.
Att be om hjälp här istället för att i blindo prova sig fram. :thumbupp:
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Följande användare vill tacka gubbe för detta inlägg
Lynxs (08 jan 2019, 08:28)

Re: Fx Impact Cal 22.

Inläggav Bara7 07 jan 2019, 21:55

Har man effektbegränsning så skall en kronograf införskaffas omgående.

Är det full effekt, så är det träffbilden som man går efter.

Först måste Impacten vara finjusterad, dvs inget glapp i powerhjulet, avtryckaren skall vara ställd så lågt som man kan acceptera, anläggningen skall vara så bra som möjligt(jag fick fräsa ur spåret på axelstödet så det gick ner mer, sätta i ett högre kindstöd och sedan skall allt vara i mekaniskt bra skick(inget glapp). Nu kan ni börja ställa in bössan.

Är det FAC, Vrid ut allt på max och regulatorn på tror det är cirka 80Bar för .22, men det går att ta reda på! Träffbilden är nu säkert spridd, justera med powerhjulet ner tills träffbilden samlas och finjustera med returfjädern tills ni blir nöjd. Grovt sätt och faktiskt ganska enkelt att utföra.

Är sedan powerhjulet nere på låga tal, så kan det vara läge att sänka regulatortrycket och på så sätt höja powerhjulets markering till mittenmarkeringen och repetera, repetera.
Bara7
 
Inlägg: 1378
Blev medlem: 31 aug 2013, 09:41
Ort: Bara
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 93 gånger i 64 inlägg
Skytteklubb: Hemma
Luftvapen favorit: De me´luft i

Följande användare vill tacka Bara7 för detta inlägg
Lynxs (08 jan 2019, 08:29)

Re: Fx Impact Cal 22.

Inläggav Lynxs 08 jan 2019, 09:23

Avalonblower skrev:Det här känns som två glada gökar som ska koppla starkström tillsammans.

Vi testar lite hit och vi testar lite dit så får vi se vart vi landar...

Ska man vara riktigt pessimistisk så låter det som att fabriken kommer att få lite extrajobb framöver..

Jag skulle börja med att ställa mig frågan - på vilket sätt finner jag vapnet otillräckligt?

Vad vill jag förbättra och varför vill jag förändra något, vad hoppas jag att uppnå?

Impact-systemet är lite som Excel - det finns möjlighet att göra allt möjligt men det innebär inte att man måste använda precis allt.

Skjut och njut, skulle ni sedan under resans gång vinna insikt om att en förändring krävs så kan ni vara trygga i vetskapen om att möjligheten existerar.

Risken att skruva bort sig är minst sagt överhängande och man kommer ofelbart att lyckas göra det om man inte har tillgång till kronograf, regulatortestare samt en hel massa know-how av vad man egentligen pysslar med samt alla de grunder som styr funktionen hos PCP överlag.


Känns lite som en idiotförklaring så jag vill bemöta åtminstone några av dina punkter...

Kronograf har jag, regulatortestare inte (kommer jag behöva det? då får jag väl införskaffa en...), ingen börjar fullärd men jag tycker att jag snappat upp en del redan och mer info går att läsa och fråga sig till (finns ju en hel del kunskap här på forumet tex).

Vad vill jag uppnå? När jag fick min bössa var den ställd på högt tryck och kort ventilöppningstid vilket fick systemet att på någotvis kollapsa. Den började på låg effekt (6,8J) och sköt jag en snabb sträng ökade effekten för varje skott upp till strax under 10J, avvaktade jag längre sjönk effekten igen (om någon PCP expert kan förklara varför det blir så hade det varit intressant för det låter inte logiskt i mina öron...).
Jag har efter samråd med Hurricane ställt om den till 110 bar regtryck, justerat in släden till hammaren samt justerat in ventilen så den ger under 10J. Är dock inte helt nöjd med jämnheten på levererad effekt och vill få den jämnare för tätare träffbild.

Att skruva inställningar på Impact ser jag lite som att justera fjädring på MC (med fjäderförspänning, kompressionsdämpning samt retur. MCn blir ytterligare mer komplex när man lägger till ride height samt justerbar gaffelvinkel.) vilket jag gjort en hel del. Det gäller att dokumentera var man börjar, göra en ändring åt gången och skiter det sig på vägen får man backa eller I värsta fall gå tillbaks till ursprungsinställningen...

Alla är vi barn I början och jag ser det även som ett bra sätt att förkovra sig när det gäller PCP. Det är ju betydligt enklare att justera med utanpåliggande justering än att behöva öppna bössan för varje ändring man kan tänkas vilja testa.

Det finns även en uppsjö av instruktionsfilmer på tuben när det gäller Impact, mycket att grotta ner sig I om man vill. Sen får man ju sovra lite i vad man skall lita på på nätet, allt är inte sanning bara för att någon gjort en instruktion och lagt på nätet och vissa saker går att göra på fler än ett sätt...
Användarvisningsbild
Lynxs
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 14 sep 2017, 15:13
Ort: Utanför Göteborg
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 11 gånger i 11 inlägg

Re: Fx Impact Cal 22.

Inläggav Air 08 jan 2019, 12:44

Vill absolut inte förstöra eran glädje med att justera era Impact gevär kör
på om ni tycker det är roligt.
Min känsla är dock att Impact inte är för vårat land när det gäller alla inställningar
som finns vi har inte den friheten helt enkelt så då faller allt kan man tycka.
Man har köpt något justerbart med massa funktioner för jäkla massa pengar men
kan inte använda dessa fullt ut.
Air
 
Inlägg: 2159
Blev medlem: 13 mar 2009, 17:44
Tack utdelade: 186 gång
Tackad: 251 gånger i 216 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch BSA FX

Re: Fx Impact Cal 22.

Inläggav Lynxs 08 jan 2019, 13:24

Air skrev:Vill absolut inte förstöra eran glädje med att justera era Impact gevär kör
på om ni tycker det är roligt.
Min känsla är dock att Impact inte är för vårat land när det gäller alla inställningar
som finns vi har inte den friheten helt enkelt så då faller allt kan man tycka.
Man har köpt något justerbart med massa funktioner för jäkla massa pengar men
kan inte använda dessa fullt ut.


Tur det är en hobby så man kan köpa med hjärtat isf hjärnan! :Thumbupp:
Användarvisningsbild
Lynxs
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 14 sep 2017, 15:13
Ort: Utanför Göteborg
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 11 gånger i 11 inlägg

Följande användare vill tacka Lynxs för detta inlägg
Air (08 jan 2019, 15:21)

Re: Fx Impact Cal 22.

Inläggav Avalonblower 08 jan 2019, 16:40

Det var absolut inte min mening att idiotförklara någon, har man uppfattat saken så, då ber jag naturligtvis om ursäkt.

Vad gäller 10J (jag trodde vapnen var ostrypta) så är jag oerhört tveksam till om man kan få ut rätt jämnhet och optimal precision då de ju egentligen inte är tänkta att användas på så låg effekt.

Här delar jag Airs funderingar med andra ord.

Just på detta sätt känner jag en viss tveksamhet till Impact-serien, det är lite som att köpa en Ferrari och bygga om till en legal A-traktor, man har helt enkelt inte rätt utgångsmaterial för uppgiften utan kastar lite pärlor åt svinen.

De allra flesta exemplar lär gå endera som legala eller illegala vapen på full effekt och då tror jag att man anser att en halvdan funktion på vapen under 16J är acceptabel då man inte kan få något helt perfekt under alla tänkbara omständigheter.
Avalonblower
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 05 aug 2014, 11:54
Tack utdelade: 59 gång
Tackad: 69 gånger i 58 inlägg

Re: Fx Impact Cal 22.

Inläggav Bargus 08 jan 2019, 16:57

Avalonblower skrev:Det här känns som två glada gökar som ska koppla starkström tillsammans.

Vi testar lite hit och vi testar lite dit så får vi se vart vi landar...

Ska man vara riktigt pessimistisk så låter det som att fabriken kommer att få lite extrajobb framöver..

Jag skulle börja med att ställa mig frågan - på vilket sätt finner jag vapnet otillräckligt?

Vad vill jag förbättra och varför vill jag förändra något, vad hoppas jag att uppnå?

Impact-systemet är lite som Excel - det finns möjlighet att göra allt möjligt men det innebär inte att man måste använda precis allt.

Skjut och njut, skulle ni sedan under resans gång vinna insikt om att en förändring krävs så kan ni vara trygga i vetskapen om att möjligheten existerar.

Risken att skruva bort sig är minst sagt överhängande och man kommer ofelbart att lyckas göra det om man inte har tillgång till kronograf, regulatortestare samt en hel massa know-how av vad man egentligen pysslar med samt alla de grunder som styr funktionen hos PCP överlag.




Vem är du , och va är detta för en idiot kommentar ??
Starkströmmen klarar jag utmärkt själv för det har jag 28 års erfarenhet utav, hur många år har du ??

Anledningen till att jag ställde frågan här är för att detta med pcp gevär är nytt för mig och jag vill lära mig...
Har ganska många års erfarenheter inom skytte av olika slag, bla i svenska landslaget i armborst....

Med ditt värdelösa svar tror jag nog att jag tackar för mig i detta forumet och vänder mig åt något seriösare håll.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bargus
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 08 dec 2018, 22:33
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Göteborgs armborstklubb
Luftvapen favorit: Diana 35 och Fx Impact

Re: Fx Impact Cal 22.

Inläggav Bargus 08 jan 2019, 17:00

Lynxs skrev:
Avalonblower skrev:Det här känns som två glada gökar som ska koppla starkström tillsammans.

Vi testar lite hit och vi testar lite dit så får vi se vart vi landar...

Ska man vara riktigt pessimistisk så låter det som att fabriken kommer att få lite extrajobb framöver..

Jag skulle börja med att ställa mig frågan - på vilket sätt finner jag vapnet otillräckligt?

Vad vill jag förbättra och varför vill jag förändra något, vad hoppas jag att uppnå?

Impact-systemet är lite som Excel - det finns möjlighet att göra allt möjligt men det innebär inte att man måste använda precis allt.

Skjut och njut, skulle ni sedan under resans gång vinna insikt om att en förändring krävs så kan ni vara trygga i vetskapen om att möjligheten existerar.

Risken att skruva bort sig är minst sagt överhängande och man kommer ofelbart att lyckas göra det om man inte har tillgång till kronograf, regulatortestare samt en hel massa know-how av vad man egentligen pysslar med samt alla de grunder som styr funktionen hos PCP överlag.


Känns lite som en idiotförklaring så jag vill bemöta åtminstone några av dina punkter...

Kronograf har jag, regulatortestare inte (kommer jag behöva det? då får jag väl införskaffa en...), ingen börjar fullärd men jag tycker att jag snappat upp en del redan och mer info går att läsa och fråga sig till (finns ju en hel del kunskap här på forumet tex).

Vad vill jag uppnå? När jag fick min bössa var den ställd på högt tryck och kort ventilöppningstid vilket fick systemet att på någotvis kollapsa. Den började på låg effekt (6,8J) och sköt jag en snabb sträng ökade effekten för varje skott upp till strax under 10J, avvaktade jag längre sjönk effekten igen (om någon PCP expert kan förklara varför det blir så hade det varit intressant för det låter inte logiskt i mina öron...).
Jag har efter samråd med Hurricane ställt om den till 110 bar regtryck, justerat in släden till hammaren samt justerat in ventilen så den ger under 10J. Är dock inte helt nöjd med jämnheten på levererad effekt och vill få den jämnare för tätare träffbild.

Att skruva inställningar på Impact ser jag lite som att justera fjädring på MC (med fjäderförspänning, kompressionsdämpning samt retur. MCn blir ytterligare mer komplex när man lägger till ride height samt justerbar gaffelvinkel.) vilket jag gjort en hel del. Det gäller att dokumentera var man börjar, göra en ändring åt gången och skiter det sig på vägen får man backa eller I värsta fall gå tillbaks till ursprungsinställningen...

Alla är vi barn I början och jag ser det även som ett bra sätt att förkovra sig när det gäller PCP. Det är ju betydligt enklare att justera med utanpåliggande justering än att behöva öppna bössan för varje ändring man kan tänkas vilja testa.

Det finns även en uppsjö av instruktionsfilmer på tuben när det gäller Impact, mycket att grotta ner sig I om man vill. Sen får man ju sovra lite i vad man skall lita på på nätet, allt är inte sanning bara för att någon gjort en instruktion och lagt på nätet och vissa saker går att göra på fler än ett sätt...



Ett mycket bra svar, tack [THUMBS UP SIGN]


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bargus
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 08 dec 2018, 22:33
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Göteborgs armborstklubb
Luftvapen favorit: Diana 35 och Fx Impact

Re: Fx Impact Cal 22.

Inläggav börne 08 jan 2019, 17:05

Bargus skrev:Med ditt värdelösa svar tror jag nog att jag tackar för mig i detta forumet och vänder mig åt något seriösare håll.

Lugn nu... Han är duktig på att reta upp folk, Hans specialitet är att hoppa in i trådar om Field Target & tala om för oss som är aktiva att det var mycket bättre förr :smt021 Bara att skratta åt hans inlägg & gå vidare.

Stanna du kvar på detta forum :thumbupp:
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18753
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Följande användare vill tacka börne för detta inlägg
Skyddsjägarn (24 jan 2019, 19:47)

Re: Fx Impact Cal 22.

Inläggav Sweron 08 jan 2019, 22:06

Ja, snälla låt inte ens persons kommentarer få dig/er att backa ut från forumet. Jag är själv en person som älskar att skruva och fixa med bössan efter bästa förmåga. Ibland blir det bra, ibland går det åt skogen. Men det är väl så man lär sig?
Skulle ni komma fram till trevliga slutsatser och resultat så skulle åtminstone jag bli glad om ni delar med er av det här på forumet.
Så lycka till med skruvandet, och till sist: nix ni behöver inte en regulatortestare till Impacten. :)
Användarvisningsbild
Sweron
 
Inlägg: 360
Blev medlem: 17 dec 2015, 20:08
Ort: Staffanstorp (Lund)
Tack utdelade: 79 gång
Tackad: 147 gånger i 92 inlägg
Skytteklubb: Björnstorps SSK
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Följande användare vill tacka Sweron för detta inlägg
Skyddsjägarn (24 jan 2019, 19:46)

Re: Fx Impact Cal 22.

Inläggav Leopold 08 jan 2019, 23:41

Och jag behöver ingen regulatortestare till min AA FT900 eller till frugans FX R400...

Det är bara att inse att vi kommer in i detta lv-skytte från så otroligt olika bakgrunder och historier... vi representerar en enorm variation i förförståelse och erfarenhet av hur det var förr och praktiska erfarenheter hur det är idag. Olika ambitioner, olika mål. Perfekt!

Just för denna tråds ämne så säger jag bara att det är ett väldigt stort värde att sammanstråla och slå sina kloka huvuden ihop, skjuta tillsammans och lära sig saker och ting. Jätteroligt bara fortsätt så.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: Fx Impact Cal 22.

Inläggav Pryltokig 09 jan 2019, 10:06

Jag förstår fullt ut Bargus & Lynxs och glädjen i att skruva och lära sig mer om sina prylar. Som Göteborgare hade jag gärna hängt på. Har en Wildcat & Bobcat sedan några år och bl.a. byggt om den sistnämnda till MK2 (regulator) men jag har ingen specifik Impact-erfarenhet, så därför har jag inte gett mig in i diskussionen tidigare.

Jag önskar er lycka till och skulle ni vilja utöka "gruppen" får ni hojta/PM:a
- Den som har flest prylar när man dör vinner.
Användarvisningsbild
Pryltokig
 
Inlägg: 517
Blev medlem: 20 maj 2015, 22:10
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 65 gång
Tackad: 78 gånger i 56 inlägg
Luftvapen favorit: FX D-Tac, Bob- & Wildcat

Följande användare vill tacka Pryltokig för detta inlägg
Lynxs (09 jan 2019, 14:07)

Re: Fx Impact Cal 22.

Inläggav pattedog 09 jan 2019, 14:47

För att följa länken så måste du registera dig.



Står lite grund i denna om det är utav intresse.
Testa sig fram och protokollföra vad man gör, minnet är bra men kort :)
Bergara B14 HMR .300 Win Mag (Fullängds .308)
Bergara B14R .22LR
Steyr SSG 69 .308W/7.62 NATO
pattedog
 
Inlägg: 121
Blev medlem: 19 jun 2012, 19:08
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 31 gånger i 19 inlägg
Skytteklubb: Mörrums skyttegille

Följande användare vill tacka pattedog för detta inlägg
Lynxs (09 jan 2019, 15:10)

Re: Fx Impact Cal 22.

Inläggav swepzi 24 jan 2019, 19:31

Hej, jag har en fråga om fabriks inställningar.

Alla vapen är olika så det skulle vara kul om ni kunde skriva era inställningar från fabrik och se om det är större skillnad.
Jag har hittat fabriks inställningar till licens vapen men de kan inte användas på 10j bössor då det skulle överstiga 10j med stor marginal.


Mina fabriks inställningar. IMPACT X SMOOTH TWIST
kaliber - 22
Regulator tryck - 98 bar
Förspänning fjäder - 20.5 mm
Ventil vid lufttub - 21.4 mm ( Mätt med skjutmått efter demontering. Locket har ej varit bortplockat. )
Hastighet - 137 m/s ( Uppmätt framför kronografen, ca 15 cm ifrån sensorn. )
Kulvikt - 1.030 gram
Kul typ - Jumbo Exact

MVH EMIL
swepzi
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 09 maj 2017, 17:23
Ort: Halmstad
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: FX IMPACT

Re: Fx Impact Cal 22.

Inläggav Lynxs 28 jan 2019, 20:28

Kan ju skilja lite beroende på uppdatering av geväret.
Min är med gamla/lilla regulatorn men uppdaterad hammarfjäder.
.22
10J

Dokumenterade inte ventilinställningen när jag fick den då den strulade med ökande effekt från kula till kula.
Regulatortryck: 140 bar
Hammarförspänning: noll och inget.
Ventiljustering: ?

Ändrat till:
Regulatortryck: 110 bar
Hammarförspänning: 18mm
Ventiljustering: 1 1/4 varv
Användarvisningsbild
Lynxs
 
Inlägg: 57
Blev medlem: 14 sep 2017, 15:13
Ort: Utanför Göteborg
Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 11 gånger i 11 inlägg


Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster

  • Sponsorer