Jag rengör & ger hammarstyrningen en lätt polering en gång om året, smörjer med sjukt lite
FWB Spezial-Gleitfett, glider sjukt lätt efter detta & mina båda
AA S400'or går lite jämnare med denna procedur.
Systemet förseglar jag med lackförsegling, samma som till bilen så slipper man kladda med skyddande vapenolja. Avtrycket smörjer jag som du med lite MoS2.
O-ringen i pipan ger jag lite FX
PCP fett då & då
Pipan rengörs med Ballistol & Patchworm.
Men du frågar specifikt om att skydda mot rost. Jag använder som sagt lackförsegling då detta håller att bra tag på bössan, ska ju motstå väder & vind på en bil som alltid är ute. Men vanlig vapenolja är väl det vanligaste. Typ sånt här.
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.