Avtryckare till glock 17 väldigt hård

Här snackas det om Tuning, Service och Reparationer

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Avtryckare till glock 17 väldigt hård

Inläggav flykick666 02 okt 2022, 18:16

Jag äger en glock 17, och den är väldigt hård i avtryckaren. Jag misstänker att jag missar lite pga att jag måste trycka så hårt. Finns det nåt att göra åt detta på egen hand, minsta lilla hade varit tacksamt
flykick666
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 02 okt 2022, 18:09
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Avtryckare till glock 17 väldigt hård

Inläggav Tempest 02 okt 2022, 19:28

Vad är det för Glock?
Tempest
 
Inlägg: 566
Blev medlem: 30 maj 2013, 15:37
Ort: Uppsala
Tack utdelade: 64 gång
Tackad: 120 gånger i 105 inlägg

Re: Avtryckare till glock 17 väldigt hård

Inläggav flykick666 08 okt 2022, 14:57

Det är UMAREX GLOCK 17 GEN3, 4,5 MM DIABOL/BB CO2.
Exakt denna För att följa länken så måste du registera dig.



Jag har testat andra pistoler och den jag har är så otroligt hård att skjuta med att pistolen skakar för att den är så hård att trycka av.. Kan man göra nått åt det?
flykick666
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 02 okt 2022, 18:09
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Avtryckare till glock 17 väldigt hård

Inläggav Tempest 08 okt 2022, 15:37

Det är nåt fel om den har så hård avtryckare, Glock med blowback har ju single action avtryck som spänns upp när manteln åker bakåt och ska gå mycket lättare än tex en pistol med double action där man får spänna hela mekanismen med pekfingret. Har du tagit av manteln och kollat på och smörjt de rörliga delarna där? Om magasinet roteras runt via avtryckarmekanismen så är viktigt att diabolerna sitter en bit in i magasinet så att de inte tar i när magasinet ska roteras inför varje skott, är det så din Glock fungerar?
Tempest
 
Inlägg: 566
Blev medlem: 30 maj 2013, 15:37
Ort: Uppsala
Tack utdelade: 64 gång
Tackad: 120 gånger i 105 inlägg

Re: Avtryckare till glock 17 väldigt hård

Inläggav flykick666 08 okt 2022, 17:23

Skillnaden när jag skjuter utan att ha gjort mantel rörelse jämfört med om jag gjort är knappt där. Jag känner av den, men den är fortfarande hård som fasen att trycka av.. Jag antar att så som du beskriver är så den fungerar, för när jag trycker in den runda grejen man lägger diaboler i i magasinet så trycks dom in 1-2mm in i kammaren som håller dom tills jag skjuter ut dom. Och ja, den roteras när jag börjar trycka in avtryckaren.

Nej, jag har inte tagit av mateln. Jag har försökt att mecka med den innan men den är så svår att få ut peggar och sånt som ska ut om manteln ska av, så jag har avbrutit mina försök till att mecka innan jag kommit så långt. Ska jag ta av manteln och smölja lite oh kolla så allt ser bra ut? Den har dock varit såhär hård avtryckare hela tiden, ända sedan den var ny. Och jag har hört på forum att andra klagar på att den är hård att trycka av, men jag tvivlar på att den är så hård som min. När min tjej akjutit den har hon flera ggr fått avbryta försök till skott för hon inte hållt pistolen tillräckligt stadigt så hon kunnat trycka av, hon hade aldrig kunnat göra det med en hand/ett finger vilket är helt galet hårt.. det kan lixom inte vara så hård den ska vara
flykick666
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 02 okt 2022, 18:09
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Avtryckare till glock 17 väldigt hård

Inläggav börne 08 okt 2022, 17:31

Kollade en video om den, den matar även in diabolen i första steget i trycket, kan ju kanske göra det lite tyngre än normalt på såna co2 pistoler, dom är ju inte direkt tänkte för precisions skytte utan är mer av en burkdödare.

För att följa länken så måste du registera dig.



Ingen aning om det påverkar.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18783
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2836 gång
Tackad: 6076 gånger i 2390 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Avtryckare till glock 17 väldigt hård

Inläggav Tempest 08 okt 2022, 18:06

Fel pistol i klippet, det är en pistol med revolvermagasin han har problem med, inte en som bara skjuter stålkulor.
Tempest
 
Inlägg: 566
Blev medlem: 30 maj 2013, 15:37
Ort: Uppsala
Tack utdelade: 64 gång
Tackad: 120 gånger i 105 inlägg

Re: Avtryckare till glock 17 väldigt hård

Inläggav flykick666 08 okt 2022, 18:09

Exakt.. Det är inte den.. Det är inte samma. Den är bara för BBs.. Min är dual ammo.. Om du kollar länken jag skicka så ser du att magasinet är helt annorlunda, hela mekaniken hur den skjuter är helt annorlunda.. Men jag testade nu igen att få av manteln, jag tror faktiskt inte det går med denna just.. om det går så är det över mig helt, vände och vred på den, drog ut alla piggar som kunde komma ut, letat online efter nån tråd eller video med samma som jag som tar isär den utan resultat.. Jag tror inte det går att lösa alls, om man inte tar den till nått officiellt ställe som fixar sånt här då..
flykick666
 
Inlägg: 4
Blev medlem: 02 okt 2022, 18:09
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg


Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 18 gäster

  • Sponsorer