Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Här snackas det om Tuning, Service och Reparationer

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 24 aug 2012, 00:15

Då har man påbörjat ett litet projekt igen, eller snarare två...

Det är nämligen så att jag fått för mig att det skulle vara en bra idé att köpa två (!?) FWB 300s junior. Dessa ska jag fixa lite på, snygga till, uppgradera, modda, osv.
Anledningen till att köpa två är egentligen enkel; man har möjlighet att göra på två olika sätt och därefter välja det resultat man tycker bäst om! Dessutom har man alltid något att falla tillbaka på om man klantar sig . :evil:

En av juniorerna är ännu inte här ännu, men en har redan anlänt, och det bör också vara den mera slitna av de två exemplaren.

(Tillägg: för slutresultat av Junior #1, se inlägg på sida 7 i tråden: http://luftvapen.info/viewtopic.php?p=142109#p142109)
(Tillägg: för slutresultat av Junior #2, se inlägg på sida 12 i tråden: http://luftvapen.info/viewtopic.php?p=180701#p180701)

Lite bilder på den junioren:
Before_FWB_junior_1.JPG

-
Before_FWB_junior_2.JPG

-
Before_FWB_junior_3.JPG

-
Before_FWB_junior_4.JPG

-
Before_FWB_junior_5.JPG

-
Before_FWB_junior_6.JPG

-
Before_FWB_junior_7.JPG


Blåneringen är mest angripen omkring laddporten. Förvånadsvärt nog verkar det vara väldigt lokalt. Stocken är ju rätt sliten också, men det är ju nästan bara extra kul i sammanhanget. :-)
I övrigt så ska den vara servad internt. Det verkar stämma då den vid testskjutning med JSB Exact presterade cirka 8 joule (det är faktiskt mitt tredje tyska vapen som svagt överpresterar licensfritt i hemlandet!).

Lite lustigt är det att vissa delar på vapnet, mer specifikt bakkappan och plastdetaljerna runt avtryckaren, ser ut att vara i princip helt nya. De kanske också är nya iofs...

Jag har en Maccarifjäder liggande här iofs, men jag är inte helt säker på att den nödvändigtvis ska få en plats i det här vapnet. Vi får se helt enkelt!

Mer bilder och rapporter om hur det går med projektet följer! :cheeRs:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Etienne 31 aug 2013, 09:21, redigerad totalt 4 gånger.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Följande användare vill tacka Etienne för detta inlägg
derkaderb (24 aug 2012, 20:56), Mr_jolan (31 jul 2015, 23:13)

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Daniel 24 aug 2012, 00:22

Ser fram emot att följa med i ditt arbete med bössorna, och framför allt se resultatet.
Don't walk in front of me, I may not follow; Don't walk behind me, I may not lead; Walk beside me, and just be my friend
Användarvisningsbild
Daniel
 
Inlägg: 5340
Blev medlem: 26 dec 2007, 21:05
Ort: Lögdeå
Tack utdelade: 176 gång
Tackad: 216 gånger i 164 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Theoben slr 98

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 24 aug 2012, 00:24

Planen nu är att börja med att fixa till stocken till vapen #1.

Isärplockning:
Junior_mod_prog1.JPG


Och sen blev det en första grovomgång med sandpapper ("120", om någon undrar). Jag tog mer eller mindre alla yttre ytor innan jag gav upp för dagen. Stocken har en hel del slagmärken, men jag är i alla fall igenom lacken och de värsta skråmorna:
Junior_mod_prog2.JPG

-
Junior_mod_prog3.JPG


Nu vet jag att flera av er antagligen kommer att vilja skjuta mig på fläcken, men jag tänker faktiskt MÅLA den här stocken. :smt021
Min avsikt är dock att se till att slutresultatet, till skillnad från en klar majoritet av alla andra målade stockar, faktiskt ser bra ut. Om jag lyckas med detta får vi se, men det är i alla fall utmaningen jag ställt upp framför mig nu. Nästa steg efter slipning blir nog faktiskt spackel...

Om det är någon tröst för er som håller på att slita er i håret just nu så kan jag ju säga att ödet för stocken tillhörande vapen #2 ännu inte är bestämt.

EDIT: Ursäkta, skrev fel grovlek på sandpappret. Har korrigerat nu.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Etienne 28 sep 2012, 14:18, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 24 aug 2012, 00:37

Jag har dessutom kommit på den briljanta idéen att försöka få vapnet att få plats i en 1m lång väska.
Som det nu är så går inte detta, och det är bara någon enstaka centimeter som sabbar det! För att komma runt problemet så tänkte jag införskaffa en hyfsat "platt" och enkel bakkappa. Jag förlorar givetvis lite funktionalitet på detta (eftersom en så kompakt bakkappa inte är justerbar). Jag får se om det känns bra ändå, det skulle lösa plats-problemet i alla fall! Och i ändra änden av vapnet vill jag givetvisinte kapa... :-)
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Följande användare vill tacka Etienne för detta inlägg
Nisse20 (21 maj 2013, 17:33)

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav derkaderb 24 aug 2012, 01:10

Trevlig tråd, denna ska följas!

Nämligen tänkt fixa ordning på stocken till min också men bara inte fått tummen ur röva.
Körde du enbart med 400 sandpapper för att få bort den lack som fanns kvar? Behövde inte köra någon lackborttagning tex?

Har aldrig fixat ordning en stock innan så du för gärna beskriva vad du använder för material etc.
Tanken jag haft är att ta bort lacken, slipa ner dem skråmor som finns sen lacka om den så den blir som ny.
Vilken lack är att rekommendera då?
Senast redigerad av derkaderb 24 aug 2012, 01:11, redigerad totalt 2 gånger.
derkaderb
 
Inlägg: 539
Blev medlem: 01 feb 2012, 23:54
Ort: Linköping
Tack utdelade: 36 gång
Tackad: 18 gånger i 16 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300s

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Rustan 24 aug 2012, 06:14

Etienne skrev:Nu vet jag att flera av er antagligen kommer att vilja skjuta mig på fläcken, men jag tänker faktiskt MÅLA den här stocken.

Inte då, det kan bli jättefint.
Och jag har själv haft tankar i samma riktning.
Användarvisningsbild
Rustan
 
Inlägg: 258
Blev medlem: 12 aug 2012, 08:10
Tack utdelade: 12 gång
Tackad: 7 gånger i 6 inlägg
Skytteklubb: www.sljsf.se (#034)
Luftvapen favorit: FWB 601

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 24 aug 2012, 09:54

derkaderb skrev:Körde du enbart med 400 sandpapper för att få bort den lack som fanns kvar? Behövde inte köra någon lackborttagning tex?

Yepp, och det gick egentligen förvånadsvärt smärtfritt. Min gissning var att det skulle vara betydligt jobbigare att göra det första grovjobbet. I mitt fall tog inte proceduren mer än cirka 1 timme.

derkaderb skrev:Har aldrig fixat ordning en stock innan så du för gärna beskriva vad du använder för material etc.
Tanken jag haft är att ta bort lacken, slipa ner dem skråmor som finns sen lacka om den så den blir som ny.
Vilken lack är att rekommendera då?

Oj, det här är också min första stock som jag omarbetar från grunden så att säga, så jag har tyvärr inga specifika produkter att rekommendera. Men visst, jag rapporterar vad jag använder. Om resutatet känns bra så kan man ju köra på samma stil, och om man inte gör det så får man tänka i nya banor! :)
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Följande användare vill tacka Etienne för detta inlägg
derkaderb (24 aug 2012, 20:56)

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Patrik 24 aug 2012, 12:57

Det blir säkert riktigt bra detta, förutom den målade stocken då :wink:
Detta skall följas :)
Gamla Tyska fjäderbössor, det är grejer det.
Patrik
 
Inlägg: 2403
Blev medlem: 26 dec 2007, 22:48
Ort: Goteborg
Tack utdelade: 258 gång
Tackad: 128 gånger i 98 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Batistuta 24 aug 2012, 13:03

Angående lack så använde jag Mekonomens Hagman klarlack i sprayburk. Funkade riktigt bra!
Bild

Air Arms EV2 .177 FAC
FX Royale 200 FT cal 22 FAC
Weihrauch HW 97 TH cal .177, FAC 16 joul
Weihrauch HW 50 cal .177, FAC 16 Joul
Feinwerkbau 300s .177
Walther LG55 .177 (1955)
Gamo Hunter .22

www.morrumsskyttegille.n.nu
Användarvisningsbild
Batistuta
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 07 nov 2011, 19:20
Ort: Mörrum
Tack utdelade: 1655 gång
Tackad: 1428 gånger i 640 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: HW 97

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 24 aug 2012, 15:17

Fan också! Kom på att jag klantade mig och skrev fel grovlek på sandpappret. Jag började med 120, inte 400. Sorry för det. Tokklantigt av mig. Har korrigerat det första inlägget.

Planen är att köra 180 i nästa svep, och sedan avsluta med 400.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 24 aug 2012, 15:31

Har inhandlat lite grejer idag. Tänkte köpa kemiskt trä för att täppa till de kvarvarande indenteringarna. Men tyvärr var lagersaldot hos Clas Ohlson åt skogen fel, så det blev PP100. Läste på ett annat forum att någon hade använt det med OK resultat, och eftersom märkena är relativt små och dessutom ska lackas så är det nog egentligen skit samma. Mjöl och vatten hade säkert också fixat biffen!

Köpte grå spraygrundfärg i samma veva.

Junior_mod_prog4.JPG

... Men varför ser det ut som att "Plastic Padding"-förpackningen är från typ 80-talet? :|
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Etienne 29 sep 2012, 20:40, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 24 aug 2012, 19:41

Sådär!
Har kört en omgång 180-sandpapper. Jag skippar nog helt 400-pappret, eftersom ytan är tillräckligt slät för att se OK ut efter övermålning. Faktum är att redan efter att ha avslutat med en ganska sliten lapp av 120-pappret så hade det räckt, men men, nu är det extra fint!

Ska man inte måla, men istället klarlacka, så är det nog en idé att gå ner på finare papper än 180...

Jag gick över stocken med en torr diskborse för att se till att inget slipdamm danns kvar i de små fördjupningarna som "paddningen" ska fylla ut.

-
.... Överväger att såga loss en del av kolven för att göra ett justerbart kindstöd... Hmmm, får fundera på saken...
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav losdrivare 24 aug 2012, 20:10

Etienne skrev:.... Överväger att såga loss en del av kolven för att göra ett justerbart kindstöd... Hmmm, får fundera på saken...


Vad i hela friden har fått dig att överväga sådana tokerier?!? :lol:
Röhm Twinmaster Top
Användarvisningsbild
losdrivare
 
Inlägg: 2378
Blev medlem: 13 nov 2009, 14:09
Ort: Umeå
Tack utdelade: 337 gång
Tackad: 284 gånger i 179 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Air Arms Pro Target

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 24 aug 2012, 20:13

Eller ja, :-) Problemet är ju att det kan bli fult.

Får åka till tjejens föräldrar i så fall och fråga om lite tid framför bandsågen.
Förresten, är det någon som vet hur långt in skruvarna för bakkappan går in i stocken? Det vore ju tråkigt omman sågade rätt in i en sån...
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 24 aug 2012, 20:29

stock #1 är "stipplingen" på framsidan av greppet i princip helt nerslitet. Jag övervägde att gå och införskaffa en särskild maskin för att fixa detta ordentligt, men eftersom jag ändå ska måla stocken så känns det som ett lite smått onödigt inköp, som dessutom knappt kommer att visa sig alls. Istället så försökta jag att uppnå en liknande effekt genom att använda en syl.

Junior_mod_prog5.JPG


Effekten är givetvis inte identisk i det här stadiet, framförallt är de nya indenteringarna djupare. Men det viktiga är att det i alla fall inte ser ut att övergå till helt platt på delar av greppet. Det hela kanske behöver lite mer arbete, men jag tror att det blir helt OK efter att jag fått på färgen.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Etienne 29 sep 2012, 20:40, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Ulf 24 aug 2012, 20:36

Härlig tråd etienne :thumbupp:

Här en bild på hur min Junior ser ut :
För att följa länken så måste du registera dig.




Dock hade jag turen att förre ägare hade slipat stocken helt trären (förutom det svarta) , så kulörvalet föll helt på mitt tycke.


Systemet var dock morotsrött....
Jag har använt Skyttens Vapenolja, i liten vit flaska. Lagt på flödiga lager, som löst den röda rosten, och återgivit systemet ett djupsvart & blank lyster.
ett tips bara...
Denna lilla vita flaska kostar i jakthandeln mellan 20-30 spänn, (ibland betydligt billigare på reor) har använt min i 3 år, den är fortfarande halvfull.

Den riktigt seriöse slipar ner systemet, varmblånerar.

Är själv nöjd med resultatet iaf....tror även losdrivare gillade den :wink:
Bild

www.plvk.se
----------------------------------------------------------


Anhängare till Elitserielaget -=Det Svarta Hotet=-
Användarvisningsbild
Ulf
 
Inlägg: 3884
Blev medlem: 31 dec 2007, 11:41
Ort: Piteå
Tack utdelade: 463 gång
Tackad: 299 gånger i 200 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Vortek-drivna luftgevär

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav derkaderb 24 aug 2012, 20:56

Snygg pipvikt Ulf. Var har du fått tag på den?
Min har fortf det trötta utseendet som blir efter man tagit bort främre riktmedlet, gäller att få tummen ur där också.

Du får gärna visa med bilder hur det blir när du kör med kemiskt trä för att fixa fördjupningarna. Bilder är alltid uppskattat!
derkaderb
 
Inlägg: 539
Blev medlem: 01 feb 2012, 23:54
Ort: Linköping
Tack utdelade: 36 gång
Tackad: 18 gånger i 16 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300s

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 24 aug 2012, 20:57

Finfint Ulf!
Jag har faktiskt sneglat på den bilden tidigare då den har figurerat i andra trådar. Riktigt fint vapen som ligger nära originalet, bara lite finare :-).

Jag får dock intrycket av att ditt system var i bättre skick än mitt, i alla fall på vapen #1. Jag är faktiskt inne på att ta bort blåneringen helt på det vapnet. Typ i ett lite "borstat" silverfärgat utförande. (Ja jag vet, det är skottpengar på såna gärningar också, precis som att måla stocken :-))

Men vapen #2 ska nog få ha kvar blåneringen. De bilder jag sett säger att det vapnet har en exteriör i bättre skick än vapen #1.

-

Förövrigt så har jag "paddat" stocken nu. Det blev lite kladdigt på sina ställen, men den ska ju slipas på nytt imorgon så det är ju inget att hänga upp sig på.

Junior_mod_prog6.JPG


Tyvärr är kvällsbilder är tråkiga om man inte fixa med stativ och grejer, vilket jag inte orkar med just nu. Men bilderna duget nog för ändamålet ändå.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Etienne 29 sep 2012, 20:41, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 24 aug 2012, 21:01

derkaderb skrev:Du får gärna visa med bilder hur det blir när du kör med kemiskt trä för att fixa fördjupningarna. Bilder är alltid uppskattat!


Det blev Plastic Padding PP100 istället för kemiskt trä (eftersom lagersaldot i butiken var fel). Men jag kan tänka mig att om man vill ha kvar trä-looken så ska man antingen gå på ett fyllnadsmaterial som är så likt stockens material som möjligt. Kanske lim utblandat med spån eller så. Annars så går det säkert utmärkt att bara slipa ner i alla intenteringar och sedan applicera ny lack.

Jag tror att det är svårt att se skavankerna om de slipas ner ordentligt och sedan täcks med ny lack. Det är väl egentligen bara kantstötar och liknande som kräver fyllnadsmaterial i det fallet.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav losdrivare 24 aug 2012, 21:02

Ulf skrev:Är själv nöjd med resultatet iaf....tror även losdrivare gillade den :wink:


Att jag gjorde... :arrow: Blev så förtjust att jag inte kunde motstå frestelsen att köpa en egen, trots att jag redan har ett vapen för 10J Rekylfritt. Hoppas att den dyker upp på en vecka eller så. Kommer också behöva en pipvikt, ni som vet - vad finns färdigt?

Ulf skrev:Systemet var dock morotsrött....
Jag har använt Skyttens Vapenolja, i liten vit flaska. Lagt på flödiga lager, som löst den röda rosten, och återgivit systemet ett djupsvart & blank lyster.
ett tips bara...
Denna lilla vita flaska kostar i jakthandeln mellan 20-30 spänn, (ibland betydligt billigare på reor) har använt min i 3 år, den är fortfarande halvfull.


Menar du att Skyttens Vapenolja räddade blåneringen under rosten eller har den även en blånerande effekt? Hittar bara svarta sprayflaskor när jag söker på "Skyttens Vapenolja", har du nån länk till produkten?
Röhm Twinmaster Top
Användarvisningsbild
losdrivare
 
Inlägg: 2378
Blev medlem: 13 nov 2009, 14:09
Ort: Umeå
Tack utdelade: 337 gång
Tackad: 284 gånger i 179 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Air Arms Pro Target

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav thorgus 24 aug 2012, 21:09

Etienne skrev: Kanske lim utblandat med spån eller så


Har jag använt några gånger på hemmasnickerier för att maskera sprickor eller andra skavanker, brukar ge ett hyggligt resultat. Vanligt snickerilim blir ju transparant när det torkar så det enda som syns är färgen på spånet som använts och efter slipning syns nästan ingenting av operationen, däremot tar den lagade ytan inte emot bets särskilt bra eftersom limmet/lagningen inte suger åt sig, så klarlack är väl den bästa ytbehandlingen gissar jag.
Om man inte vet vart man är på väg, hur vet man då när man har kommit fram ?

Bild
thorgus
 
Inlägg: 2119
Blev medlem: 26 feb 2011, 11:20
Tack utdelade: 364 gång
Tackad: 522 gånger i 236 inlägg
Skytteklubb: Onsala

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 24 aug 2012, 21:13

thorgus skrev:däremot tar den lagade ytan inte emot bets särskilt bra eftersom limmet/lagningen inte suger åt sig

Ah, just det! Helt klart värt att tänka på!
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav norris 24 aug 2012, 21:27

bra tråd fwb 300 modellerna är fina saker,ja skjöt ett par skott med beon:s igår
norris
 
Inlägg: 572
Blev medlem: 10 okt 2010, 20:21
Ort: Piteå
Tack utdelade: 14 gång
Tackad: 33 gånger i 20 inlägg
Skytteklubb: Piteå LuftVapen Klubb
Luftvapen favorit: Walther Lever Action

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Patrik 24 aug 2012, 21:33

thorgus skrev:
Etienne skrev: Kanske lim utblandat med spån eller så


Har jag använt några gånger på hemmasnickerier för att maskera sprickor eller andra skavanker, brukar ge ett hyggligt resultat. Vanligt snickerilim blir ju transparant när det torkar så det enda som syns är färgen på spånet som använts och efter slipning syns nästan ingenting av operationen, däremot tar den lagade ytan inte emot bets särskilt bra eftersom limmet/lagningen inte suger åt sig, så klarlack är väl den bästa ytbehandlingen gissar jag.

Det är ju så kineserna gör med sina stockar :thumbner:
Gamla Tyska fjäderbössor, det är grejer det.
Patrik
 
Inlägg: 2403
Blev medlem: 26 dec 2007, 22:48
Ort: Goteborg
Tack utdelade: 258 gång
Tackad: 128 gånger i 98 inlägg

Re: Fixa och snygga till två (!?) FWB 300s Junior

Inläggav Etienne 25 aug 2012, 12:42

Då har man slipat bort överflöder av PP100.

Hett tips inför framtiden: Don't go frenzy med applicenringen! Jag fick intrycket av att det skulle vara hyfsat lättslipat, men det krävdes en ganska stor insats för att få bort överflödet.

Junior_mod_prog7.JPG

-
Junior_mod_prog8.JPG


Som ni ser så gav jag mig själv bakläxa på några enstaka områden som inte fyllts ut ordentligt, så det blev att pilla lite med en syl och applicera på nytt. Egentligen var nog alla utom en av dessa onödig att göra om, men när jag ända hade blandat ihop nytt spackel så kunde dessa få sig en liten extra omgång ändå!

Den "missen" jag gjorde som bekymrade mig mest var den på undersidan av greppet. Den är i alla fall åtgärdad nu och är redo att slipas på nytt senare under dagen.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Etienne 29 sep 2012, 20:42, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Nästa

Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster

  • Sponsorer