

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
erik81 skrev:Jag slängde helt enkelt bort några av fjädrarna när jag fixade min bössa...
losdrivare skrev:Har även tagit isär hammarmekanismen. Tuben är visst inte helt slät där på insidan så jag har tänkt att polera både den och hammarens kanter. Det känns att hammaren inte glider lika friktionsfritt som den gör i t.ex. min 2240 som har en mycket slätare insida på tuben. Funderar också på ifall jag ska ta och borra ett par hål i hammarens brickor för att få ner vikten = mer fart = lägre locktime. Jag antar att hammaren, liksom allting annat i bössan, är anpassat för fullfart...
Så här ser tubens insida ut i nuläget:
Fortsättning följer en annan dag.
Är det förresten någon som vet hur man får loss transferporten i mässing? Den sitter rätt hårt och jag vågar inte bända så mycket i den. Finns det nåt knep?
Offshore skrev:Har du lust att lägga upp någon form av instruktion hur du plockade isär hammaren och kanske avtrycket. Gärna med bilder så en novis förstår.
Daniel skrev:Vad du grejjar
Ska bli skoj och se hur bra du får den att prestera vid något tillfälle.
gubbe skrev:Beundrar din energi och beslutsamhet att få bössan i topptrim.![]()
Provsköt du något före så att du ser hur stor förbättringen blir?
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst