Baikal makarov. 177

Här skriver vi endast Recensioner om diverse luftvapen och kommenterar dessa.

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Baikal makarov. 177

Inläggav karlssson 08 dec 2012, 20:15

Råkade ramla över en Co2 pistol från den ryska fabriken baikal. Helt i stål, för övrigt tillverkad på nio mm stommen.
uploadfromtaptalk1354993868089.jpg


Det är mycket svårt att se skillnad på denna och äkta vara. Jag har själv erfarenhet av originalet. 9,18.
En enligt mig trevligare erfarenhet än Walter pp, då det är bättre tryck på makarov. Nåväl det var ju en cal. 177 jag ramlade över.
uploadfromtaptalk1354993147545.jpg

Det är räfflad pipa så den ska skjutas med blyrundkulor. Jag har gamo 8,3gr . Det går 13 i magen. Men jag laddar bara 8 för att blykulorna inte ska bli deformerade. Hastigheten ligger på ca 110 mps om man väntar lite mellan skotten (co2=kyla). Dubbelactiontrycket är ok. Singelaction är inte bra. Precisionen är förvånansvärt bra inom rimliga gränser. Detta är ingen blowback. Men manteln kan manövreras för att spänna hanen. Det går att modifiera den till ca 6 j genom att öka genomströmning i ventilen.
uploadfromtaptalk1354992880677.jpg

Jag skjuter praktisk med krut. Denna co2 picka funkar bra som vinterträning inomhus. Smäller en del dock. Att bara hålla i denna är som att hålla i The real deal. Pris 1600 hos en välkänd luftvapenhandlare i söder .
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
karlssson
 
Inlägg: 785
Blev medlem: 13 jul 2011, 11:52
Ort: Falun
Tack utdelade: 21 gång
Tackad: 41 gånger i 34 inlägg

Återgå till Recensioner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster

  • Sponsorer