Diana 56 Target Hunter .177

Här skriver vi endast Recensioner om diverse luftvapen och kommenterar dessa.

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Diana 56 Target Hunter .177

Inläggav scratch 30 apr 2010, 20:25

Tänkte jag skulle fortsätta lite med recensionen :)

Nu har jag moddat om bössan lite granna genom att byta ut den tunga stålpipvikten mot en lättare i aluminium, så nu ser bössan ut så här.
För att följa länken så måste du registera dig.



Tyvärr så kan man ju inte säga att den blev så mycket vackrare, men det blev helt klart mycket bättre balans i den. Dock är den fortfarande för framtung i mina ögon så den hade ju inte mått dåligt utav att hamna i en annan stock med mer vikt där bak, men ett sådant där projekt får vänta tills jag har fått ordning på precisionen.

Jag har nu testat en rad olika kulor och min slutsats är att den föredrar lättare kulor mer än tunga. Det lustiga är att den kulan som verkar gå absolut bäst är JSB Express :shock: :lol: Nu när bössan helt har slutat diesla så skjuter den dessa i ca 309m/s

Bara för att testa om man kunde överljuda den så laddade jag upp ett skott med Gamo Raptor, och att uppnå överljudsfart gick alldeles utmärkt. :lol: Dock så vet jag inte riktigt vilken legering dessa är gjorda utav så jag vågade mig bara på att skjuta ett skott ;)

Tyvärr så är ju precisionen inge vidare tycker jag. Problemen som bössan brottas med är att stockskruvarna vibrerar upp lite lätt hela tiden och detta gör att träffbilden ändrar på sig upp och ned hela tiden, så nästa projekt är att skaffa kvalitets M6 bultar med torx huvud som skall loctitas hårt som fan på plats. Förhoppningsvis så borde detta förbättra träffbilderna eller iallafall kunna hålla dem på samma ställe lite mer.

Efter idag så skjuter bössan ungefär så här under fem femskottsserier.

För att följa länken så måste du registera dig.



Bästa serien

För att följa länken så måste du registera dig.



10 skott på 10m stående mot en älg

För att följa länken så måste du registera dig.



Jag får återkomma med mer info efter att jag testat att loctita bättre skruvar ;)

Hälsningar
/scratch
Användarvisningsbild
scratch
 
Inlägg: 1259
Blev medlem: 15 jul 2008, 22:15
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 38 gånger i 34 inlägg

Re: Diana 56 Target Hunter .177

Inläggav Daniel 30 apr 2010, 21:14

Hadde totalt glömr bort denna tråd, tur att man inte har huvudet på skaftet.

Denna bössa ligger på min vill ha lista får väl se om man gör någonting åt det i framtiden :-)

Tack scratch för infon
Don't walk in front of me, I may not follow; Don't walk behind me, I may not lead; Walk beside me, and just be my friend
Användarvisningsbild
Daniel
 
Inlägg: 5340
Blev medlem: 26 dec 2007, 21:05
Ort: Lögdeå
Tack utdelade: 176 gång
Tackad: 216 gånger i 164 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Theoben slr 98

Föregående

Återgå till Recensioner

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster

  • Sponsorer