EDgun Matador .22 Standard R3

Här skriver vi endast Recensioner om diverse luftvapen och kommenterar dessa.

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: EDgun Matador .22 Standard R3

Inläggav zocoloco 03 jul 2012, 10:00

En annen god måte å nå ED på er via hans eget forum der han har etablert en avdeling på Engelsk. Ofte responderer han hurtigst på den måten. Jeg fatter ikke hvordan han får tid til alt dette, - men han får det til på en eller annen måte.... :)

For de som ikke har lest Talon, - her et bilde av de to jeg holder på å sammenligne nå:

Bild

Begge er fantastiske å skyte med. De har lært ett eller annet i Russland etter Sovietunionens fall.......... :wink:
______________________________________________________________________________________________
"The more I learn the less I know"
Användarvisningsbild
zocoloco
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 03 jul 2012, 04:14
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: EDgun Matador .22 Standard R3

Inläggav n3r0s 04 okt 2012, 18:18

Härlig bild. Den är så himla snygg skulle vilja ha en stående hemma även den inte gick att skjuta med. ;)

Jag har lite svårt att motivera dom pengarna i daxläget men just nu är det min drömbössa. Förutom att det är PCP då, det verkar jobbigt att hålla på med pumpgrejer hela tiden.

Men fantastiskt snygg och verkar vara ett gediget hantverk i toppklass!

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Användarvisningsbild
n3r0s
 
Inlägg: 123
Blev medlem: 08 sep 2012, 17:25
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Luftvapen favorit: Zoraki HP-01

Re: EDgun Matador .22 Standard R3

Inläggav gunner.a 05 mar 2013, 17:04

Nu är det väl en 2-3skyttar i Sverige som äger dessa underverk...
gunner.a
 
Inlägg: 94
Blev medlem: 31 okt 2011, 12:24
Tack utdelade: 10 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg

Re: EDgun Matador .22 Standard R3

Inläggav Silwer 05 mar 2013, 17:16

Jo det där är väl en av varje dock?

En Cricket vet vi ju då den var till salu och 2 st Matador R3 vet vi på forumet. Dudda och SirVilles.

Pengar kostar de men känner mna det är absolut rätt så varför inte, jag kan tycka de ser intressanta ut och fantisera mig uti i nån jäkla buskskog jagandes nånting, mne så är det inte i verkliga livet och inget annat heller säger väl mig att det här med bullpup funkar bättre rent allmänt än vanliga bössor.

Det är väntetid på Matador trodde jag men SirVille köpte en väldigt fort.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: EDgun Matador .22 Standard R3

Inläggav Frank69 06 mar 2013, 10:26

Den ena av dem har jag fått prova, och den gick ruggigt bra.
Dessutom så är det ett välbalanserat vapen, så det har ju lagts mycket jobb på att få detta resultatet.
Kopior kommer ju säkert att dyka upp, men de lär aldrig slå originalets kvalitet.
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: EDgun Matador .22 Standard R3

Inläggav Sir Villee 06 mar 2013, 12:55

Har suttit o skjutit in min nu med Hawke Varmint 6-24x44. Tyvärr så har jag för tillfället bara tillgång till 26m pga. om/tillbyggnad här i Casa de Ville men när det är färdigt här så skjuter jag på 36m på egen tomt.
Att skjuta denna vidunder på de där futtiga 26m är egentligen meningslöst - med Bipod-stöd så är alla skott i samma hål. Provade både JSB Exact Heavy på 18gr. & FX 16gr. och det var skitsamma - ett enda hål. Sköt ett skott på min nya fina Gamo-spinner med 18 grainare och det skulle jag inte gjort - spinnern gick sönder... Bara o skicka tillbaks som reklamation.
Kan inte bärga mig till när man kommer ut till Bearcottage och kan börja skjuta på 50m. Som sagt så är 25m som skjuta fiskar i en tunna...
Bild
Måste nog pola lite,liiite med avtryckaren sen. Den har release exakt som jag vill ha den (bryt en tunn ispinne) men jag ska få den en aning lättare.
Som Duda redan nämnd så är lock-tiden i nivå med en bra .22LR så även med en icke-familiär trycke så är denne löjligt lättskjuten.
Senast redigerad av Sir Villee 06 mar 2013, 13:00, redigerad totalt 1 gång.
Everything´s a race Träning? Det är för de talanglösa !
Gamo Hunter 890 cal.177 GRT II/Maccari/ARH (El Conquistador)
EdGun Matador R3 cal.22 (Rasputin)
KalibrGun Cricket WST cal.25 (The Mighty Bug)
Sir Villee
 
Inlägg: 1054
Blev medlem: 11 dec 2012, 00:18
Ort: Genarp, Skånska highlands
Tack utdelade: 29 gång
Tackad: 15 gånger i 15 inlägg
Skytteklubb: Öved-Östraby SKF, Björnstorp
Luftvapen favorit: HW 97 & EdGun Matador R3

Re: EDgun Matador .22 Standard R3

Inläggav Sir Villee 06 mar 2013, 13:02

Silwer skrev:Jo det där är väl en av varje dock?

En Cricket vet vi ju då den var till salu och 2 st Matador R3 vet vi på forumet. Dudda och SirVilles.

Pengar kostar de men känner mna det är absolut rätt så varför inte, jag kan tycka de ser intressanta ut och fantisera mig uti i nån jäkla buskskog jagandes nånting, mne så är det inte i verkliga livet och inget annat heller säger väl mig att det här med bullpup funkar bättre rent allmänt än vanliga bössor.

Det är väntetid på Matador trodde jag men SirVille köpte en väldigt fort.

Väntetider är för amatörer !! ;)
Everything´s a race Träning? Det är för de talanglösa !
Gamo Hunter 890 cal.177 GRT II/Maccari/ARH (El Conquistador)
EdGun Matador R3 cal.22 (Rasputin)
KalibrGun Cricket WST cal.25 (The Mighty Bug)
Sir Villee
 
Inlägg: 1054
Blev medlem: 11 dec 2012, 00:18
Ort: Genarp, Skånska highlands
Tack utdelade: 29 gång
Tackad: 15 gånger i 15 inlägg
Skytteklubb: Öved-Östraby SKF, Björnstorp
Luftvapen favorit: HW 97 & EdGun Matador R3

Re: EDgun Matador .22 Standard R3

Inläggav Sir Villee 06 mar 2013, 13:20

zocoloco skrev:En annen god måte å nå ED på er via hans eget forum der han har etablert en avdeling på Engelsk. Ofte responderer han hurtigst på den måten. Jeg fatter ikke hvordan han får tid til alt dette, - men han får det til på en eller annen måte.... :)

For de som ikke har lest Talon, - her et bilde av de to jeg holder på å sammenligne nå:

Bild

Begge er fantastiske å skyte med. De har lært ett eller annet i Russland etter Sovietunionens fall.......... :wink:

Har läst dina spalter på Talon och måste säga att du och dina recensioner tillsammans med ett antal provskott med en Eddie är skyldiga till mitt inköp. Så om jag inte blir nöjd med bössan så kommer jag till Norge o drar dig vid örat !! :mrgreen:
Är speciellt imponerad av dina genomgående jämförelsen på mekaniken på Eddie / Cricket. Bra bilder-bra skrivet. Fint sommarställe har du också med ankor o allt. Bjud inte dit Duda för då lever ankorna (samt alla bevingade saker större är en Talgoxe) farligt ... :smt016
Senast redigerad av Sir Villee 06 mar 2013, 13:21, redigerad totalt 1 gång.
Everything´s a race Träning? Det är för de talanglösa !
Gamo Hunter 890 cal.177 GRT II/Maccari/ARH (El Conquistador)
EdGun Matador R3 cal.22 (Rasputin)
KalibrGun Cricket WST cal.25 (The Mighty Bug)
Sir Villee
 
Inlägg: 1054
Blev medlem: 11 dec 2012, 00:18
Ort: Genarp, Skånska highlands
Tack utdelade: 29 gång
Tackad: 15 gånger i 15 inlägg
Skytteklubb: Öved-Östraby SKF, Björnstorp
Luftvapen favorit: HW 97 & EdGun Matador R3

Re: EDgun Matador .22 Standard R3

Inläggav Sir Villee 07 mar 2013, 21:51

Har bytt till MTC Viper 10x44 nu och optiken på den är bra mycket klarare,mekaniken (turrets etc.) mycket mer gedigen o exakt och kvalitetskänslan högre än den i Varmintaren. Jag fattar inte att de kan sälja de här sikten för de här pengarna (inte handlad från Svea dock) om siktet nu också håller i användning - vilket den borde lätt klara av enl. folk som använd de länge. Blir isf garanterad inte den siste MTCn jag köper. Skitbra grejer o för priset ett rent fynd! Rekommenderas...
Everything´s a race Träning? Det är för de talanglösa !
Gamo Hunter 890 cal.177 GRT II/Maccari/ARH (El Conquistador)
EdGun Matador R3 cal.22 (Rasputin)
KalibrGun Cricket WST cal.25 (The Mighty Bug)
Sir Villee
 
Inlägg: 1054
Blev medlem: 11 dec 2012, 00:18
Ort: Genarp, Skånska highlands
Tack utdelade: 29 gång
Tackad: 15 gånger i 15 inlägg
Skytteklubb: Öved-Östraby SKF, Björnstorp
Luftvapen favorit: HW 97 & EdGun Matador R3

Föregående

Återgå till Recensioner

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster

  • Sponsorer