Daisy Model 814

Övriga märken och frågor

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Daisy Model 814

Inläggav starlite 03 jun 2011, 23:58

Vad finns det att veta om den här? är den vanlig i landet?
Brorsan har haft en sen den var ny fast nu läcker den luft och hade behövt ny packningssats.

För att följa länken så måste du registera dig.

starlite
 
Inlägg: 15
Blev medlem: 30 maj 2011, 23:06
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Daisy Model 814

Inläggav Silwer 04 jun 2011, 00:11

Är det en sån bössa man pumpar ett tag med eller hur funkar den?

BB guns är typiskt amerikanska, det är det ungarna fick/får att leka med helt enkelt, den traditionen finns inte här i Europa utan här sköts det ofta med pipintryckare som först sköt kork och sen kunde skjuta pilar eller diaboler väldigt svagt vapen men typiskt tysk och engelskt.

Min första luftbössa var en Daisy 840 tror jag den heter en ssp som hade slätborrat lopp för bb kulor men man kunde även en och en skjuta med vanliga diaboler, men med rundkulorna kunde man fylla ett magasin där de matades fram när man gjoree mantelrörelsen.

Det däremot var ganska vanligt då jag hört fler på forumet prata om de där.

Min gick av daga då en kompis slog den i en vägg, de är ju nästan helt av plast så han spräkte själva tryckkammaren så den läckte hela tiden, så jag kastade bort den för en 5-6 år sen kanske.

Allt går nog tat laga om det bar är packningar, Daisy bygger säkert nåt liknande ännu, de är ökända för sina plastleksaker, då du får tänka på att marknad för annat knappt finns där borta då du typ kan köpa en krutbössa i snabbköpet.

Så det är mest Co2 pistoler och sånt här som finns där borta, de har inte ens haft riktiga inhemska fjäderbössor som duger nåt till, de har bara importerat från Europa och döpt om dem, PCP har de först på senare år givit sig på.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm


Återgå till Allmänt / Övriga märken

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster

  • Sponsorer