Jsb exact rs vs crosman premier

Här snackas det om Luftvapen ammunition

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Jsb exact rs vs crosman premier

Inläggav Jimmy85 23 maj 2017, 21:23

Sköt slut på mina jsb exact rs idag. En kula som går super bra i mina FWB. Men ville ju fortsätta skjuta i e fina vädret så hämtade en ask crosman premier. Sen helt plötsligt va ja inte så sugen på att fortsätta skjuta :(. Jsb exact rs presterad 5 skottsgrupper som bara va 1 lite större hål på 25m. Med crosman premiehöll ja mig nätt o jämnt innanför de svarta området på 10m tavlorna. Så nu blir de att beställa en drös jsb burkar o se till att ja alltid har minst 1 burk hemma. Så visst tusan e de skillnad på olika ammo. Jsb e lätta att ladda medan crosman fick man trycka in i loppet.
Ingenting är omöjligt,det omöjliga tar bara lite längre tid.
Användarvisningsbild
Jimmy85
 
Inlägg: 1524
Blev medlem: 21 jan 2011, 03:06
Ort: Södra sverige
Tack utdelade: 72 gång
Tackad: 50 gånger i 44 inlägg
Luftvapen favorit: Feinwerkbau

Re: Jsb exact rs vs crosman premier

Inläggav Sundan 23 maj 2017, 22:18

Japp skillnad är det, jag köpte en sån kartong crosman,tyvärr samma för mig, man får pressa in kulorna i loppet så självklart går dom inget bra.

Men,för dom som har något grövre pipa så kan dom gå riktigt bra, en del av crosmans egna grejer tex kan skjuta riktigt bra med dom,så kvaliteten i sig är inte usel.

Ett tips är att åka förbi XXL om du har det i närheten, ja om du inte har bilavstånd till hurricane eller någon av de andra, o köpa RS o hävda prisgaranti, så får du dom för samma pris som dom andra tar men utan att posten får en chans att kasta med paketet.
Sundan
 
Inlägg: 678
Blev medlem: 01 jul 2014, 19:23
Ort: Östergötland
Tack utdelade: 30 gång
Tackad: 34 gånger i 32 inlägg

Re: Jsb exact rs vs crosman premier

Inläggav Jimmy85 23 maj 2017, 22:33

Tur ja inte köpte den stora kartongen :-) . Riktigt drygt o behöva trycka in skotten i loppet o man får ont i tummen efter en stund.

För skoj skull testade jag några skott med crosman destroyer oxå. Lika lätta att ladda som jsb.På 15m gick de rätt ok men på 25m började det sprida igen. Men har iaf beställt 10 burkar jsb exact rs nu. Så borde klara några dagars skytte. :smt037

Btw så kikade jag på sportec o dom säljer ut en del av h&n skotten väldigt billigt. Men vågade inte chansa även att ja inte ägt nåt vapen som inte funkat med h&n.
Senast redigerad av Jimmy85 23 maj 2017, 23:22, redigerad totalt 1 gång.
Ingenting är omöjligt,det omöjliga tar bara lite längre tid.
Användarvisningsbild
Jimmy85
 
Inlägg: 1524
Blev medlem: 21 jan 2011, 03:06
Ort: Södra sverige
Tack utdelade: 72 gång
Tackad: 50 gånger i 44 inlägg
Luftvapen favorit: Feinwerkbau


Återgå till Ammunition

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster

  • Sponsorer