Kinapuff JULA avtryckare

Här skriver vi guider på olika projekt vi gjort och vill dela med oss av.

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Kinapuff JULA avtryckare

Inläggav cobra321 12 jun 2012, 22:45

Hej

Är ny här sen igår.
Har sen många år (9år) tillbaka ett jula luftgevär För att följa länken så måste du registera dig.


Och har funkat som "leksak" fick tag i en ny kikare som jag monterat och hade ett "rep kit" liggande med "kraftigare" fjäder-
Och då allt var på plats och skulle spänna fjädern visade det sig att jag fipplat till det med avtryckaren. Spärrar ej.
Kollat på julas www sida på sprängskissen men får inte till det. trycker jag avtryckarem framåt lite så spärrar den ibland.....
Vänt och vridit och får inte till det har någon bild eller tipps bättre en julas. mottages det tacksamt.

Mvh

Cobra
cobra321
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 11 jun 2012, 10:07
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Kinapuff JULA avtryckare

Inläggav Silwer 12 jun 2012, 22:49

Hakar den inte upp? det kan var för att fjädern med allt blir för lång ihoptryckt, eller har du kollat det, för då kan du hamna nära gränsen och så hakar den inte upp och du måste kapa nånting ellr slipa nånting, för de här behjöver man inet riva tryckena på för tat byta fjäder i vad jag min, iaf inte nåt avancerat.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Kinapuff JULA avtryckare

Inläggav cobra321 12 jun 2012, 23:27

Silwer skrev:Hakar den inte upp? det kan var för att fjädern med allt blir för lång ihoptryckt, eller har du kollat det, för då kan du hamna nära gränsen och så hakar den inte upp och du måste kapa nånting ellr slipa nånting, för de här behjöver man inet riva tryckena på för tat byta fjäder i vad jag min, iaf inte nåt avancerat.


Fjädern var ca 5 cm längre. Och visst avtryckaren behövs ej demont. men de små jäää##¤%% sprintarna lossnade som håller ihop det gjorde att
jag lossade på allt.... "big misstakeeeeee" dessutom sprintern som håller spärren (saknades låsring).

Mvh

Cobra
cobra321
 
Inlägg: 2
Blev medlem: 11 jun 2012, 10:07
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg


Återgå till Guider

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster

  • Sponsorer