Den officiella coronatråden!

Här är det forumlekar som gäller

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav gubbe 08 apr 2020, 20:45

Leopold skrev:Jag tror vi kan lära oss mycket av vårt kära grannland i öst.


Helt klart.
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Helikopter 08 apr 2020, 21:50

gubbe skrev:
Leopold skrev:Jag tror vi kan lära oss mycket av vårt kära grannland i öst.


Helt klart.


+1

och de har ju världens bästa skolsystem också. Det är för lite copy paste och för mycket egen verkstad. Som dessutom oftast mest är mycket snack.
Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav atte69 08 apr 2020, 22:15

den som lever får se,, brandmännen som hyllades när sverige brann,, hur gick det i deras löneförhandling samt vår brandberedskap ? det kan hända igen,, liksom diverse virus ,, det kan komma ett annat virus till nästa vår typ ebola eller nått biljardvirus ,, hur e de med vår beredskap då ,, vad lärde vi oss ?
atte69
 
Inlägg: 1096
Blev medlem: 24 jun 2015, 16:24
Ort: Norra halland
Tack utdelade: 148 gång
Tackad: 150 gånger i 115 inlägg
Luftvapen favorit: HWalther BsAAnschuts

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Silwer 09 apr 2020, 07:57

Människor glömmer fort, nånting tex politiker utnytjtar, ge det några år så har massan glömt alla brytns löften.

Och mycket är ju på gång nu som hamnat bakom Coronaviruset, det ör som om inget annat fanns.

Och visst nånting ruktigt dödligt och smittsamt kan uppstå i alla dessa miljardområden vi har även Afrika ligger ju där.

Det sim hindrat i modern tid är ju att de inte varit lätt smittbara och givetvis sånt som antibiotika sim tyvärr blörjar bli ett oriblem då köttet ör bombat mee det som många äter ich glr att det inte fungerar att sätta in fast oersonen inte ätit massir av oennecillun i livet i övrigt.

Mycket farligt, därför ör jag mot nån form av import där man snurrar bort ursprunget, centraluseringar är trams ich ger ingen rijtig vinst med alla transporter som behövs.

Då kan vi dö av mycket saker igen plötslugt, folk blir känsliga för allt möjligt.


Finland ja, de ligger ju alltud redo pga grannen Ryssland, vi har ju utnytjat dem för det, men det fungerar ju inte mot detta, utan nu har vi hekt enkekt inte materiell, alternativt materiell som inte fungerar längre.
Det blir inga krig igen, det blir inget annat heller igen, folk har svalt det helt för länge sen och om ni pratar sim ni gör just nu men säg före detta anses ni klart som onormala hetsare för nåt som aldrig kan hända.

Sverige har satsat fel, tpnkt fel, pengar har anvönts oklokt utan tankar på en framtud, personliga vinster har satts över landets framtid, tänk alla som slitit ihop dem för en trygg framtid,
Inte sällan även på nivå med sjatteoengar satsat kortsiktugt udiotiskt som att pengarna var deras persinluga egendom.

Men ingen har vad jag märkt brytt sig öppet iaf, OCH det är sk styrande politikerna som bär ansvaret ingen annan tänk på det.

Imo har de redan begått självmord sen valet nen det är ju Sverige, Ekonomi talas det inte om när det gäller människor tycks gälla, hur nan nu kom fram till det.
Klart fan det betyder nåt flr allt, världen vi lever i bygger ju just på pengar.

Som sagt detta är snart glömt, en massa inödiga gamlingar dog bara, full fräs vidare bara tönk inte på konsekvenserna.
Senast redigerad av Silwer 09 apr 2020, 08:16, redigerad totalt 2 gånger.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Slaskmack 09 apr 2020, 15:07

Angående att smitta utan symptom.
Man har idag släppt en stude där 723symptomfria slumpvis utvalda personer testats. Endast 2,5% bar på
Coronavirus, och då ska man dessutom ta i beaktning att del eller alla av dessa 2.5% kan ha blivit smittade så nyligt att
de inte ens utvecklat symptom som de kanske fick dagen efter testet. Det är i och för sig inte så viktigt. Det intressanta är hur stor del av befolkning som springer omkring och smittar utan att veta om det.
Dessutom smittar en person som inte nyser eller snorar inte i närheten lika mycket som en symptomfri person.

Vissa verkar resonera i banor att man tror det går att undvika att bli sjuk, att vi ska undvika Corona?
Ett vaccin är 1år bort. Målet är inte att undvika att befolkningen blir sjuk. Målet är att dosera ut det med utmaningen att det inte kraschar vår ekonomi.

ALLTSÅ på ena sidan är att alla blir sjuka omedelbart, ekonomin klarar sig förmodligen bättre men det blir fler dödsfall än vad som kunnat räddas.
Eller så drar man ut på det maximalt, med alla tillåtna medel och vaskar ekonomin så att det inte finns en krona över till vård eller äldreomsorg de kommande 5-10 åren

Hur stor är skillnaden i ytterfallen. Hur många liv räddas i alternativ två på bekostnad av framtida kostnader både räknat i liv eller pengar.
Det är en balansgång som förmodligen inte är så enkel att förutspå.

Sedan en grej om dagens hets att 80åringar "prioriteras" bort från respirator. Det är väldigt oärligt formulerat eftersom man inte kan sätta en 80åring med inflammerade lungor på respirator.
Det är av medicinska skäl man inte gör det. INTE för att man prioriterar eller sparar pengar.
En 80 årings lungor klarar tyvärr inte påfrestningen som blir när man pressar ut lungorna med tvång.
Senast redigerad av Slaskmack 09 apr 2020, 15:14, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Slaskmack
 
Inlägg: 158
Blev medlem: 29 sep 2008, 14:49
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 18 gånger i 12 inlägg

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Silwer 09 apr 2020, 16:03

Fö hade jag rätt om de religösa samfunden, det ör full fart, inget hsr ändrats, Gud skyddar dem.

Viruset hörs nu från flera håll i Uppsala, det har klart spridit sg ut från 08området här jan jag säga.


Skaskmack: hur menar du alla sjuka på en gång? Är det bättre tönkte du?
Dvs fler dör men det är snart över?
Senast redigerad av Silwer 09 apr 2020, 16:05, redigerad totalt 1 gång.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Helikopter 09 apr 2020, 17:28

Slaskmack skrev:Angående att smitta utan symptom.
Man har idag släppt en stude där 723symptomfria slumpvis utvalda personer testats. Endast 2,5% bar på
Coronavirus, och då ska man dessutom ta i beaktning att del eller alla av dessa 2.5% kan ha blivit smittade så nyligt att
de inte ens utvecklat symptom som de kanske fick dagen efter testet. Det är i och för sig inte så viktigt. Det intressanta är hur stor del av befolkning som springer omkring och smittar utan att veta om det.
Dessutom smittar en person som inte nyser eller snorar inte i närheten lika mycket som en symptomfri person.

Vissa verkar resonera i banor att man tror det går att undvika att bli sjuk, att vi ska undvika Corona?
Ett vaccin är 1år bort. Målet är inte att undvika att befolkningen blir sjuk. Målet är att dosera ut det med utmaningen att det inte kraschar vår ekonomi.

ALLTSÅ på ena sidan är att alla blir sjuka omedelbart, ekonomin klarar sig förmodligen bättre men det blir fler dödsfall än vad som kunnat räddas.
Eller så drar man ut på det maximalt, med alla tillåtna medel och vaskar ekonomin så att det inte finns en krona över till vård eller äldreomsorg de kommande 5-10 åren

Hur stor är skillnaden i ytterfallen. Hur många liv räddas i alternativ två på bekostnad av framtida kostnader både räknat i liv eller pengar.
Det är en balansgång som förmodligen inte är så enkel att förutspå.

Sedan en grej om dagens hets att 80åringar "prioriteras" bort från respirator. Det är väldigt oärligt formulerat eftersom man inte kan sätta en 80åring med inflammerade lungor på respirator.
Det är av medicinska skäl man inte gör det. INTE för att man prioriterar eller sparar pengar.
En 80 årings lungor klarar tyvärr inte påfrestningen som blir när man pressar ut lungorna med tvång.


FHM har hela tiden haft som mål att det inet skulle bli någon smittsprning i landet. Man talade om enstaka importfall som skulle spåras upp och kontrolleras. Nu gick det ju inte det så bra med det när Italienresenärerna återvände.

Det tycks ju faktisk också som flera länder har lyckats får ner kurvan och har en mycket mycket måttlig eller ingen alls smittsprdning längre. Så det är ett mycket bra alternativ till att låta dödstalen skena.

Sist men inte minst så har vi ett flertal lovande läkemdelsakandidater som kan bli aktuella i närtid. Med flack kurva kan då fler i befolkningen ta del av dem när de kommer. Lägere total dödlighet som konsekvens

Sverige ligger nu på elfte plats i bottenligan över döda i covid 19 per capita. !90 andra länder har lägre dödlighet.

Dangens kurva.





För att följa länken så måste du registera dig.

Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Helikopter 09 apr 2020, 19:00

Silwer skrev:Fö hade jag rätt om de religösa samfunden, det ör full fart, inget hsr ändrats, Gud skyddar dem.


Jösses, snarare så att evulotionen plockar bort dem ur genpoolen denna gång.
Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Den officiella coronatråden!

Inläggav bebbe 09 apr 2020, 19:21

En video som iaf jag tycker tar upp hela problematiken på rätt sätt.

För att följa länken så måste du registera dig.




Skickat från min iPhone med Tapatalk
FX Wildcat .22, Hawke Airmax 30 8-32X50 AMX IR
Weihrauch HW45 Bronze Star .22
Weihrauch HW45 .22
Zoraki V2 .22
Chiappa FAS6004 .177
Artemis CP1-M .177
Sig Sauer MPX .177
Användarvisningsbild
bebbe
 
Inlägg: 497
Blev medlem: 09 jun 2015, 07:26
Ort: Kungsbacka
Tack utdelade: 19 gång
Tackad: 41 gånger i 36 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Wildcat .22, Weihrauch HW45

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Silwer 09 apr 2020, 19:23

Tja, Gud ske lov, om de ska dö så ska de.

Det sämsta hör ör ju att dessa kommer väldigt mycjet från småbyar runt samhället främst, vi i det är inte lika kristnade haha.

I var fall jan smittan spridas ut i småbyarna lätt, det ör ju bönemöten flera dagar nu.

Vanliga kyrkan har det ned, nen de gar inte i närheten av så många medlemmar som frikyrkan som bygdes mitt i smeten på 80 talet av nån anledning, om de tänkte sig fler får, och kanske det, om inte annat har de hand om kommunens invandrare som väntar på asyl, dessa vandrar upp dit med och runt lite var som helst.

Nåja tyck vad nan vill men kan inte saken lösas på annat sätt? Ok en hel del är just gamlingar de de vill ha med dem för arv tex.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Helikopter 15 apr 2020, 15:44

Hej på er!

Uppdaterad kurva efter påsken. Sveriges kurva har fått en lite mindre lutning! Dock fortsätter skillnaden mot Danmark att öka.

Opps det går inte all ladda up fn...
Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Helikopter 16 apr 2020, 13:08

Nytt försök.
För att följa länken så måste du registera dig.

Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Batistuta 16 apr 2020, 14:40

Sitter och väntar utanför tältet i Karlshamn pga min långdragna förkylning. Mer rädd för att få Corona här än någon annanstans.

För att följa länken så måste du registera dig.

Bild

Air Arms EV2 .177 FAC
FX Royale 200 FT cal 22 FAC
Weihrauch HW 97 TH cal .177, FAC 16 joul
Weihrauch HW 50 cal .177, FAC 16 Joul
Feinwerkbau 300s .177
Walther LG55 .177 (1955)
Gamo Hunter .22

www.morrumsskyttegille.n.nu
Användarvisningsbild
Batistuta
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 07 nov 2011, 19:20
Ort: Mörrum
Tack utdelade: 1653 gång
Tackad: 1428 gånger i 640 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: HW 97

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Batistuta 16 apr 2020, 16:58

Batistuta skrev:Sitter och väntar utanför tältet i Karlshamn pga min långdragna förkylning. Mer rädd för att få Corona här än någon annanstans.

För att följa länken så måste du registera dig.



Nu har jag gått igenom tältceremonin, det var inget förutom en gammal lunggrej som förvärrat sig lite med åldern. Konstigt nog så tar de inga Coronaprov om man inte ska läggas in. Skönt att vara därifrån iaf.
Bild

Air Arms EV2 .177 FAC
FX Royale 200 FT cal 22 FAC
Weihrauch HW 97 TH cal .177, FAC 16 joul
Weihrauch HW 50 cal .177, FAC 16 Joul
Feinwerkbau 300s .177
Walther LG55 .177 (1955)
Gamo Hunter .22

www.morrumsskyttegille.n.nu
Användarvisningsbild
Batistuta
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 07 nov 2011, 19:20
Ort: Mörrum
Tack utdelade: 1653 gång
Tackad: 1428 gånger i 640 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: HW 97

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav TheFoes 16 apr 2020, 19:49

Tycker Tegnell och Co skött detta fruktansvärt illa. Folk dör som flugor och sen har vi stollen som viftar bort kritik som skitsnack. Det är tyvärr alltid samma visa så fort vår kommunist media får tag i någon som anser ”sund” så höjs denne till skyarna och setts bakom pansarglas där hen kan projektera sin agenda via dessa kanaler, ytterst sorligt må jag säga!! 22 forskare talar emot denna stolles teorier och inte en enda av dom kom med något vettigt?!? Give me fucking break will ya!

Läste en av vänstern kanske tyngsta Shitposters Fru.Wollin hon skrev någon slags hyllnings dikt om Tegnell efter jag läst detta förstod jag först inte om det var en kolumn om Corona viruset eller ett stycke ur en porr roman?
Hw 97k .20 Vortek SHO
Användarvisningsbild
TheFoes
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 12 maj 2012, 14:36
Ort: Skåne
Tack utdelade: 326 gång
Tackad: 173 gånger i 116 inlägg

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Helikopter 16 apr 2020, 20:54

Batistuta skrev:
Batistuta skrev:Sitter och väntar utanför tältet i Karlshamn pga min långdragna förkylning. Mer rädd för att få Corona här än någon annanstans.

För att följa länken så måste du registera dig.



Nu har jag gått igenom tältceremonin, det var inget förutom en gammal lunggrej som förvärrat sig lite med åldern. Konstigt nog så tar de inga Coronaprov om man inte ska läggas in. Skönt att vara därifrån iaf.


Skönt! Förkylning finns det ens sådana nu? Med alla avstånd/handsprit etc :)
Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Helikopter 16 apr 2020, 21:02

TheFoes skrev:Tycker Tegnell och Co skött detta fruktansvärt illa. Folk dör som flugor och sen har vi stollen som viftar bort kritik som skitsnack. Det är tyvärr alltid samma visa så fort vår kommunist media får tag i någon som anser ”sund” så höjs denne till skyarna och setts bakom pansarglas där hen kan projektera sin agenda via dessa kanaler, ytterst sorligt må jag säga!! 22 forskare talar emot denna stolles teorier och inte en enda av dom kom med något vettigt?!? Give me fucking break will ya!

Läste en av vänstern kanske tyngsta Shitposters Fru.Wollin hon skrev någon slags hyllnings dikt om Tegnell efter jag läst detta förstod jag först inte om det var en kolumn om Corona viruset eller ett stycke ur en porr roman?


Jag är opolitisk för att det inte finns några bra alternativ :) Men visst har det gått politik i detta tyvärr och FHM har skött det katastrofalt illa imo. Då blir det låsningar och prestige som gör att man inte kan ändra inrikting längre. Min tro är att man kommer följa linjen in i kaklet. Ett annat problem är att oppositionen inte heller kommit med så många lysande förslag. Alla var mer eller mindre med på att följa FHM linje. Trots omvärldens varningar
Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav dorro 17 apr 2020, 07:16

Har det egentligen gått särskilt illa för Sverige?
Att som en del länder stänga helt och skjuta upp eländet är nog inte en bättre väg att gå.
Visst dör många här jämfört med grannländer men än så länge har inte sjukvården brakat ihop även om den är hårt ansträngd i vissa områden.
Och smittade kommer majoriteten av ett lands befolkning bli förr eller senare oavsett lockdown eller inte.
Att det kommit in smitta i äldreomsorgen är inte så konstigt, men orsaken till detta är årtionden av försummelse.
Det kan inte bli på annat vis när man gjort det till ett lågstatusyrke att vårda våra äldre, man får vad man betalar för.
Sedan så hade det gått mycket bättre om fjollträskare hade tagit myndigheters råd på allvar.
Nu när en kändis avlidit visar det sig att denne och flera andra troligen blivit smittad på en kändisfest för några veckor sedan.
Här i glesbygden där det ännu inte verkar finnas några smittade i min kommun så har vi hållit distans och självisolerat oss i en månad.
dorro
 
Inlägg: 200
Blev medlem: 27 feb 2009, 19:27
Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 23 gånger i 21 inlägg

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Helikopter 17 apr 2020, 09:27

Nu verkar det som de vänder!

""Läkemedlet Remdesivir testas i Sverige som ett potentiellt botemedel mot covid-19.
Nu visar en amerikansk avslutad studie av medicinen, som från början tagits fram mot ebola, positiva resultat.
”Nästan alla” av 113 svårt sjuka covid-patienter i en studie i Chicago kunde skrivas ut från sjukhus efter en veckas behandling."" Expressen

Tragiskt att FHM fick köra sin linje med hög dödlighet.
Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav bebbe 17 apr 2020, 10:21

Helikopter skrev:Nu verkar det som de vänder!

""Läkemedlet Remdesivir testas i Sverige som ett potentiellt botemedel mot covid-19.
Nu visar en amerikansk avslutad studie av medicinen, som från början tagits fram mot ebola, positiva resultat.
”Nästan alla” av 113 svårt sjuka covid-patienter i en studie i Chicago kunde skrivas ut från sjukhus efter en veckas behandling."" Expressen

Tragiskt att FHM fick köra sin linje med hög dödlighet.
Ja, det är ju precis det som varit problemet. Man har kört på precis som att det aldrig kommer något botemedel. Alla kommer inte behöva bli smittade utav detta!

Att man dessutom kört på som man gjort när man vet (för inte f-n kan man väl inte veta!) att dom mest utsatta har ett riktigt dåligt skydd!

Det är ren katastrof, och ingen kommer bli ställd till svars när allt är över.....


Skickat från min iPhone med Tapatalk
FX Wildcat .22, Hawke Airmax 30 8-32X50 AMX IR
Weihrauch HW45 Bronze Star .22
Weihrauch HW45 .22
Zoraki V2 .22
Chiappa FAS6004 .177
Artemis CP1-M .177
Sig Sauer MPX .177
Användarvisningsbild
bebbe
 
Inlägg: 497
Blev medlem: 09 jun 2015, 07:26
Ort: Kungsbacka
Tack utdelade: 19 gång
Tackad: 41 gånger i 36 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Wildcat .22, Weihrauch HW45

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Henno3 17 apr 2020, 15:04

Tänk så många statsepidemiologer det finns i ett forum för luftskytte?! :arrow: :arrow:
"Stå på dig, annars gör någon annan det"!


Weihrauch HW30s.
Feinwerkbau 124 Sport. (Till salu!)
Steyr LP1
Feinwerkbau 603
Henno3
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 04 jan 2015, 23:06
Ort: Svanesund
Tack utdelade: 41 gång
Tackad: 126 gånger i 97 inlägg
Skytteklubb: Orust Östra Sportskytteklubb
Luftvapen favorit: Steyr LP.

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav jerico 17 apr 2020, 16:13

Henno3 skrev:Tänk så många statsepidemiologer det finns i ett forum för luftskytte?! :arrow: :arrow:


+1

Jo och det är nog på tok för tidigt att säga vem som gjort rätt och fel...

Men den som överlever får se hur det går
jerico
 
Inlägg: 454
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:08
Ort: Västervik
Tack utdelade: 82 gång
Tackad: 94 gånger i 78 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at44

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav gubbe 17 apr 2020, 16:14

Henno3 skrev:Tänk så många statsepidemiologer det finns i ett forum för luftskytte?! :arrow: :arrow:

Ja det märkligt vilket kunnande här finns. :shock:
Användarvisningsbild
gubbe
 
Inlägg: 10464
Blev medlem: 08 nov 2008, 18:24
Ort: Nossebro
Tack utdelade: 3058 gång
Tackad: 1630 gånger i 817 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Silwer 17 apr 2020, 16:19

En del dummheter hopar ju sig.

Man ska få pengar för arbetskada när nan arbetat med just denna influensas iffer, cansinne folk väljer ju sitt yrke.

Eller som jag såg att vissa ville att just deras döde släkting skulle premieras löver de andra, jag behöver ng inte nänmna vilka.
Den döde var en hjälte hemma men hör bara ett nummer, och det tar man ned som nyhet.

En del har nåmao fått sin utbildning, sitt levrne och jobb här men det räcker inte, Sverige har skuld i att smitta deras fader liknande.skit.

Alla ska ha pengar i en kris som redan fanns gissa va stålar de får låna nu, iofs har de inte sagt exakt hur och när de permiterade ska få sina pengar.

Jag tror många kommer få se hur Sverige fungerar framöver när de tror de bara ska ta ut sina strålar.

Rött pt dem anser jag isf, folk fatrar inte vilket kabd de bor i, knappast på uppgpng sen länge.

Lån och ta frpn de längst ner ör det vanliga, och ska väl ske igen.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav bebbe 17 apr 2020, 16:23

Henno3 skrev:Tänk så många statsepidemiologer det finns i ett forum för luftskytte?! :arrow: :arrow:
Mmm, men det finns rätt många i världen. Bara en som gör som våran......

Men som sagt innan. Spelar ingen roll vad man gör om man ändå inte kommer revidera resultatet...... Speciellt inte när Svenska folket är ynkryggar som håller med bara för att det är lättare att följa ”överheten” än att vara imot den. Sedan när det inte blir bra sitter man i stugorna och knyter näven i fickan och svär över dom dåliga skolorna och att pensionärer inte har pengar till mat.....


Skickat från min iPad med Tapatalk
FX Wildcat .22, Hawke Airmax 30 8-32X50 AMX IR
Weihrauch HW45 Bronze Star .22
Weihrauch HW45 .22
Zoraki V2 .22
Chiappa FAS6004 .177
Artemis CP1-M .177
Sig Sauer MPX .177
Användarvisningsbild
bebbe
 
Inlägg: 497
Blev medlem: 09 jun 2015, 07:26
Ort: Kungsbacka
Tack utdelade: 19 gång
Tackad: 41 gånger i 36 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Wildcat .22, Weihrauch HW45

FöregåendeNästa

Återgå till Forum lekar & Forum fun

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster

  • Sponsorer