Den officiella coronatråden!

Här är det forumlekar som gäller

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Silwer 02 apr 2020, 16:06

Alla dessa länder är mer slutna än Sveruge.

Ochh kanske som vi ju hört ich sett, filk pker hut ich dit fast de har sjuka barn, ut på "kandet" osv.

Kunde de flög de till sydEuropa, de är arga nu.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Silwer 02 apr 2020, 16:17

Appripå inget barn sögs ju klara det här bäst, tpnkte på ett extremfall där enbart alla upp till 7 år överlevde.

Klart intressant, är trött på zombies.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav ahayeah 02 apr 2020, 17:46

Helikopter skrev:För att följa länken så måste du registera dig.



De där kurvorna är endast intressanta när det är över.
ahayeah
 
Inlägg: 513
Blev medlem: 14 aug 2012, 21:37
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 16 gång
Tackad: 65 gånger i 52 inlägg
Luftvapen favorit: HW90

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Batistuta 02 apr 2020, 17:47

Denna var ju rätt talande för situationen i Sverige :-)

För att följa länken så måste du registera dig.

Bild

Air Arms EV2 .177 FAC
FX Royale 200 FT cal 22 FAC
Weihrauch HW 97 TH cal .177, FAC 16 joul
Weihrauch HW 50 cal .177, FAC 16 Joul
Feinwerkbau 300s .177
Walther LG55 .177 (1955)
Gamo Hunter .22

www.morrumsskyttegille.n.nu
Användarvisningsbild
Batistuta
 
Inlägg: 4641
Blev medlem: 07 nov 2011, 19:20
Ort: Mörrum
Tack utdelade: 1655 gång
Tackad: 1428 gånger i 640 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: HW 97

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Sako Finnbear 02 apr 2020, 18:11

Batistuta skrev:Denna var ju rätt talande för situationen i Sverige :-)

För att följa länken så måste du registera dig.


Haha! Jepp! :-P
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear
 
Inlägg: 2109
Blev medlem: 20 dec 2018, 18:34
Ort: Österlen
Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 282 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Helikopter 02 apr 2020, 19:02

ahayeah skrev:
Helikopter skrev:För att följa länken så måste du registera dig.



De där kurvorna är endast intressanta när det är över.


Tvärt om. Man kan och bör dra lärdom av vad som ger en flackare kurva i andra länder och rädda liv här och nu.

Slutligt facit får vi när det är över men då är det också för sent att ändra något
Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav bebbe 02 apr 2020, 19:50

ahayeah skrev:
Helikopter skrev:För att följa länken så måste du registera dig.



De där kurvorna är endast intressanta när det är över.
Nej, det enda man vet är att man vill ha en flack kurva.

Enda anledningen till att förbise den är att man vill hamna i ett bättre ekonomiskt läge närhet allt är över. Det kan finnas en poäng med det med men till vilket pris?


Skickat från min iPad med Tapatalk
FX Wildcat .22, Hawke Airmax 30 8-32X50 AMX IR
Weihrauch HW45 Bronze Star .22
Weihrauch HW45 .22
Zoraki V2 .22
Chiappa FAS6004 .177
Artemis CP1-M .177
Sig Sauer MPX .177
Användarvisningsbild
bebbe
 
Inlägg: 497
Blev medlem: 09 jun 2015, 07:26
Ort: Kungsbacka
Tack utdelade: 19 gång
Tackad: 41 gånger i 36 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Wildcat .22, Weihrauch HW45

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Helikopter 02 apr 2020, 20:28

bebbe skrev:
Enda anledningen till att förbise den är att man vill hamna i ett bättre ekonomiskt läge närhet allt är över. Det kan finnas en poäng med det med men till vilket pris?

Skickat från min iPad med Tapatalk


Precis men det priset är omöjligt att betala ur såväl humanistisk som politiskt synvinkel.

Dock hade det varit bäst ur *alla* synvinklar att stoppat smittan i dörren. Det hade gått att göra om man tagit i mycket mer tidigt och tagit till sig faka som att symtomfria kan vara smittspridare. Det har FHM i princip förnekat kan ske. De tycks arbeta efter en linje att gruppimmunitet måste uppstå. Det är fel stratergi innan vi har fungerande läkemdel eller vaccin. Dessutom vet vi inte att immunitet övht uppstår över til med detta virus.

Det är FHM som har rattat Sverige i detta sedan början. Nu när smittan finns på vart 3:e äldreboende i landet och TV intrvjuade
Tegnell så var det lite vaga svaret att vi måste kolla vad man gjort för fel på dessa boenden. Självkritik existerar inte på myndigheten vilket är livsfarligt och det kommer att visa sig i statistiken.
Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Helikopter 02 apr 2020, 20:35

När de frågar Tegnell om varför Sverige har sämst siffror i norden blir svaret att det går nästan lika illa för Danmark och att Finland och Norge nog ligger lite efter. Och så tillägger han att det har minsann gått ännu sämre för andra länder utom norden.

Vad är det för svammel?!

Jag är helt övertygad om att Norge och Finland aldrig kommer att komma i närheten av Sveriges branta kurva och att Danmark kommer att flacka ut betydligt snabbare än oss.
Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav börne 02 apr 2020, 21:05

Nu har miljonen spräckts... 1002159.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18784
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2836 gång
Tackad: 6076 gånger i 2390 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Chris 02 apr 2020, 21:17

Helikopter skrev:När de frågar Tegnell om varför Sverige har sämst siffror i norden blir svaret att det går nästan lika illa för Danmark och att Finland och Norge nog ligger lite efter. Och så tillägger han att det har minsann gått ännu sämre för andra länder utom norden.

Vad är det för svammel?!

Jag är helt övertygad om att Norge och Finland aldrig kommer att komma i närheten av Sveriges branta kurva och att Danmark kommer att flacka ut betydligt snabbare än oss.


håller fullständigt med dig... tycker det är ofattbart vad som händer här i Sverige just nu... och farligt nog finns allt fler jornalister som berättar positivt om det i resten av Europa....
visst förstår man att restriktioner som finns överallt i andra länder är besvärliga och sen visas bilder av "sveriges särskild väg" med folk som sitter på caféer och uteserveringar eller vistas tillsammansi större grupper ute på allmänna platser.
kanske jag är litet känsligt just nu... vi har 3 akuta Corona-fall i familjen... 2 i frankrike och en i Köln/tyskland.
men fattar inte vad som pågår här i landet.... :o
It don't mean a thing if it ain't got a spring
för många luftgevär helt enkelt ;)
Användarvisningsbild
Chris
 
Inlägg: 1413
Blev medlem: 16 sep 2017, 07:42
Ort: Målerås
Tack utdelade: 220 gång
Tackad: 240 gånger i 174 inlägg

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav bebbe 02 apr 2020, 21:47

Chris skrev:
Helikopter skrev:När de frågar Tegnell om varför Sverige har sämst siffror i norden blir svaret att det går nästan lika illa för Danmark och att Finland och Norge nog ligger lite efter. Och så tillägger han att det har minsann gått ännu sämre för andra länder utom norden.

Vad är det för svammel?!

Jag är helt övertygad om att Norge och Finland aldrig kommer att komma i närheten av Sveriges branta kurva och att Danmark kommer att flacka ut betydligt snabbare än oss.


håller fullständigt med dig... tycker det är ofattbart vad som händer här i Sverige just nu... och farligt nog finns allt fler jornalister som berättar positivt om det i resten av Europa....
visst förstår man att restriktioner som finns överallt i andra länder är besvärliga och sen visas bilder av "sveriges särskild väg" med folk som sitter på caféer och uteserveringar eller vistas tillsammansi större grupper ute på allmänna platser.
kanske jag är litet känsligt just nu... vi har 3 akuta Corona-fall i familjen... 2 i frankrike och en i Köln/tyskland.
men fattar inte vad som pågår här i landet.... :o
Vad jobbigt! Håller tummarna för din släktingar.

Ang vad vi håller på med i landet hoppas jag verkligen att våra politiker snart tar sitt förnuft till fånga!

IOM att Stockholm verkar vara centrum för spridningen just nu, varför inte stänga av hela huvudstaden? From nu får ingen lämna staden....


Skickat från min iPad med Tapatalk
FX Wildcat .22, Hawke Airmax 30 8-32X50 AMX IR
Weihrauch HW45 Bronze Star .22
Weihrauch HW45 .22
Zoraki V2 .22
Chiappa FAS6004 .177
Artemis CP1-M .177
Sig Sauer MPX .177
Användarvisningsbild
bebbe
 
Inlägg: 497
Blev medlem: 09 jun 2015, 07:26
Ort: Kungsbacka
Tack utdelade: 19 gång
Tackad: 41 gånger i 36 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Wildcat .22, Weihrauch HW45

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav börne 02 apr 2020, 21:51

bebbe skrev:IOM att Stockholm verkar vara centrum för spridningen just nu, varför inte stänga av hela huvudstaden? From nu får ingen lämna staden....

+1
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18784
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2836 gång
Tackad: 6076 gånger i 2390 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Helikopter 03 apr 2020, 08:58

Ny studie visar att den gamla malariaprofylaxen har bra effekt på patienter med covid19! Studien är visserligen liten men ingen i läkemdelsgruppen utvecklade allvarlig sjudom mot 8% i kontrollgruppn. Jag tror detta kan bli en gamechanger så att dödligheten blir tillräckligt låg. Då kan vi släppa på smittsprdningen och nå flockimmunitet. Under tiden stäng in stockholmarna i stockholm :)
Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Nitro 03 apr 2020, 09:08

Tycker mig märka en viss mobbing mot Stockholmare, det är inte okej i dessa tider.
Vi måste alla hjälpas åt i denna kris.
Fullt medveten om att Stockholm är värst drabbat men det är också vår största stad med flest invånare så det är inte jättekonstigt att de är värst drabbade.

Mitt råd är håll er hemma så gott det går och undvik onödiga kontakter. Både för er egen skull och andras.
SM BR 2013
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
Användarvisningsbild
Nitro
 
Inlägg: 7738
Blev medlem: 18 mar 2012, 19:17
Ort: Tollarp
Tack utdelade: 2243 gång
Tackad: 1458 gånger i 881 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S, Walther LG 400

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav mikebike 03 apr 2020, 09:28

bebbe skrev:
Chris skrev:
Helikopter skrev:När de frågar Tegnell om varför Sverige har sämst siffror i norden blir svaret att det går nästan lika illa för Danmark och att Finland och Norge nog ligger lite efter. Och så tillägger han att det har minsann gått ännu sämre för andra länder utom norden.

Vad är det för svammel?!

Jag är helt övertygad om att Norge och Finland aldrig kommer att komma i närheten av Sveriges branta kurva och att Danmark kommer att flacka ut betydligt snabbare än oss.


håller fullständigt med dig... tycker det är ofattbart vad som händer här i Sverige just nu... och farligt nog finns allt fler jornalister som berättar positivt om det i resten av Europa....
visst förstår man att restriktioner som finns överallt i andra länder är besvärliga och sen visas bilder av "sveriges särskild väg" med folk som sitter på caféer och uteserveringar eller vistas tillsammansi större grupper ute på allmänna platser.
kanske jag är litet känsligt just nu... vi har 3 akuta Corona-fall i familjen... 2 i frankrike och en i Köln/tyskland.
men fattar inte vad som pågår här i landet.... :o
Vad jobbigt! Håller tummarna för din släktingar.

Ang vad vi håller på med i landet hoppas jag verkligen att våra politiker snart tar sitt förnuft till fånga!

IOM att Stockholm verkar vara centrum för spridningen just nu, varför inte stänga av hela huvudstaden? From nu får ingen lämna staden....


Skickat från min iPad med Tapatalk


Vad menar du med "huvudstaden?

Innerstan, kommunen eller regionen?
Användarvisningsbild
mikebike
 
Inlägg: 1230
Blev medlem: 28 dec 2007, 15:29
Ort: Solna/Stockholm
Tack utdelade: 12 gång
Tackad: 52 gånger i 41 inlägg

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav mikebike 03 apr 2020, 09:43

Min fru har haft feber sedan förra tisdan, de senaste dagarna har febern gått ned lite och hon har börjat hosta. Har hon Covid-19?
Jag har varit "förkyld" i tre veckor, först bihåleinflammation, sedan snuva, och nu lättare bihåleinflammation = nästan frisk. Jag har jobbat hela tiden, men de flesta av mina kollegor jobbar hemifrån. Har jag (haft) Covid-19?
Innan jag blev sjuk var en kollega sjuk med feber i två dagar, inga andra symptom. Hade hon Covid-19?
Samtidigt som jag var som sjukast hade en annan kollega och hennes man feber i tre dagar, + muskelvärk och nedsatt smaksinne. Hade de Covi-19?

Vem har smittat vem?

Jag tror att vi alla har haft Covid-19.
Vi på jobbet smittades nog ungefär samtidigt, eller två av oss smittades av den som var sjuk först. Jag har sannolikt smittat min fru. Det är helt osannolikt att min fru skulle kunna vara sjuk utan att smitta mig.

Matematikern Tom Britton har beräknat att upp till en miljon redan har (haft) Covid-19,. Här i Stockholmsregionen ligger vi som vanligt i framkant, så här har nog 25% redan smittats.
Förhoppningsvis är vi immuna nu....
Användarvisningsbild
mikebike
 
Inlägg: 1230
Blev medlem: 28 dec 2007, 15:29
Ort: Solna/Stockholm
Tack utdelade: 12 gång
Tackad: 52 gånger i 41 inlägg

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav bebbe 03 apr 2020, 10:33

mikebike skrev:Min fru har haft feber sedan förra tisdan, de senaste dagarna har febern gått ned lite och hon har börjat hosta. Har hon Covid-19?
Jag har varit "förkyld" i tre veckor, först bihåleinflammation, sedan snuva, och nu lättare bihåleinflammation = nästan frisk. Jag har jobbat hela tiden, men de flesta av mina kollegor jobbar hemifrån. Har jag (haft) Covid-19?
Innan jag blev sjuk var en kollega sjuk med feber i två dagar, inga andra symptom. Hade hon Covid-19?
Samtidigt som jag var som sjukast hade en annan kollega och hennes man feber i tre dagar, + muskelvärk och nedsatt smaksinne. Hade de Covi-19?

Vem har smittat vem?

Jag tror att vi alla har haft Covid-19.
Vi på jobbet smittades nog ungefär samtidigt, eller två av oss smittades av den som var sjuk först. Jag har sannolikt smittat min fru. Det är helt osannolikt att min fru skulle kunna vara sjuk utan att smitta mig.

Matematikern Tom Britton har beräknat att upp till en miljon redan har (haft) Covid-19,. Här i Stockholmsregionen ligger vi som vanligt i framkant, så här har nog 25% redan smittats.
Förhoppningsvis är vi immuna nu....
Vet inte vad jag skall säga.... ditt inlägg bevisar ju bara att problemet med att människor inte förstår är på riktigt.

Gå inte till jobbet när du är sjuk, vad är så svårt med det?
Gå inte ut och handla mm mm.

Ang ”avstängning” av huvudstaden. Vad jag menar med det är just precis vad jag säger, för Stockholm är väl Sveriges ”huvudstad”? Sedan exakt vad gränsen skall dras får man ju givetvis titta på genom att identifiera var riskerna och smittan verkar vara som störst.

Sedan om någon bor precis på gränsen mellan avspärrat och öppet område och genom det blir kränkt för att grannen har mer frihet, ja det är i nuläget inte relevant!


Skickat från min iPad med Tapatalk
FX Wildcat .22, Hawke Airmax 30 8-32X50 AMX IR
Weihrauch HW45 Bronze Star .22
Weihrauch HW45 .22
Zoraki V2 .22
Chiappa FAS6004 .177
Artemis CP1-M .177
Sig Sauer MPX .177
Användarvisningsbild
bebbe
 
Inlägg: 497
Blev medlem: 09 jun 2015, 07:26
Ort: Kungsbacka
Tack utdelade: 19 gång
Tackad: 41 gånger i 36 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Wildcat .22, Weihrauch HW45

Den officiella coronatråden!

Inläggav bebbe 03 apr 2020, 10:40

Nitro skrev:Tycker mig märka en viss mobbing mot Stockholmare, det är inte okej i dessa tider.
Vi måste alla hjälpas åt i denna kris.
Fullt medveten om att Stockholm är värst drabbat men det är också vår största stad med flest invånare så det är inte jättekonstigt att de är värst drabbade.

Mitt råd är håll er hemma så gott det går och undvik onödiga kontakter. Både för er egen skull och andras.
Jag ser inte det? Ur mitt perspektiv handlar det om att rädda liv! Om då någon känner sig kränkt för att dom råkar bo i området som har mest problem borde dom nog tänka om. Har man nära anhöriga som ligger i riskzonen borde i själva verket vi/dom känna sig kränkta när det finns människor som inte respekterar de förhållningsregler som staten har kommunicerat ut.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Senast redigerad av bebbe 03 apr 2020, 13:58, redigerad totalt 2 gånger.
FX Wildcat .22, Hawke Airmax 30 8-32X50 AMX IR
Weihrauch HW45 Bronze Star .22
Weihrauch HW45 .22
Zoraki V2 .22
Chiappa FAS6004 .177
Artemis CP1-M .177
Sig Sauer MPX .177
Användarvisningsbild
bebbe
 
Inlägg: 497
Blev medlem: 09 jun 2015, 07:26
Ort: Kungsbacka
Tack utdelade: 19 gång
Tackad: 41 gånger i 36 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Wildcat .22, Weihrauch HW45

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav börne 03 apr 2020, 10:42

Nitro skrev:Tycker mig märka en viss mobbing mot Stockholmare

Vi måste alla hjälpas åt i denna kris.

Handlar väl inte om mobbning i dessa tider att man helst hade sett att Sthlm sattes i karantän.

Kurvan uppåt där är extrem mot många andra platser i landet. Sthlm kan hjälpa andra delar av landet genom att sättas i karantän.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18784
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2836 gång
Tackad: 6076 gånger i 2390 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Helikopter 03 apr 2020, 11:49

Är ju själv från den kungliga huvudstaden och tycker det skulle vara helt rimligt att sätta oss i karantän. Liksom jag tyckte det var rimligt att sätta alla som åkt skidor i alperna i hemkarantän efter sportlovet. Man visst då att det var stor spridning i norra Italien men man hade inga direkta rapporter från just alperna så det belv som det blev.
Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav jerico 03 apr 2020, 12:30

Nu kommer jag att göra mig osams med hela världen... Jag kommer göra några påpekanden här och kommer gå ganska extremt långt. Jag menar inte att reta upp någon utan bara belysa lite problem...

1: Vi sätter Stockholm i karantän och inför utegångsförbud från och med NU!

Vi sätter in vilka för att se till att det följs? Sverige har ju inte ens militär att sätta in för att hjälpa polisen med det uppdraget om det även ska finnas möjlighet för invånare att få mat hemkört...


2: Alla som misstänks vara smittade sätts i karantän!

Vart? Eventuellt friska familjemedlemmar riskerar att bli sjuka om de ska vara hemma och de kan då sprida sjukdomen vidare...

Nu till något som är ett problem iallafall i staden där jag bor. Vi har just nu INTE en samhällssmitta men det beräknas komma igång inom en vecka.

När gymnasiet stängde så började gymnasieelever att drälla på stan. De kommer att bli "intressant" när smittan sätter fart och de som inte behöver "drälla" dräller runt och sprider smittan.

Vi i min lilla håla till stad kommer vara så satans avtrubbade när det börjar och merparten kommer att tro att det inte kommer hit alls och återgå till normala rutiner och smittan blir nog tyvärr episk så att säga...

Det är nog bara i totalitära diktaturer som smittan kan stoppas och då med väldigt drastiska åtgärder och många döda som följd...
jerico
 
Inlägg: 454
Blev medlem: 23 okt 2017, 20:08
Ort: Västervik
Tack utdelade: 83 gång
Tackad: 94 gånger i 78 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan at44

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Helikopter 03 apr 2020, 12:50

jerico skrev:Nu kommer jag att göra mig osams med hela världen... Jag kommer göra några påpekanden här och kommer gå ganska extremt långt. Jag menar inte att reta upp någon utan bara belysa lite problem...

1: Vi sätter Stockholm i karantän och inför utegångsförbud från och med NU!

Vi sätter in vilka för att se till att det följs? Sverige har ju inte ens militär att sätta in för att hjälpa polisen med det uppdraget om det även ska finnas möjlighet för invånare att få mat hemkört...


2: Alla som misstänks vara smittade sätts i karantän!

Vart? Eventuellt friska familjemedlemmar riskerar att bli sjuka om de ska vara hemma och de kan då sprida sjukdomen vidare...

Nu till något som är ett problem iallafall i staden där jag bor. Vi har just nu INTE en samhällssmitta men det beräknas komma igång inom en vecka.

När gymnasiet stängde så började gymnasieelever att drälla på stan. De kommer att bli "intressant" när smittan sätter fart och de som inte behöver "drälla" dräller runt och sprider smittan.

Vi i min lilla håla till stad kommer vara så satans avtrubbade när det börjar och merparten kommer att tro att det inte kommer hit alls och återgå till normala rutiner och smittan blir nog tyvärr episk så att säga...

Det är nog bara i totalitära diktaturer som smittan kan stoppas och då med väldigt drastiska åtgärder och många döda som följd...



1. Väldigt många skulle följa ett utegångsförbud även det inte finns tillräckligt med poliser. Varje hushålla får gå ut 1 ggr/ två dagar men bara för att handla mat eller till apoteket. Hund får rastas 100 m från bostad. Alla skall hålla två meters avstånd till varandra.

2. Ja alla som är smittade måste vara i 100 % karantän i hemmet. Övriga familjemedlemmar kommer med stor sannolikhet att smittas oavsett detta. Så det gör ingen skilland i spridning i familjen.

Det finns några länder som inte är diktaturer men som lyckas kontrollera smittan, så det är ingen omöjlighet.
Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav bebbe 03 apr 2020, 13:00

Helikopter skrev:
jerico skrev:Nu kommer jag att göra mig osams med hela världen... Jag kommer göra några påpekanden här och kommer gå ganska extremt långt. Jag menar inte att reta upp någon utan bara belysa lite problem...

1: Vi sätter Stockholm i karantän och inför utegångsförbud från och med NU!

Vi sätter in vilka för att se till att det följs? Sverige har ju inte ens militär att sätta in för att hjälpa polisen med det uppdraget om det även ska finnas möjlighet för invånare att få mat hemkört...


2: Alla som misstänks vara smittade sätts i karantän!

Vart? Eventuellt friska familjemedlemmar riskerar att bli sjuka om de ska vara hemma och de kan då sprida sjukdomen vidare...

Nu till något som är ett problem iallafall i staden där jag bor. Vi har just nu INTE en samhällssmitta men det beräknas komma igång inom en vecka.

När gymnasiet stängde så började gymnasieelever att drälla på stan. De kommer att bli "intressant" när smittan sätter fart och de som inte behöver "drälla" dräller runt och sprider smittan.

Vi i min lilla håla till stad kommer vara så satans avtrubbade när det börjar och merparten kommer att tro att det inte kommer hit alls och återgå till normala rutiner och smittan blir nog tyvärr episk så att säga...

Det är nog bara i totalitära diktaturer som smittan kan stoppas och då med väldigt drastiska åtgärder och många döda som följd...



1. Väldigt många skulle följa ett utegångsförbud även det inte finns tillräckligt med poliser. Varje hushålla får gå ut 1 ggr/ två dagar men bara för att handla mat eller till apoteket. Hund får rastas 100 m från bostad. Alla skall hålla två meters avstånd till varandra.

2. Ja alla som är smittade måste vara i 100 % karantän i hemmet. Övriga familjemedlemmar kommer med stor sannolikhet att smittas oavsett detta. Så det gör ingen skilland i spridning i familjen.

Det finns några länder som inte är diktaturer men som lyckas kontrollera smittan, så det är ingen omöjlighet.
Finland är väl bra exempel?


Skickat från min iPad med Tapatalk
FX Wildcat .22, Hawke Airmax 30 8-32X50 AMX IR
Weihrauch HW45 Bronze Star .22
Weihrauch HW45 .22
Zoraki V2 .22
Chiappa FAS6004 .177
Artemis CP1-M .177
Sig Sauer MPX .177
Användarvisningsbild
bebbe
 
Inlägg: 497
Blev medlem: 09 jun 2015, 07:26
Ort: Kungsbacka
Tack utdelade: 19 gång
Tackad: 41 gånger i 36 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Wildcat .22, Weihrauch HW45

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Helikopter 03 apr 2020, 13:45

bebbe skrev:
Finland är väl bra exempel?


Skickat från min iPad med Tapatalk[/quote]

Ja deras kurva ser väldigt bra ut. Uppdaterad idag.

För att följa länken så måste du registera dig.

Helikopter
 
Inlägg: 179
Blev medlem: 29 jan 2020, 18:14
Ort: Stockholm
Tack utdelade: 45 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

FöregåendeNästa

Återgå till Forum lekar & Forum fun

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster

  • Sponsorer