Priser på begagnade varor

Här snackar vi om luftvapen relaterade saker som inte passar in på dom andra trådarna

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Priser på begagnade varor

Inläggav PALLE_H 09 okt 2016, 08:05

Jag har med gjort fynd här på forumet köp som har blivit väldigt spontant pga av ett bra pris, så visst finns det alltid undantag.
FWB 300S Match#FWB 300S Universal
Crosman 1077 #1377 # 760 Pumpm#2240 hipack
Qb-20 <4.5> Norconia P1 <4.5>Daisy880
HW97 Th .20#HW30s 4.5#HW45 (4.5&5.5)
Hatsan Supertact 5,5&4,5#hHatsan AT-P2 5.5
Umarex Morph 3X
Användarvisningsbild
PALLE_H
 
Inlägg: 1695
Blev medlem: 19 mar 2012, 17:18
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 61 gång
Tackad: 35 gånger i 33 inlägg
Luftvapen favorit: Just nu FWB 300s Match

Re: Priser på begagnade varor

Inläggav Henno3 09 okt 2016, 08:45

"Äldre" medlemmar på detta forum är nog väldigt prismedvetna och när någon bössa eller annat ligger på på ett korrekt prisläge så försvinner dom till en kännare av utrustningen. Det övriga ligger kvar.
Köpte en AA underspännare för något år sedan till mycket bra pris, med ett gäng tillbehör. Det positiva förutom det var all feedback och information från säljare! Jäkligt trevligt med sådana affärer!!
Känner sig säljaren träffad, så tack igen, härlig bössa!!
"Stå på dig, annars gör någon annan det"!


Weihrauch HW30s.
Feinwerkbau 124 Sport. (Till salu!)
Steyr LP1
Feinwerkbau 603
Henno3
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 04 jan 2015, 23:06
Ort: Svanesund
Tack utdelade: 41 gång
Tackad: 126 gånger i 97 inlägg
Skytteklubb: Orust Östra Sportskytteklubb
Luftvapen favorit: Steyr LP.

Re: Priser på begagnade varor

Inläggav börne 09 okt 2016, 09:01

Jag skulle ju aldrig ge nypris för nåt begagnat, är det inte nytt så är det inte :o

Ligger en bössa på köp & sälj nu som jag själv tycker är alldeles för dyr beg. Men det är ju vad jag tycker, vill nån köpa den fine. Oavsett vad alla tycker så får ju säljaren faktiskt begära vad den vill, sen är det ju upp till eventuella köpare att ta ställning till om priset är vettigt eller inte!
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18752
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Följande användare vill tacka börne för detta inlägg
TheFoes (09 okt 2016, 22:39)

Re: Priser på begagnade varor

Inläggav Silwer 09 okt 2016, 20:18

En sak många inte förstår att tillbehör och uppiffade detaljer inte ger många ören begagnat extra alls.

Det de kan ändra är att just denna bössa väljs av en intresserad köpare och den likadana men utan de grejorna får vara.

Vi kan ju inte bestämma över hur folk sätter sina priser, det är ju så att det brukar reda ut sig självt med att nån hugger i med ett lägre bud och så säljs den eller så blir den inte såld innan personen själv sänker priset.

Även jag ser tokpriser här men som sagt folk försöker väl även oim de borde förstå att chansen är mycket liten att det säljs för det priset.

En värre är de som inte sätter pris alls utan tror att folk ska drösa in med bud, det är fantasier oftast.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer
 
Inlägg: 25048
Blev medlem: 23 feb 2008, 19:57
Ort: Norduppland
Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Re: Priser på begagnade varor

Inläggav Tompten 09 okt 2016, 21:33

Jag är nog lite av en "överprissättare", i vissa fall. Dock håller jag mig under nypris, åtminstone. =) Men jag tror att min prissättning landar i vad jag själv skulle kunna tänka mig att betala för produkten. Jag har inget emot att köpa en "felköpt" vara som är som ny, med typ 10-15 % billigare pris än nypris. Självfallet beror det på vilken typ av vara, och vilken typ av säljare det är. Jag skulle köpa en bössa/pistol här av en medlem utan att blinka, efter att jag kollat dennes aktivitet här på forumet, medan jag ställer mig högst tveksam ifall säljaren beter sig mysko.

Sen är det ju som med allt annat, vill jag ha det och det finns att köpa, så köper jag det. Är inte alls rik, så kan jag spara en slant så försöker jag göra det. Och mina intressen varierar kraftigt, så jag måste oftast sälja en sak för att kunna köpa en annan, och det är inte sällan jag säljer saker i närapå nyskick, då jag är rätt pedant av mig. Så nog försöker man få så mycket man kan, när man vet att det man säljer är välskött och i toppskick, och affären blir smidig och utan problem.

Men, det är ju jag, det. Och jag kanske har köpt saker för dyrt, men ändock billigare än nytt, så jag är nöjd ändå. =)
Tompten
 
Inlägg: 96
Blev medlem: 06 jun 2016, 09:54
Ort: Gävle
Tack utdelade: 16 gång
Tackad: 6 gånger i 3 inlägg
Luftvapen favorit: Zoraki HP-01, HW97KT

Föregående

Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster

  • Sponsorer