ND3 Subzero Gruppköp?

Här snackar vi om luftvapen relaterade saker som inte passar in på dom andra trådarna

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav Jazz 04 dec 2013, 18:33

Jag betalar postförskott inte innan. Då kan vederbörande lägga på någon hundring om de vill.
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz
 
Inlägg: 4695
Blev medlem: 14 aug 2008, 15:24
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Följande användare vill tacka Jazz för detta inlägg
1qaz1qaz (04 dec 2013, 18:37)

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav Etienne 04 dec 2013, 18:35

Lite samlad info om lagligheten:
viewtopic.php?p=146833#p146833
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav Etienne 04 dec 2013, 18:43

Jazz skrev:Jag betalar postförskott inte innan. Då kan vederbörande lägga på någon hundring om de vill.

Varför finner så många (falsk) trygghet i PF?
Säg mig, vad gör ni när ni öppnar paketet och hittar en samling tegelstenar?

-

I det aktuella fallet så är saken klar anser jag. TS har erbjudit sig att ta på sig riskerna, pga vederbörande är nykomling, och att vi ska betala i efterskott. Jag förutsätter att det efterföljs.
Annarsfår TS styrka sin trovärdighet på något annat sätt.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Följande användare vill tacka Etienne för detta inlägg
niklas (04 dec 2013, 18:57)

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav GRiDLoK 04 dec 2013, 18:58

Det är den här jag har, ND30 Sub Zero, riktigt rolig som sagt!

Att man hittar en BSA ND3 för 500-600 i Kina, låter inte riktigt ok. Så AnnikaS4 får säga vad hon/han vill, det är nog same same!

Som sagt, de engelska forumen gick snacket om att orginalet inte var prisvärt! Det är däremot ND30 SubZero.

Själv är jag sugen på den nya Yukon Photon, men min fru är inte det :D

Tre - fyra poster och sen gruppköp, tja.....
FX Streamline tactical .177
FX Typhoon Custom .25
Hatsan: AT44 LW Long .22, 125 .25, 95 .22
Beeman C1 .22 Pre-92
Custom made .35 Bullpup
Dianor, BSA...
Användarvisningsbild
GRiDLoK
 
Inlägg: 723
Blev medlem: 15 jul 2010, 22:44
Ort: Halmstad
Tack utdelade: 17 gång
Tackad: 39 gånger i 34 inlägg
Skytteklubb: ingen förtillfället
Luftvapen favorit: Beeman C1, liten och rapp!

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav losdrivare 04 dec 2013, 19:38

Ni som har vanliga ND-30, hur tycker ni den fungerar i minusgrader?

På aliexpress finns det också en ND-30 "sub zero" men den har samma specade temperaturintervall som den vanliga ND-30 så jag misstänker att det är samma pryl som bara är lite mer uppskriven.

GRiDLoK, vart köpte du din nånstans? Och hur funkar den i kyla?
Röhm Twinmaster Top
Användarvisningsbild
losdrivare
 
Inlägg: 2378
Blev medlem: 13 nov 2009, 14:09
Ort: Umeå
Tack utdelade: 337 gång
Tackad: 284 gånger i 179 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Air Arms Pro Target

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav Etienne 04 dec 2013, 19:45

Finns det någon här som bor i närheten av Sköndal?
Senast redigerad av Etienne 04 dec 2013, 19:46, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav GRiDLoK 04 dec 2013, 19:45

Köpte via en kompis, men det skall vara samma som Jakthallen.se har. Där ligger den på 1495;-, men då får man två års garanti. Tyvärr har jag inte testat den så mycket i minusgrader, men är nöjd med den...
FX Streamline tactical .177
FX Typhoon Custom .25
Hatsan: AT44 LW Long .22, 125 .25, 95 .22
Beeman C1 .22 Pre-92
Custom made .35 Bullpup
Dianor, BSA...
Användarvisningsbild
GRiDLoK
 
Inlägg: 723
Blev medlem: 15 jul 2010, 22:44
Ort: Halmstad
Tack utdelade: 17 gång
Tackad: 39 gånger i 34 inlägg
Skytteklubb: ingen förtillfället
Luftvapen favorit: Beeman C1, liten och rapp!

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav AnnikaS4 04 dec 2013, 19:52

Ja jag undrade just hur länge det skulle ta innan första "klagomålet" eller "ny på forumet" kommentarerna skulle ramla in. Tog mkt längre tid än jag trodde.

Nu är det ju som så att jag bara erbjudit mig att köpa 10 såna här, om det är tillräckligt många som skulle vilja köpa de 9 st som jag själv inte behöver. En risk är det enbart för mig, men visst får ni vara försiktiga ni som vill det. Ni tar ju dock råd om luftvapenköp/kikarsikten, från folk med vapen/seriefigurer/husdjur som avatar. Det handlar om ca 500 kr nu. Inte 2.000-10.000 kr och det är som sagt jag som köper de och sedan säljer de vidare till de som vill ha en. Jag skulle enkelt kunna sälja dem resterande på Blocket, men ville kolla hur stort intresse det var för detta.
AnnikaS4
 
Inlägg: 55
Blev medlem: 28 nov 2013, 23:25
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 6 gånger i 6 inlägg
Luftvapen favorit: Fjäder(gas)

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav 1qaz1qaz 04 dec 2013, 19:57

Är du van att få klagomål? :?: [quote="AnnikaS4"]Ja jag undrade just hur länge det skulle ta innan första "klagomålet" eller "ny på forumet" kommentarerna skulle ramla in. Tog mkt längre tid än jag trodde.
Användarvisningsbild
1qaz1qaz
 
Inlägg: 3610
Blev medlem: 21 jul 2012, 20:25
Ort: Bromölla
Tack utdelade: 230 gång
Tackad: 100 gånger i 90 inlägg
Skytteklubb: MSG

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav Etienne 04 dec 2013, 20:00

Det är ju dock inte en oväntad reaktion... Men som sagt, det är ju inga problem att styrka att man är hederlig, särskilt om man själv är villig att ligga ute med pengarna.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav losdrivare 04 dec 2013, 20:03

AnnikaS4, hur går det till med betalningen?

Du lägger ut för gruppköpet gentemot kina-säljaren, så långt är klart. Men sen? Ska man förskottsbetala till dig innan du skickar ut till dem som anmält intresse, eller skickar du lasern först och så betalar man i efterskott sedan man fått hem lasern?
Röhm Twinmaster Top
Användarvisningsbild
losdrivare
 
Inlägg: 2378
Blev medlem: 13 nov 2009, 14:09
Ort: Umeå
Tack utdelade: 337 gång
Tackad: 284 gånger i 179 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Air Arms Pro Target

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav AnnikaS4 04 dec 2013, 20:06

Och jag vill verkligen inte säga för mkt, men tror man att en ND30 är lika bra som en ND3 Subzero, måste man fundera lite längre. Ja den är billigare, men det gör den ju inte bättre eller hur. En Hatsan är väl isf bättre än en FX då, med samma resonemang. Det finns kopior och så finns det original. I stort sett samtliga fall, är original bättre än kopior. Denna ND3 Subzero, fungerar ned till -20, vilket inte är fallet med billiga kopior.

Detta är ingen laserpekare, utan en laserlampa. Ta er gärna tid att öppna länken till produkten, innan ni postar felaktiga funderingar i tråden.

Det här är fakta om den gröna laser ND3 För att följa länken så måste du registera dig.

, som detta gruppköp handlar om.

Denna produkt För att följa länken så måste du registera dig.

är det som det handlar om. Inte mer än en sida med fakta. Läs och begrunda. Kolla även på alla andra sidor, samt YouTube, om ni vill ha mer info om hur de fungerar.
AnnikaS4
 
Inlägg: 55
Blev medlem: 28 nov 2013, 23:25
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 6 gånger i 6 inlägg
Luftvapen favorit: Fjäder(gas)

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav AnnikaS4 04 dec 2013, 20:09

1qaz1qaz skrev:Är du van att få klagomål? :?:
AnnikaS4 skrev:Ja jag undrade just hur länge det skulle ta innan första "klagomålet" eller "ny på forumet" kommentarerna skulle ramla in. Tog mkt längre tid än jag trodde.


Nej tack och lov, men det är inte första forumet jag är medlem i och gamla forumrävar är alltid misstänksamma mot nya medlemmar. Särskilt om nu vederbörande har mage att föreslå att man går ihop och köper billiga saker i grupp. ;) Är inget unikt för detta luftgevärs forum direkt:)
AnnikaS4
 
Inlägg: 55
Blev medlem: 28 nov 2013, 23:25
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 6 gånger i 6 inlägg
Luftvapen favorit: Fjäder(gas)

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav AnnikaS4 04 dec 2013, 20:15

losdrivare skrev:AnnikaS4, hur går det till med betalningen?

Du lägger ut för gruppköpet gentemot kina-säljaren, så långt är klart. Men sen? Ska man förskottsbetala till dig innan du skickar ut till dem som anmält intresse, eller skickar du lasern först och så betalar man i efterskott sedan man fått hem lasern?


Ja det är väl helt upp till var och en, hur man vill sköta betalningen. Jag bor ju i Umeå, men kan ju ta kontakt med Daniel, när de kommit hem. Då kan jag åka förbi honom, så han får kolla på produkten. Då kan han kanske bedyra att produkten finns och att den (och jag), är korrekt. Vill man köpa på plats, kan man det, men annars funkar bussgods rätt bra. :)

Det är ju dock inte en Kina-säljare, utan direkt från leverantören, men ja jag lägger ut 5-6000 kr, för att sedan få pengar av er. Skulle säkerligen kunna sälja de för minst 1500 kr på Blocket, men jag ville bara ge er en chans.
AnnikaS4
 
Inlägg: 55
Blev medlem: 28 nov 2013, 23:25
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 6 gånger i 6 inlägg
Luftvapen favorit: Fjäder(gas)

Följande användare vill tacka AnnikaS4 för detta inlägg
Johanna (04 dec 2013, 20:17)

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav bjosse 04 dec 2013, 20:21

Efter att ha läst lite fram och tillbaka så känner jag att jag vill ha en sådan. Detta halvsvammel (i mina ögon) runt firma kändes däremot inte helt ok för mig. Och självfallet så ska man ju inte vara misstänksam i onödan, men helt ärligt så hade jag rent förtroendemässigt inte blinkat en sekund att beställa med er tokskallar jag lärt känna :wink: Men det är två saker; dels att det säljs väldigt mycket som är "nästan" original och fungerar nästan som tänkt, fast utan garanti man i verkligheten kan nyttja. Och två, med en prisskillnad på 700 kr mot Jakthallen.se så känns det inte tillräckligt frestande. Att köpa ett Leupold kina-sikte för 1 100 spänn så begriper man att man får det man betalar för. Det skiljer helt enkelt för mycket i pris. Avseende denna deal så har jag kanske helt fel. Eller rätt. Men det är lättare att "strypa" Jakthallen.se om det kommer fake shit, dom åker på såna böter och skadestånd för olaglig försäljning av piratkopior att dom får dra ner rullgardinen.
Save the Earth! It´s the only planet I know that have both airguns and beer!

Bild Bild
Användarvisningsbild
bjosse
 
Inlägg: 2249
Blev medlem: 25 nov 2010, 19:33
Ort: Bjärred
Tack utdelade: 75 gång
Tackad: 173 gånger i 128 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp, VSKF, MSG, MLSG
Luftvapen favorit: BSA Mercury

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav AnnikaS4 04 dec 2013, 20:22

Att man hittar en BSA ND3 för 500-600 i Kina, låter inte riktigt ok. Så AnnikaS4 får säga vad hon/han vill, det är nog same same![/quote]

Vet inte riktigt vart du vill komma, men den produkt som det här gruppköpet handlar om är en ND3 Subzero från Laser Genetics.

Det är INTE en ND30. Det är INTE en BSA ND3. Det är INTE en ND30ZZ. Du kan ju inte ens ha öppnat länkarna? Hade du gjort det, skulle du se att det här är den genuina ND3, originalet, den ursprungliga produkten. Kom igen nu...
AnnikaS4
 
Inlägg: 55
Blev medlem: 28 nov 2013, 23:25
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 6 gånger i 6 inlägg
Luftvapen favorit: Fjäder(gas)

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav Johanna 04 dec 2013, 20:24

Lite OT!

Välkommen hit!
Det är inte lätt att vara "ensam" tjej på forumet och lite galen därtill!
Känns trevligt med ett till galet fruntimmer......och med stuga i Piteå! :Thumbupp:
Men.....tror du att Daniel går att lita på då??? :o :-)

:Hughug: :Hughug: :Hughug: :Hughug:
"Jag kände att jag inte haft så bra skjut på flera år!"
Magdalena Forsberg
Användarvisningsbild
Johanna
 
Inlägg: 1862
Blev medlem: 03 jun 2012, 07:34
Ort: Piteå
Tack utdelade: 1513 gång
Tackad: 2369 gånger i 419 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Diana 75

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav ogster 04 dec 2013, 20:26

Det som talar för att detta INTE är en blåsning:

Personen i fråga verkar kunna mer än normalt om produkten.

Hon kommer ligga ute med alla pengar själv

Max förtjänst på denna blåsning skulle va 4500kr från 9 olika personer, ska man ha snabba pengar lägger man ut en zeiss HD på blocket för 9000kr och får 15st att förskottsbetala på 2timmar.

Man utger inte vart man bor, tänk om nån bor i närheten och vill hämta den?
(Admin/mod kan lätt spåra vart ip kommer ifrån)

Det som talar för en blåsning:

En teknikpryls intresserad tjej ???
En ödmjuk jäkel
Användarvisningsbild
ogster
 
Inlägg: 3028
Blev medlem: 09 jun 2008, 16:20
Ort: Kiruna
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 134 gånger i 111 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Airguns

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav AnnikaS4 04 dec 2013, 20:31

bjosse skrev:Efter att ha läst lite fram och tillbaka så känner jag att jag vill ha en sådan. Detta halvsvammel (i mina ögon) runt firma kändes däremot inte helt ok för mig. Och självfallet så ska man ju inte vara misstänksam i onödan, men helt ärligt så hade jag rent förtroendemässigt inte blinkat en sekund att beställa med er tokskallar jag lärt känna :wink: Men det är två saker; dels att det säljs väldigt mycket som är "nästan" original och fungerar nästan som tänkt, fast utan garanti man i verkligheten kan nyttja. Och två, med en prisskillnad på 700 kr mot Jakthallen.se så känns det inte tillräckligt frestande. Att köpa ett Leupold kina-sikte för 1 100 spänn så begriper man att man får det man betalar för. Det skiljer helt enkelt för mycket i pris. Avseende denna deal så har jag kanske helt fel. Eller rätt. Men det är lättare att "strypa" Jakthallen.se om det kommer fake shit, dom åker på såna böter och skadestånd för olaglig försäljning av piratkopior att dom får dra ner rullgardinen.


Men Bjosse då... Det du pratar om från JH är ND30, som är kopian på den ND3 som detta gruppköp handlar om. Inte mkt som skiljer i namn, men detta är originalet. Läs tråden igen.
AnnikaS4
 
Inlägg: 55
Blev medlem: 28 nov 2013, 23:25
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 6 gånger i 6 inlägg
Luftvapen favorit: Fjäder(gas)

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav AnnikaS4 04 dec 2013, 20:33

Johanna skrev:Lite OT!

Välkommen hit!
Det är inte lätt att vara "ensam" tjej på forumet och lite galen därtill!
Känns trevligt med ett till galet fruntimmer......och med stuga i Piteå! :Thumbupp:
Men.....tror du att Daniel går att lita på då??? :o :-)

:Hughug: :Hughug: :Hughug: :Hughug:


Haha :) Vet inte. Har inte träffat honom än, men har ser ju ganska gullig ut och en moderator litar väl alla på ;)
AnnikaS4
 
Inlägg: 55
Blev medlem: 28 nov 2013, 23:25
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 6 gånger i 6 inlägg
Luftvapen favorit: Fjäder(gas)

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav bjosse 04 dec 2013, 20:33

AnnikaS4! Du ska inte ta det personligt om det tycks lite fram och tillbaka runt detta. För det är knappast personligt som jag känner de på forumet. Samtidigt vore det bra med lite förståelse för att det inte är helt självklart att alla utan att kritiskt fråga sig om rimligheten i saker och ting köper något mer eller mindre rakt av från någon man inte hunnit lära känna. Du är alldeles säkert helt hyvens, och om Daniel skulle gå i god för detta som du nämnde som ett exempel så torde väl saken vara biff för de flesta. As simple as that :Thumbupp:
Save the Earth! It´s the only planet I know that have both airguns and beer!

Bild Bild
Användarvisningsbild
bjosse
 
Inlägg: 2249
Blev medlem: 25 nov 2010, 19:33
Ort: Bjärred
Tack utdelade: 75 gång
Tackad: 173 gånger i 128 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp, VSKF, MSG, MLSG
Luftvapen favorit: BSA Mercury

Följande användare vill tacka bjosse för detta inlägg
Etienne (04 dec 2013, 20:34), losdrivare (04 dec 2013, 20:38)

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav losdrivare 04 dec 2013, 20:34

AnnikaS4 skrev:Nej tack och lov, men det är inte första forumet jag är medlem i och gamla forumrävar är alltid misstänksamma mot nya medlemmar. Särskilt om nu vederbörande har mage att föreslå att man går ihop och köper billiga saker i grupp. ;) Är inget unikt för detta luftgevärs forum direkt:)


Det finns ingen automatisk misstänksamhet mot nya medlemmar, men när det är pengar inblandade så blir det en helt annan sak. Man betalar inte i förskott till helt okända om man inte vill riskera att bli blåst. Det finns inget konstigt över huvud taget i detta, det är bara sunt att ifrågasätta och inte vara så godtrogen. :)


AnnikaS4 skrev:
losdrivare skrev:AnnikaS4, hur går det till med betalningen?

Du lägger ut för gruppköpet gentemot kina-säljaren, så långt är klart. Men sen? Ska man förskottsbetala till dig innan du skickar ut till dem som anmält intresse, eller skickar du lasern först och så betalar man i efterskott sedan man fått hem lasern?


Ja det är väl helt upp till var och en, hur man vill sköta betalningen.


Så det är alltså HELT OK MED DIG att du skickar ut varorna i förskott och sedan betalar de som anmält intresse EFTER de fått hem lasern?
Senast redigerad av losdrivare 04 dec 2013, 20:35, redigerad totalt 1 gång.
Röhm Twinmaster Top
Användarvisningsbild
losdrivare
 
Inlägg: 2378
Blev medlem: 13 nov 2009, 14:09
Ort: Umeå
Tack utdelade: 337 gång
Tackad: 284 gånger i 179 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Air Arms Pro Target

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav 1qaz1qaz 04 dec 2013, 20:34

Vafan hur länge ska vi tjata? 1 st till mig nu!!!
Användarvisningsbild
1qaz1qaz
 
Inlägg: 3610
Blev medlem: 21 jul 2012, 20:25
Ort: Bromölla
Tack utdelade: 230 gång
Tackad: 100 gånger i 90 inlägg
Skytteklubb: MSG

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav AnnikaS4 04 dec 2013, 20:37

ogster skrev:Det som talar för att detta INTE är en blåsning:

Personen i fråga verkar kunna mer än normalt om produkten.

Hon kommer ligga ute med alla pengar själv

Max förtjänst på denna blåsning skulle va 4500kr från 9 olika personer, ska man ha snabba pengar lägger man ut en zeiss HD på blocket för 9000kr och får 15st att förskottsbetala på 2timmar.

Man utger inte vart man bor, tänk om nån bor i närheten och vill hämta den?
(Admin/mod kan lätt spåra vart ip kommer ifrån)

Det som talar för en blåsning:

En teknikpryls intresserad tjej ???


Haha. Du är INTE dum du :)

Ja jag har blivit biten av luftgevärshumlan igen, på "gamla" dar. Sedan att min kille även kan använda sig av denna ND3, gör ju inte något. :)

Så för att denna tråd ska komma på rätt köl, får jag väl se till att hoppa in i bilen, köra hem till Moderator Daniel, ge honom en kram och sedan köra hem igen. :lol:
AnnikaS4
 
Inlägg: 55
Blev medlem: 28 nov 2013, 23:25
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 6 gånger i 6 inlägg
Luftvapen favorit: Fjäder(gas)

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav bjosse 04 dec 2013, 20:41

AnnikaS4 skrev:Men Bjosse då... Det du pratar om från JH är ND30, som är kopian på den ND3 som detta gruppköp handlar om. Inte mkt som skiljer i namn, men detta är originalet. Läs tråden igen.


Jo, jag läste. Kände bara att om priset är en sjättedel så verkar det vara lite för bra för att vara sant eller någon siffra för lite. Men låt oss inte gå i polemik om det. Trollar du fram originalet till det priset du säger och att det är "rätt" tillverkningsland samt inte andrasortering eller liknande samt får det och dig verifierat så är jag helt klart på. Troligen även fler av mina vänner. Inte konstigare än så :thumbupp: Tack för insatsen!
Save the Earth! It´s the only planet I know that have both airguns and beer!

Bild Bild
Användarvisningsbild
bjosse
 
Inlägg: 2249
Blev medlem: 25 nov 2010, 19:33
Ort: Bjärred
Tack utdelade: 75 gång
Tackad: 173 gånger i 128 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp, VSKF, MSG, MLSG
Luftvapen favorit: BSA Mercury

FöregåendeNästa

Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 56 gäster

  • Sponsorer