ND3 Subzero Gruppköp?

Här snackar vi om luftvapen relaterade saker som inte passar in på dom andra trådarna

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav 1qaz1qaz 03 dec 2013, 22:00

1 st på mig
Användarvisningsbild
1qaz1qaz
 
Inlägg: 3610
Blev medlem: 21 jul 2012, 20:25
Ort: Bromölla
Tack utdelade: 230 gång
Tackad: 100 gånger i 90 inlägg
Skytteklubb: MSG

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav Etienne 03 dec 2013, 22:08

Tips: Det vara en bra idé att samtidigt kolla upp vad Greenbase tar för en bulk-beställning.
För att följa länken så måste du registera dig.



Hur som helst, prylnissen i mig vill ha en sånhär i alla fall, så visst! Jag är väl på helt enkelt! :-)
Förstår dock fortfarande inte vad den ska vara bra till på ett luftgeär, om man nu inte ska bedriva skyddsjakt...
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav GRiDLoK 03 dec 2013, 22:14

fördelen med grön laser, är att den inte pajar nattsynen... samt inte skrämmer iväg djur som en vanlig ficklampa kan göra....

Som sagt, en kul leksak. Vill man ha ett hyfsat nattsikte, så kommer det en ganska överkomlig snart. Läste om det i förra Airgun World, men har glömt av namnet. Dumpade tyvärr tidningen i Thailand förra veckan!

EDIT* Yukon Photon, tror jag det var *
FX Streamline tactical .177
FX Typhoon Custom .25
Hatsan: AT44 LW Long .22, 125 .25, 95 .22
Beeman C1 .22 Pre-92
Custom made .35 Bullpup
Dianor, BSA...
Användarvisningsbild
GRiDLoK
 
Inlägg: 723
Blev medlem: 15 jul 2010, 22:44
Ort: Halmstad
Tack utdelade: 17 gång
Tackad: 39 gånger i 34 inlägg
Skytteklubb: ingen förtillfället
Luftvapen favorit: Beeman C1, liten och rapp!

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav AnnikaS4 04 dec 2013, 01:00

I diverse forum på nätet, så tycker många att ND3 orginalet, och nu pratar vi om 30mm linsen, är på tok för dyr. När jag säger att min är bättre, är det pris/prestanda. En BSA ND3 kostade väl en 3000-4000 för två år sedan, medan jag köpte min för 800. Och kära AnnikaS4, det är inte alltid som dyrast är bäst!!!![/quote]

:), ja men just när det kommer till föremål, är det ofta som så att dyra saker är bättre. Om du sen och alla andra som köper en billig pirat ND30 istället, anser att den är minst lika bra, är det inte direkt samma sak som att den är bättre. Billigare ja, men inte bättre och det var väl det du sa ;) Är inte så att Audi är sämre än Skoda, bara för att Skoda är billigare och du tycker den är mer prisvärd, eller hur? Finns ju ohyggligt många luftgevär och kikarsikten som kostar olika mkt, men det är sällan jag ser någon anse att piratkopian på originalet är bättre, för att det är billigare. Billigare ja, men definitivt inte bättre.

-Till Etienne, jo jag kollade på Greenzone också, men dels hade de inte ens att beställa och sen så är det här ND3 Subzero, vilket gör att den fungerar i minusgrader, vilket inte vanliga ND3, eller ND30 gör. Det är skillnad på kvalité och prisvärt för en eget ändamål. Skrev ett låååångt svar till dig tidigare, men det ville tydligen inte komma med i tråden. Den är super att använda under dunkla sommarkvällar, även om det nu bara är för plinkning. Dock är det väl mest avsett för jakt/skyddsjakt osv. Det är ju som så att jag inte äger någon krutbössa, eller har jaktlicens, eller är med på ett jaktforum heller för den delen. Därför bidde det på luftvapenforumet, men några av er gubbar har väl bössor också. Är ju bara att flytta den emellan :)

Skrev också att frakt ska vara inräknat i priset och eventuell införselkostnad (tull), blir inte många kr på en vara för 500 kr :). Moms betalar jag väl inte i mitt företag heller ;)

Kul att så många verkar intresserade och att åtminstone hälften av er ids kolla upp vad ND3 är som ni frågar om :lol:
Senast redigerad av AnnikaS4 04 dec 2013, 01:05, redigerad totalt 1 gång.
AnnikaS4
 
Inlägg: 55
Blev medlem: 28 nov 2013, 23:25
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 6 gånger i 6 inlägg
Luftvapen favorit: Fjäder(gas)

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav bjosse 04 dec 2013, 01:03

Nu kan man ju förstås ha kollat upp utan att posta på forumet...
Save the Earth! It´s the only planet I know that have both airguns and beer!

Bild Bild
Användarvisningsbild
bjosse
 
Inlägg: 2249
Blev medlem: 25 nov 2010, 19:33
Ort: Bjärred
Tack utdelade: 75 gång
Tackad: 173 gånger i 128 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp, VSKF, MSG, MLSG
Luftvapen favorit: BSA Mercury

Re: Sv: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav Callmenobody 04 dec 2013, 06:45

Ulf skrev:
Oden skrev:Någon som kan förklara för mig vad man ska ha den till???



Ävenså jag undrar detta :oops:

Ficklampa ? grön-laser pekare eller vad är det ???


Fickampa "för eftersök"

Sent from my GT-I9210 using Tapatalk
Jag har inget trimmat eller olagligt, skriver jag om dämpare eller effekter >10J så har jag tillstånd till att ha det.
Användarvisningsbild
Callmenobody
 
Inlägg: 2232
Blev medlem: 09 aug 2011, 07:36
Ort: Halland
Tack utdelade: 53 gång
Tackad: 107 gånger i 88 inlägg
Luftvapen favorit: Farsans gamla Weihrauch

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav ogster 04 dec 2013, 07:25

Jag gillar dom verkligen, till skillnad mot en ficklampa så blir det inget spilljus och man ser allt väldigt detaljerat.
Det är även en perfekt pryl som höjer matcho faktorn på geväret, passar utmärkt till Fx syntetbössor.



Kan ni få dom för ca 700kr (500kr + tull 125kr + 75kr frakt inom Sverige) så är det ett riktigt bra pris.
En ödmjuk jäkel
Användarvisningsbild
ogster
 
Inlägg: 3028
Blev medlem: 09 jun 2008, 16:20
Ort: Kiruna
Tack utdelade: 8 gång
Tackad: 134 gånger i 111 inlägg
Luftvapen favorit: Fx Airguns

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav Don Tomaso 04 dec 2013, 07:28

Jag tar en jag också.
Air Arms S410 SL XTRA .177
FX Royale 200 .22
Hw 77K .22
CZ 455 SS Evolution .22LR
Padre i Hw 97 klubben
Buick Roadmaster Sedanet 1949
Corvette cab 92:a 350 LT1
Användarvisningsbild
Don Tomaso
 
Inlägg: 1095
Blev medlem: 30 jul 2009, 11:16
Ort: På landet sydväst om Växjö
Tack utdelade: 97 gång
Tackad: 45 gånger i 44 inlägg
Skytteklubb: VSKF, MSG
Luftvapen favorit: AA FTP900

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav Callmenobody 04 dec 2013, 07:30

Skrev också att frakt ska vara inräknat i priset och eventuell införselkostnad (tull), blir inte många kr på en vara för 500 kr :). Moms betalar jag väl inte i mitt företag heller ;)

Det där bör du nog kolla med din revisor.
Nu är jag ingen expert men om du köper in produkter måste du väl redovisa momsen till skatteverket för att sedan lägga till momsen när du säljer det vidare.
Annars så är väl det olagligt?
Jag har inget trimmat eller olagligt, skriver jag om dämpare eller effekter >10J så har jag tillstånd till att ha det.
Användarvisningsbild
Callmenobody
 
Inlägg: 2232
Blev medlem: 09 aug 2011, 07:36
Ort: Halland
Tack utdelade: 53 gång
Tackad: 107 gånger i 88 inlägg
Luftvapen favorit: Farsans gamla Weihrauch

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav AnnikaS4 04 dec 2013, 12:26

Callmenobody skrev:
Skrev också att frakt ska vara inräknat i priset och eventuell införselkostnad (tull), blir inte många kr på en vara för 500 kr :). Moms betalar jag väl inte i mitt företag heller ;)

Det där bör du nog kolla med din revisor.
Nu är jag ingen expert men om du köper in produkter måste du väl redovisa momsen till skatteverket för att sedan lägga till momsen när du säljer det vidare.
Annars så är väl det olagligt?


Nu var ju det ett skämt, vilket jag hoppades att ni skulle begripa, men men... Bara för att vara extra tydlig. Jag kommer inte att köpa in de via mitt företag. Det är endast leverantören, som bara gör affärer med personer som äger företag. Lär ha att göra med att de bara vill sälja stora kvantiteter och att de vill ha en viss säkerhet. Inget märkligt med det, eller hur.

Ett gruppköp som detta, kommer att vara mitt privata konto som står för summan och vill var och en dra av sin moms, får de göra det, utan min inblandning. Moms på import utanför EU, är 25% nästintill uteslutande vad man köper, frånsett antikviteter och böcker, plus några andra prylar.
AnnikaS4
 
Inlägg: 55
Blev medlem: 28 nov 2013, 23:25
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 6 gånger i 6 inlägg
Luftvapen favorit: Fjäder(gas)

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav AnnikaS4 04 dec 2013, 12:31

ogster skrev:Jag gillar dom verkligen, till skillnad mot en ficklampa så blir det inget spilljus och man ser allt väldigt detaljerat.


Ja det är ju precis det. Blir bara en grön cirkel där man siktar. Det är svårt att förstå riktigt hur de fungerar, men att de fungerar bra till ändamålet, är väldigt tydligt, bara man ids öppna en länk, för att titta och läsa lite :o

Går inte ens att jämföra med en ficklampa, som lyser upp allt möjligt på vägen dit och runtomkring. Förstör ens mörkerseende och gör att man blir "blind". 8)
AnnikaS4
 
Inlägg: 55
Blev medlem: 28 nov 2013, 23:25
Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 6 gånger i 6 inlägg
Luftvapen favorit: Fjäder(gas)

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav Callmenobody 04 dec 2013, 13:14

AnnikaS4 skrev:
Callmenobody skrev:
Skrev också att frakt ska vara inräknat i priset och eventuell införselkostnad (tull), blir inte många kr på en vara för 500 kr :). Moms betalar jag väl inte i mitt företag heller ;)

Det där bör du nog kolla med din revisor.
Nu är jag ingen expert men om du köper in produkter måste du väl redovisa momsen till skatteverket för att sedan lägga till momsen när du säljer det vidare.
Annars så är väl det olagligt?


Nu var ju det ett skämt, vilket jag hoppades att ni skulle begripa, men men... Bara för att vara extra tydlig. Jag kommer inte att köpa in de via mitt företag. Det är endast leverantören, som bara gör affärer med personer som äger företag. Lär ha att göra med att de bara vill sälja stora kvantiteter och att de vill ha en viss säkerhet. Inget märkligt med det, eller hur.

Ett gruppköp som detta, kommer att vara mitt privata konto som står för summan och vill var och en dra av sin moms, får de göra det, utan min inblandning. Moms på import utanför EU, är 25% nästintill uteslutande vad man köper, frånsett antikviteter och böcker, plus några andra prylar.


Ah, då är det ju lugnt. Ville ju bara inte att du skulle råka illa ut för att du ställer upp :)
Jag har inget trimmat eller olagligt, skriver jag om dämpare eller effekter >10J så har jag tillstånd till att ha det.
Användarvisningsbild
Callmenobody
 
Inlägg: 2232
Blev medlem: 09 aug 2011, 07:36
Ort: Halland
Tack utdelade: 53 gång
Tackad: 107 gånger i 88 inlägg
Luftvapen favorit: Farsans gamla Weihrauch

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav 1qaz1qaz 04 dec 2013, 16:43

Mycket snack nu. Beställ! :)
Användarvisningsbild
1qaz1qaz
 
Inlägg: 3610
Blev medlem: 21 jul 2012, 20:25
Ort: Bromölla
Tack utdelade: 230 gång
Tackad: 100 gånger i 90 inlägg
Skytteklubb: MSG

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav losdrivare 04 dec 2013, 17:16

Var och en får naturligtvis göra sin egen bedömning om det här, men personligen tycker jag inte att det här låter helt trovärdigt. Ingenting personligt eller så, men när en medlem i sitt tredje inlägg börjar dra ihop ett gruppköp så är redan det en varningsklocka. När sedan samma person först i två inlägg hävdar att köpet kommer ske genom sitt företag och sedan ska man förstå att det var ett skämt och att moms förmodligen kommer till på priset så ringer en till varningsklocka. Att ta ett tjejnamn som användarnamn är inte ett helt ovanligt grep för att verka mer trovärdig, heller.

Det här skulle kunna gå till så att AnnikaS4 "lägger ut" för gruppköpet, men att ni som hakar på det här får betala i förskott till han/henne innan ni får varan och att det sedan inte händer något mer och att inga varor anländer.

Nu kan det absolut vara så att jag är överdrivet försiktig, men jag skulle inte betala i förskott i ett sånt här läge.

Jag menar inte att trampa någon på tårna med det här. Men i min bok är inte förtroende något man får automatiskt bara genom att registrera sig på ett forum, det är något som man förtjänar över tid.
Röhm Twinmaster Top
Användarvisningsbild
losdrivare
 
Inlägg: 2378
Blev medlem: 13 nov 2009, 14:09
Ort: Umeå
Tack utdelade: 337 gång
Tackad: 284 gånger i 179 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Air Arms Pro Target

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav 1qaz1qaz 04 dec 2013, 17:21

Tänk om AnnikaS4 är typ 16 år och vi säger till henne att visa en bild på henne med id-handlingar och vi får ett fotoredigerat kort på Samantha Fox! Haha
Användarvisningsbild
1qaz1qaz
 
Inlägg: 3610
Blev medlem: 21 jul 2012, 20:25
Ort: Bromölla
Tack utdelade: 230 gång
Tackad: 100 gånger i 90 inlägg
Skytteklubb: MSG

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav Etienne 04 dec 2013, 17:42

losdrivare skrev:Var och en får naturligtvis göra sin egen bedömning om det här, men personligen tycker jag inte att det här låter helt trovärdigt. Ingenting personligt eller så, men när en medlem i sitt tredje inlägg börjar dra ihop ett gruppköp så är redan det en varningsklocka. När sedan samma person först i två inlägg hävdar att köpet kommer ske genom sitt företag och sedan ska man förstå att det var ett skämt och att moms förmodligen kommer till på priset så ringer en till varningsklocka. Att ta ett tjejnamn som användarnamn är inte ett helt ovanligt grep för att verka mer trovärdig, heller.

Det här skulle kunna gå till så att AnnikaS4 "lägger ut" för gruppköpet, men att ni som hakar på det här får betala i förskott till han/henne innan ni får varan och att det sedan inte händer något mer och att inga varor anländer.

Nu kan det absolut vara så att jag är överdrivet försiktig, men jag skulle inte betala i förskott i ett sånt här läge.

Jag menar inte att trampa någon på tårna med det här. Men i min bok är inte förtroende något man får automatiskt bara genom att registrera sig på ett forum, det är något som man förtjänar över tid.


Jodå, den tanken slog mig också. Så som det framställt hittills så ska ju i princip alla risker ligga på AnnikaS4. Det blir intressant att se om det är så även om affären blir aktuell.
Och ja, snacket om företag gjorde ju att hela grejen helt plötsligt framstod som väldigt konstig... Dessutom att säljaren skulle ställa krav att köparen ska vara ett företag? Säljaren bryr sig knappast under förutsättning att denne får betalt.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav husis 04 dec 2013, 17:43

Är denna oduglig ?

För att följa länken så måste du registera dig.

"En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket." Nalle Puh

FX Cyklone .22 ; FX Royal 400 .22 ; FX Biathlon 4,5 ; HW 97 K .20
Användarvisningsbild
husis
 
Inlägg: 843
Blev medlem: 24 aug 2010, 20:04
Ort: Blekinge
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 65 gånger i 48 inlägg
Skytteklubb: MSG, Olofström
Luftvapen favorit: FX och HW

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav husis 04 dec 2013, 17:47

För att följa länken så måste du registera dig.

"En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket." Nalle Puh

FX Cyklone .22 ; FX Royal 400 .22 ; FX Biathlon 4,5 ; HW 97 K .20
Användarvisningsbild
husis
 
Inlägg: 843
Blev medlem: 24 aug 2010, 20:04
Ort: Blekinge
Tack utdelade: 33 gång
Tackad: 65 gånger i 48 inlägg
Skytteklubb: MSG, Olofström
Luftvapen favorit: FX och HW

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav niklas 04 dec 2013, 17:49

Enda nackdelen med kopian är att fästet inte är delbart så man måste skruva av hela enheten
niklas
 
Inlägg: 621
Blev medlem: 21 okt 2010, 11:13
Ort: arvika
Tack utdelade: 32 gång
Tackad: 31 gånger i 27 inlägg
Skytteklubb: arvika jaktakytte klubb
Luftvapen favorit: fx elit

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav bly3 04 dec 2013, 18:05

En annan sida är att Grön Laser är i en gråzon rent Lagmässigt.
Varken Tull eller Polis verkar ha någon större koll på regler och lagar.
Därför kan det vara helt o.k. eller leda till böter vid införsel till Sverige.
Man får ha laserpekare med styrka av högst 5 mW på allmän plats.
Hemma får man ha starkare laser (om man ej lyser ut genom fönstren.)
Det är mycket möjligt att styrkan på laserpekare sänks till 1 mW.
Och de över denna gräns får någon form av licens eller tillståndsplikt.
Laser med 500 mW och över är redan nu tillståndspliktiga.

Vill bara mana till att ni som har barn aldrig lämnar dessa utan uppsikt och låser in dessa som om de vore laddade vapen.
Sen lagligheten en helt annan fråga, men att det kommer att strypas åt, jo gissa.
Rost sover aldrig - - - Rust never sleeps
Användarvisningsbild
bly3
 
Inlägg: 499
Blev medlem: 22 aug 2012, 10:21
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 12 gånger i 11 inlägg
Luftvapen favorit: Sheridan Blue streak Pump

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav losdrivare 04 dec 2013, 18:09

Snigelpost för störst chans att slippa införselmoms:
För att följa länken så måste du registera dig.



Är iaf halva priset mot för Razerback. Nån som hittat billigare för köp av en?
Röhm Twinmaster Top
Användarvisningsbild
losdrivare
 
Inlägg: 2378
Blev medlem: 13 nov 2009, 14:09
Ort: Umeå
Tack utdelade: 337 gång
Tackad: 284 gånger i 179 inlägg
Skytteklubb: PLVK
Luftvapen favorit: Air Arms Pro Target

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav niklas 04 dec 2013, 18:12

bly3 skrev:En annan sida är att Grön Laser är i en gråzon rent Lagmässigt.
Varken Tull eller Polis verkar ha någon större koll på regler och lagar.
Därför kan det vara helt o.k. eller leda till böter vid införsel till Sverige.
Man får ha laserpekare med styrka av högst 5 mW på allmän plats.
Hemma får man ha starkare laser (om man ej lyser ut genom fönstren.)
Det är mycket möjligt att styrkan på laserpekare sänks till 1 mW.
Och de över denna gräns får någon form av licens eller tillståndsplikt.
Laser med 500 mW och över är redan nu tillståndspliktiga.

Vill bara mana till att ni som har barn aldrig lämnar dessa utan uppsikt och låser in dessa som om de vore laddade vapen.
Sen lagligheten en helt annan fråga, men att det kommer att strypas åt, jo gissa.

Att du orkar
niklas
 
Inlägg: 621
Blev medlem: 21 okt 2010, 11:13
Ort: arvika
Tack utdelade: 32 gång
Tackad: 31 gånger i 27 inlägg
Skytteklubb: arvika jaktakytte klubb
Luftvapen favorit: fx elit

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav Lasse 04 dec 2013, 18:17

Jag skulle vilja ha en också om det går för sig :Thumbupp:
Ordförande i Bild
Användarvisningsbild
Lasse
 
Inlägg: 1537
Blev medlem: 26 dec 2007, 22:51
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 584 gång
Tackad: 919 gånger i 263 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav bly3 04 dec 2013, 18:19

niklas skrev:
bly3 skrev:En annan sida är att Grön Laser är i en gråzon rent Lagmässigt.
Varken Tull eller Polis verkar ha någon större koll på regler och lagar.
Därför kan det vara helt o.k. eller leda till böter vid införsel till Sverige.
Man får ha laserpekare med styrka av högst 5 mW på allmän plats.
Hemma får man ha starkare laser (om man ej lyser ut genom fönstren.)
Det är mycket möjligt att styrkan på laserpekare sänks till 1 mW.
Och de över denna gräns får någon form av licens eller tillståndsplikt.
Laser med 500 mW och över är redan nu tillståndspliktiga.

Vill bara mana till att ni som har barn aldrig lämnar dessa utan uppsikt och låser in dessa som om de vore laddade vapen.
Sen lagligheten en helt annan fråga, men att det kommer att strypas åt, jo gissa.

Att du orkar



Gjorde bara en koll på nätet då jag trodde de var olagliga/förbjudna. Har bara resumerat det jag fick fram.
Helt klart är att de skadar ögonen tillfälligt och t.o.m. permanent. VID FELBRUK/FÖRSUMLIGHET.
Rost sover aldrig - - - Rust never sleeps
Användarvisningsbild
bly3
 
Inlägg: 499
Blev medlem: 22 aug 2012, 10:21
Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 12 gånger i 11 inlägg
Luftvapen favorit: Sheridan Blue streak Pump

Re: ND3 Subzero Gruppköp?

Inläggav Etienne 04 dec 2013, 18:28

bly3 skrev:
niklas skrev:
bly3 skrev:En annan sida är att Grön Laser är i en gråzon rent Lagmässigt.
Varken Tull eller Polis verkar ha någon större koll på regler och lagar.
Därför kan det vara helt o.k. eller leda till böter vid införsel till Sverige.
Man får ha laserpekare med styrka av högst 5 mW på allmän plats.
Hemma får man ha starkare laser (om man ej lyser ut genom fönstren.)
Det är mycket möjligt att styrkan på laserpekare sänks till 1 mW.
Och de över denna gräns får någon form av licens eller tillståndsplikt.
Laser med 500 mW och över är redan nu tillståndspliktiga.

Vill bara mana till att ni som har barn aldrig lämnar dessa utan uppsikt och låser in dessa som om de vore laddade vapen.
Sen lagligheten en helt annan fråga, men att det kommer att strypas åt, jo gissa.

Att du orkar



Gjorde bara en koll på nätet då jag trodde de var olagliga/förbjudna. Har bara resumerat det jag fick fram.
Helt klart är att de skadar ögonen tillfälligt och t.o.m. permanent. VID FELBRUK/FÖRSUMLIGHET.


Fast vi konstaterade ju för ett bra tag sedan här på forumet att laserficklamporna inte var licenspliktiga eftersom reglerna avser effekten av det ljus man kan få in i ögat. Med spridningen man har på en laserficklampa så ska det vara en kraftig sak innan effekten på det ljuset man får in i ögat överstiger 5mW.
Användarvisningsbild
Etienne
 
Inlägg: 5560
Blev medlem: 18 aug 2008, 12:19
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

FöregåendeNästa

Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 41 gäster

  • Sponsorer