Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, gubbe, Daniel, Nitro
gubbe skrev:kanske inte snyggaste jag sett, men funkar den så.
börne skrev:Tänkte på det Bati men glömde fråga dig i lördags när du nämnde din hamster, du har ju en hamster till din EV2, varför fixar du inte nåt fäste på HW:n så du kan flytta den från bössa till bössa?
Batistuta skrev:börne skrev:Tänkte på det Bati men glömde fråga dig i lördags när du nämnde din hamster, du har ju en hamster till din EV2, varför fixar du inte nåt fäste på HW:n så du kan flytta den från bössa till bössa?
Går inte och ha en sån hamster den förflyttar tyngdpunkten och träffläget för mycket. Kom du ihåg min första prototypenTräffläget ändrade sig tre cm på 30 meter.
Seb skrev:Vad kallas själva rälsen som finns undertill på flertalet bössor ?
dano_swe skrev:Seb skrev:Vad kallas själva rälsen som finns undertill på flertalet bössor ?
UIT rail.
Seb skrev:Men om man ska handla lös hamster för räls eller skruv montage, vart hittar man det till vettiga pengar ? -Max en tusing.
börne skrev:Annars är det ju många som köpt & gillar Bruno Silvas Gen 1 hamster, kommer dock inte ihåg pris, bara att maila & höra med honom! Han kanske kan tillverka en UIT skena till dig också!
För att följa länken så måste du registera dig.
Nitro skrev:börne skrev:Annars är det ju många som köpt & gillar Bruno Silvas Gen 1 hamster, kommer dock inte ihåg pris, bara att maila & höra med honom! Han kanske kan tillverka en UIT skena till dig också!
Skulle tro att gen1 ligger runt 150-180 euro.
Rowan kopian gen2 vill han ha 255 euro ink frakt har jag fått besked om.
PALLE_H skrev:dano_swe skrev:Seb skrev:Vad kallas själva rälsen som finns undertill på flertalet bössor ?
UIT rail.
Jag funderar på att bygga egen hamster till mina Fwb300, hur hittar jag en passande låsning och infästning till UIT railen.
Känns som att det är i den ordningen man börjar.
Seb skrev:Bruno Silva var det Larsson tipsade om med kom jag på nu, ska bara hitta nån som kan fräsa till stocken.
Är väl inte läge för handöverfräsen...
Seb skrev:Men om man ska handla lös hamster för räls eller skruv montage, vart hittar man det till vettiga pengar ? -Max en tusing.
börne skrev:
Antingen fräser man en del som passar i skenan, sen låser du bara med skruv som trycker mot botten av skenan, då trycks fästet ut mot kanterna & sitter fast!
Eller en anna variant där du spänner en del som passar i skenan med en skruv, då med fördel med vred på så man kan justera, denna variant är att föredra om man vill kunna ändra var själva hamstern är fäst!
Jag har den övre typen på min Rowan då jag inte behöver flytta var hamstern är fäst i bössan!
Nitro skrev:Gjorde en ny hamster till en annan av mina bössor.
Lite rörbitar, plattjärn, vinkelslip, svets och borr kommer man långt med.
Seb skrev:Frågan är om det kanske är bättre med en mera universell weaver picatinny skena ?
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster