Ställa om Alpha Master Chrony till m/s permanent

Här snackar vi om luftvapen relaterade saker som inte passar in på dom andra trådarna

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Ställa om Alpha Master Chrony till m/s permanent

Inläggav ryden 28 jun 2016, 10:50

Enligt manualen skall man kunna ställa om kronografen till m/s permanent men jag lyckas inte. Det blir fps när jag startar upp på nytt ändå.
Någon som lyckats?

CHANGING FROM FACTORY DEFAULT FPS to MPS or VICE VERSA

Turn unit OFF. Press and hold FU button while turning unit ON. Release button. If you now turn the Chrony OFF and then ON again, the readout will be as it was, when set at the factory.
To save the alternate setting as a permanent setting, press and release the FU button until you see ES and hold down until the message changes to EP, then release the button. After releasing Button LEN will be displayed. Press and release one more time and SSE will be displayed. Press and hold until SSE flashes, then release immediately. Now you have changed the setting permanently.
Air Arms - Power, Precision and Pride!
Användarvisningsbild
ryden
 
Inlägg: 451
Blev medlem: 01 dec 2008, 12:15
Ort: Kronoberg
Tack utdelade: 20 gång
Tackad: 47 gånger i 32 inlägg
Skytteklubb: Futurum IF
Luftvapen favorit: FWB 65

Re: Ställa om Alpha Master Chrony till m/s permanent

Inläggav Frank69 01 jul 2016, 05:51

ryden skrev:Enligt manualen skall man kunna ställa om kronografen till m/s permanent men jag lyckas inte. Det blir fps när jag startar upp på nytt ändå.
Någon som lyckats?

CHANGING FROM FACTORY DEFAULT FPS to MPS or VICE VERSA

Turn unit OFF.
Press and hold FU button while turning unit ON.
Release button.
If you now turn the Chrony OFF and then ON again, the readout will be as it was, when set at the factory.

To save the alternate setting as a permanent setting,
press and release the FU button until you see ES and hold down until the message changes to EP, then release the button.
After releasing Button LEN will be displayed.
Press and release one more time and SSE will be displayed. Press and hold until SSE flashes, then release immediately.
Now you have changed the setting permanently.


Får du upp informationen i displayen som de skriver ovan?
Några punkter som man får vara noggrann med:
1. Kronografen måste vara i fabriks ursprungsläget.
2. En kanske liten felskrivning i manualen? står så här: "press and release the FU button until you see ES and hold down until the message changes to EP, then release the button." menas säkert:
Tryck och håll inne FU knappen, först syns ES i displayen, när det ändras till EP så släpp ut knappen.
Frank69
 
Inlägg: 10274
Blev medlem: 02 jul 2011, 09:25
Tack utdelade: 897 gång
Tackad: 971 gånger i 538 inlägg

Re: Ställa om Alpha Master Chrony till m/s permanent

Inläggav ryden 01 jul 2016, 07:05

Jag kan följa manualen, allt visas så som det skall men när jag startar om är jag tillbaka i fps igen.

1. jag skall alltså inte byta till mps och sedan försöka spara ändringen permanent utan starta i fps och sedan köra ovanstående.

Jag tror jag har försökt med bägge alternativen

2. Fört måste man trycka sig igenom strängnummer, högsta och lägsta hastighet, medelhastighet mm, när man sedan kommer till ES skall man fortsätta att hålla inne FU tills displayen visar EP.

Jag får testa igen ikväll
Senast redigerad av ryden 01 jul 2016, 07:22, redigerad totalt 1 gång.
Air Arms - Power, Precision and Pride!
Användarvisningsbild
ryden
 
Inlägg: 451
Blev medlem: 01 dec 2008, 12:15
Ort: Kronoberg
Tack utdelade: 20 gång
Tackad: 47 gånger i 32 inlägg
Skytteklubb: Futurum IF
Luftvapen favorit: FWB 65


Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster

  • Sponsorer