zpiff skrev:Pryltokig skrev:Fick mess från PostNord i torsdags.
"Vi har besökt dig 20170323 kl. 1224 för att lämna ditt paket....ditt paket kan hämtas hos Tempo Östervåla Stora Torget... Mvh Postnord"
Östervåla?? Jag bor i Göteborg!! Antingen har de skickat mitt paket totalt fel (kommer ständigt flöde från Ebay/Aliexpress) eller så är det någon stackare i Östervåla som inte får sitt paket eftersom PostNord aviserar till mig! Paketet var fortfarande inte uthämtat när jag precis spårade. Avsändare är holländska posten (en vanlig hub) så det är ju inte till så stor hjälp.
I jobbet fick jag för någon månad sedan ordna med ett paket som fanns att hämta i Köping då postnord inte kunnat leverera... Tyvärr låg förskolan som skulle ha tonern i paketet till sin kopiator i Eskilstuna.
När leveransförsöket skulle ha skett var det fullt med personal både ute och inne, så skitsnack från postnord
I onsdags så fick jag promenera iväg och hämta en dator som inte kunnat levereras kl 9.03 på fredagen veckan innan.
Konstigt, då vi har en bemannad kundmottagning som är öppen mellan 07.30 och 17.00, just då höll en ny person också på att läras upp så det satt 2 st där...
Ska jag fortsätta???
75% av mitt jobb är inköp/upphandling inom IT så jag har en stor, men dålig erfarenhet av postnord!
Kan bara hålla med om detta.
Jag har ett jobb där jag kan jobba hemifrån om jag vill och har vid några tillfällen jobbat hemma hela dagen och ändå fått besked från Postnord om att min försändelse inte kunde levereras då ingen var hemma. Ren jävla lögn med andra ord.
Senaste "erfarenheten" med detta skitföretag var när jag hittade ett bra begagnat rödpunktssikte på Egun för 900:-
Kommer hem vid lunchen och kollar brevlådan då posten brukar komma ganska exakt vid den tiden, ibland strax innan jag kommer hem, ibland strax efter jag kommit hem.
I min brevlåda ligger då en liten wellpappkartong från säljaren i Tyskland som är helt uppsliten UTÅT nära ett av hörnen och som ni säkert förstår så finns det inget annat än förpackningsmaterial och luft kvar i kartongen. Genom att stoppa in fingrarna kunde jag känna vart rödpunktssiktet legat innan någon stal det men brevbäraren tyckte tydligen att jag väntade på en tom söndersliten kartong eftersom han levererade en sådan utan att ens lämna en lapp med notering om skadad försändelse.
Jag blir som ni säkert förstår jäkligt irriterad och åker till lokala Postnord-terminalen med det sönderslitna paketet för att få en förklaring och möts då av en kille som letar en stund i sin dator och sedan förklarar att det är DHL jag måste prata med eftersom det står DHL på paketet.
Jag åker till DHL som gör allt de kan för att reda ut eländet men efter noggrann koll i sina system berättar för mig att paketet hanterades av TYSKA DHL när det lämnades in i Tyskland eftersom DHL är en del av det tyska postsystemet men att den nummerserie som anges på min försändelse inte hanteras av Svenska DHL utan ingår i ett avtal mellan Tyska DHL och...just det...Postnord.
Jag är nu mer än irriterad på Postnord när jag sätter mig i bilen för att ännu en gång åka till Postnords terminal i andra änden av stan och ringer upp deras kundtjänst samtidigt som jag är på väg dit (jag har hands-free i bilen om någon blir bekymrad).
Beskedet blir då att Postnord inte tar ansvar för förlorade försändelser om man inte skickar aviserade/spårbara försändelser.
Min motfråga blir då hur många som haft tillgång till mitt paket förutom personalen som transporterar/sorterar och personen jag talar med blir då lite ställd men sedan jag upprepat frågan en gång till så får jag svaret jag förväntat mig, nämligen "ingen annan".
Min nästa fråga blir då om det är OK för Postnord att försändelser som hanteras av dem slits upp och innehållet stjäls, om Postnord samtycker till stöld inom organisationen?
Personen jag talar med då inser äntligen poängen och håller med om att det naturligtvis inte är rätt att de levererat ett tomt paket där någon stulit innehållet.
Jag frågar då hur jag gör för att gå vidare, måste jag göra en polisanmälan om stöld?
Svaret bli då att det inte är någon idé att göra en polisanmälan eller besöka terminalen igen utan att jag ska ta några bra foton på paketet och reklamera skadan via Postnords hemsida.
Jag åker hem och tar några tydliga bilder som visar på hur paketet/skadan ser ut och påbörjar en reklamation...där processen fallerar vid exakt samma punkt typ 5 gånger i rad.
Försöker igen nästa dag, och nästa dag, och nästa dag...
En vecka senare fungerar skiten så jag får in reklamationen.
Jag har under tiden även berättat för säljaren i Tyskland om vad som skett och han blir förtvivlad och skickar mig alla uppgifter han har om inlämningen av paketet.
2 veckor senare kommer svaret från Postnord som i korthet lyder att jag inte kan reklamera förlusten från Sverige utan att säljaren måste reklamera skadan från Tyskland.
De har med andra ord redan bestämt sig för att de inte har något ansvar i saken utan puttar istället över bevisbördan på mig och säljaren.
Tack så jävla lite för er "kundvård" kära Postnord.
Om jag på något sätt kan undvika era tjänster i framtiden så gör jag så.
För att följa länken så måste du registera dig.