Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, gubbe, Daniel
dorro skrev:Man kan ju alltid hoppas, men jag är ganska säker på att polisen på alla vis kommer att försöka undanta alla vapen utom klass 1 och 2 från eventuell licensfrihet.
dorro skrev:Man kan ju alltid hoppas, men jag är ganska säker på att polisen på alla vis kommer att försöka undanta alla vapen utom klass 1 och 2 från eventuell licensfrihet.
proton skrev:dorro skrev:Man kan ju alltid hoppas, men jag är ganska säker på att polisen på alla vis kommer att försöka undanta alla vapen utom klass 1 och 2 från eventuell licensfrihet.
så du menar att polisen skriver våra lagar ? poliser har också lagar att följa .
hur många utredningar tror du polisen lämnar in till åklagare varje år som blir nerlagda snabbare än snabbast av åklagare som kan lagen bättre , och för att inget brott har begåtts .
vad polisen anser och vill om nått behöver inte betyda att just det är olagligt
MarshalDan skrev:proton skrev:dorro skrev:Man kan ju alltid hoppas, men jag är ganska säker på att polisen på alla vis kommer att försöka undanta alla vapen utom klass 1 och 2 från eventuell licensfrihet.
så du menar att polisen skriver våra lagar ? poliser har också lagar att följa .
hur många utredningar tror du polisen lämnar in till åklagare varje år som blir nerlagda snabbare än snabbast av åklagare som kan lagen bättre , och för att inget brott har begåtts .
vad polisen anser och vill om nått behöver inte betyda att just det är olagligt
Du har inte haft att göra med tillstånds.avd. på senare tid eller? De gör vad fan de vill och även om det är olagligt så är det du som måste ha för 100k i advokatkostnader om du väljer att dra det till domstol. Hur många här har 100k att slösa bort bara sådär.
poho skrev:I många skytteformer är det inte tillåtet med ljuddämpare eller myningsbroms.
Isåfall måste förbundet ändra reglerna för detta.
Sniperace skrev:Men att tänka på är att ljuddämpare inte dämpar bogvågsknallen
Står man nere i blinderingen är denna vass och hög men mynningsknallen dov och låg detta 300m från.
Man märker samma sak längs hela banlängden där bogvågsknallen är lika hög längs hela banan medan mynningsknallen minskar med avståndet.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster