Luftvapen handlare i europa, lista.

Här snackar vi om luftvapen relaterade saker som inte passar in på dom andra trådarna

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Luftvapen handlare i europa, lista.

Inläggav heNrYdRAiTeR 06 jul 2018, 08:04

Tänkte bara säga att nu har jag köpt bössa och lite andra grejor från spanska Armory Ayala (För att följa länken så måste du registera dig.

), och det funkade utmärkt. De ställde ner bössan till 10 Joule åt mig, och grejorna sändes snabbt och var väl förpackade, och svarade snabbt när jag hade en fråga.
heNrYdRAiTeR
 
Inlägg: 22
Blev medlem: 22 jan 2018, 00:29
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Följande användare vill tacka heNrYdRAiTeR för detta inlägg
Kincop (05 feb 2019, 10:35)

Re: Luftvapen handlare i europa, lista.

Inläggav Diocletian 28 aug 2018, 22:46

Vilken trevlig tråd!

Hur är det med paketetingen från div. handlare? Diskret?

Jag tycker det finns oklarheter i lagstiftningen - med lösa pipor och ljuddämpare t.ex - och jag litar inte på att svenska myndigheter kan eller följer sin egen lagstiftning. Men jag oroar mig säkert i onödan?

Tråkigt att Sverige trakasserar vissa handlare så att de till slut upphör exportera hit. Samtidigt är det bra att de har koll. Jag vågar inte tänka på de skador som skulle uppstå om kidsen sköt varandra med ostrypta fjäderbössor istället för Glock och automatgevär som kostar hälften och flödar i div. områden.
Diocletian
 
Inlägg: 14
Blev medlem: 15 jul 2018, 17:47
Tack utdelade: 4 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Re: Luftvapen handlare i europa, lista.

Inläggav Archon 29 aug 2018, 11:42

Diocletian skrev:Vilken trevlig tråd!

Hur är det med paketetingen från div. handlare? Diskret?

Jag tycker det finns oklarheter i lagstiftningen - med lösa pipor och ljuddämpare t.ex - och jag litar inte på att svenska myndigheter kan eller följer sin egen lagstiftning. Men jag oroar mig säkert i onödan?

Tråkigt att Sverige trakasserar vissa handlare så att de till slut upphör exportera hit. Samtidigt är det bra att de har koll. Jag vågar inte tänka på de skador som skulle uppstå om kidsen sköt varandra med ostrypta fjäderbössor istället för Glock och automatgevär som kostar hälften och flödar i div. områden.


Har handlat både luftvapen och annat från olika företag i Europa. Inga konstigheter. Paketeringen är som man kan förvänta sig av företag som ägnar sig åt postorder, dvs väldigt bra. När jag köpte min Makarov från Sportwaffen Scneider (För att följa länken så måste du registera dig.

) i Tyskland kom den förpackad delvis i strimlad wellpapp från vanliga pappkartonger. Det tyckte jag var ett lite underligt och lite udda förpackningsmaterial och verkade en smula billigt, men funkade bra. Sportwaffen Schneider är pålitliga, men det kan upplevas som en smula komplicerat att handla med dom. Man måste ha ID i form av pass, körkort, eller vad man nu har, scanna in det och skicka det till dom. Sen tar det lite tid innan varorna kommer, men dom kommer. Diskret? Nej, dom skriver inte "kvastskaft" eller "blomkrukor" på etiketten när det i själva verket rör sig om luftvapen, om det är det du tror. Alla jag handlat med har varit rekorderliga handlare och alla affärer har varit enligt lagens bokstav i alla dom berörda länderna.
Senast redigerad av Archon 29 aug 2018, 12:16, redigerad totalt 2 gånger.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Re: Luftvapen handlare i europa, lista.

Inläggav Jagad 02 maj 2022, 17:55

Jag har snöat in mig lite på en cometa orion spr.
Verkar finnas hos en del europeiska handlare.

Här kan man tex välja 7.5J direkt när man skall lägga den i varukorgen.
För att följa länken så måste du registera dig.



Men hur är det med sound moderatorn? Kan man åka dit i tullen på att bössan kommer med en moderator?
Den verkar ha 1/2" gänga.
För att följa länken så måste du registera dig.

Jagad
 
Inlägg: 5
Blev medlem: 12 apr 2022, 17:58
Ort: Lysekil
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Föregående

Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 38 gäster

  • Sponsorer