Brittiskt spärrmongo skjuter man i ansiktet med luftpistol.

Här snackar vi om luftvapen relaterade saker som inte passar in på dom andra trådarna

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Brittiskt spärrmongo skjuter man i ansiktet med luftpistol.

Inläggav Archon 06 jul 2018, 21:40

Läste precis den här relativt färska artikeln om en man i UK som blev skjuten i ansiktet med en luftpistol så att blodvite uppstod och som fick med det hela på film. Här påminns man ännu en gång att luftvapen INTE är harmlösa leksaker. Även om en luftpistol inte är lika dödlig som ett krutvapen är det inget man vill bli träffad av. Särskilt inte i ansiktet. Det här hade kunnat sluta riktigt illa.

För att följa länken så måste du registera dig.

Senast redigerad av Archon 06 jul 2018, 21:43, redigerad totalt 3 gånger.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Re: Brittiskt spärrmongo skjuter man i ansiktet med luftpist

Inläggav zpiff 07 jul 2018, 08:05

Än är inte sista idioten född!
Kral Puncher PRO .177
HW 97 TH .177
Air Arms S200 .177
Air Arms SE90 .22 Pre -92
Diana 24 .177
QB 78 .177
Hatsan striker s .25
FWB 65 .177
Crosman 2240 .22
Crosman Backpacker .22
Artemis PP700W
Användarvisningsbild
zpiff
 
Inlägg: 663
Blev medlem: 11 dec 2008, 20:28
Ort: Eskilstuna
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 73 gånger i 66 inlägg
Skytteklubb: SLJSF
Luftvapen favorit: FWB, Diana och Crosman

Följande användare vill tacka zpiff för detta inlägg
boka56 (08 jul 2018, 20:43)

Re: Brittiskt spärrmongo skjuter man i ansiktet med luftpist

Inläggav börne 07 jul 2018, 08:58

zpiff skrev:Än är inte sista idioten född!

Det enda som var tur här var att ärkepuckot inte höll i nåt ännu kraftigare, han var säkert kapabel att trycka av vad det än var :o


Man börjar bli mörkrädd över allt skjutande bland folk! För nån vecka sedan small det så in i helvete i mitt lgh område, inte stått nåt i blaskan så vet fortfarande inte vad det var men det är inte mycket som smäller som ett distinkt pistolskott, hörde det snackades en massa arabiska... tänker inte fjanta mig & inte skriva att det var det språket för det var vad det var. Samlats en massa ungdomar som för ett jävla liv vissa kvällar då det är ett rätt nice ställe att sitta & umgås på utan att synas allt för mycket mitt bland husen. Nog inget tjafs utan det snackades & skrattades osv & sen small det som fan ett par gånger precis som om dom provade eller nåt & man är ju tyvärr lite jaja... någon annan ringer väl polisen men hörde ingen aktivitet av polis eller liknande & jag somnade snabbt om!

Men som sagt jag vet inte om det var skottlossning, dock låter inte en smällare på riktigt samma sätt!

Får höra idag på MSG om Judgecipher också hörde då han inte bor långt från mig!
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18754
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Brittiskt spärrmongo skjuter man i ansiktet med luftpist

Inläggav zpiff 07 jul 2018, 09:13

England har bra mycket hårdare regler än Sverige mot olagliga vapen. Om någon önskar få licens för enhandsvapen så är det också extremt svårt att passera nålsögat.
Kral Puncher PRO .177
HW 97 TH .177
Air Arms S200 .177
Air Arms SE90 .22 Pre -92
Diana 24 .177
QB 78 .177
Hatsan striker s .25
FWB 65 .177
Crosman 2240 .22
Crosman Backpacker .22
Artemis PP700W
Användarvisningsbild
zpiff
 
Inlägg: 663
Blev medlem: 11 dec 2008, 20:28
Ort: Eskilstuna
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 73 gånger i 66 inlägg
Skytteklubb: SLJSF
Luftvapen favorit: FWB, Diana och Crosman

Re: Brittiskt spärrmongo skjuter man i ansiktet med luftpist

Inläggav Nitro 07 jul 2018, 15:04

zpiff skrev:England har bra mycket hårdare regler än Sverige mot olagliga vapen. Om någon önskar få licens för enhandsvapen så är det också extremt svårt att passera nålsögat.

Licens haha, ja det är inte jättelätt i Sverige heller. Dessa typerna är troligtvis så långt från licens man kan komma och skiter fullkomligt i det.
Senast redigerad av Nitro 07 jul 2018, 15:05, redigerad totalt 1 gång.
SM BR 2013
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
Användarvisningsbild
Nitro
 
Inlägg: 7737
Blev medlem: 18 mar 2012, 19:17
Ort: Tollarp
Tack utdelade: 2243 gång
Tackad: 1458 gånger i 881 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S, Walther LG 400

Följande användare vill tacka Nitro för detta inlägg
bobkatt (08 jul 2018, 13:06)

Re: Brittiskt spärrmongo skjuter man i ansiktet med luftpist

Inläggav zpiff 07 jul 2018, 16:48

Nitro skrev:
zpiff skrev:England har bra mycket hårdare regler än Sverige mot olagliga vapen. Om någon önskar få licens för enhandsvapen så är det också extremt svårt att passera nålsögat.

Licens haha, ja det är inte jättelätt i Sverige heller. Dessa typerna är troligtvis så långt från licens man kan komma och skiter fullkomligt i det.

Straffen skiljer sig en del åt, i storbrittanien åker du in på bra många år bara för att ha ett olagligt vapen.
I Sverige är det skitlätt att få licens på enhandsvapen mot i storbrittanien.
Kral Puncher PRO .177
HW 97 TH .177
Air Arms S200 .177
Air Arms SE90 .22 Pre -92
Diana 24 .177
QB 78 .177
Hatsan striker s .25
FWB 65 .177
Crosman 2240 .22
Crosman Backpacker .22
Artemis PP700W
Användarvisningsbild
zpiff
 
Inlägg: 663
Blev medlem: 11 dec 2008, 20:28
Ort: Eskilstuna
Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 73 gånger i 66 inlägg
Skytteklubb: SLJSF
Luftvapen favorit: FWB, Diana och Crosman

Re: Brittiskt spärrmongo skjuter man i ansiktet med luftpist

Inläggav Luftpangarn 07 jul 2018, 17:40

Jag bodde ett år i sydstaterna. Kanske den del av USA där vapenkulturen är som starkast. Och ja, en del var helt crazy. Jag fick en Colt .45 automatic överlämnad till mig i högstadiebiblioteket - för överlämnaren hade inte tid att ses senare på skolans bilparkering... :thumbner: (Inte min ide. Han bara hala upp den inför mitt förskräckta anlete. Själva vapentransaktionen var helt laglig.)

Förr tänkte jag att National Riflemens Association - själva grundbulten i vapenlobbyn - var lätt galna med sitt huvudargument: "Vapen dödar inte människor - människor dödar människor!".

Men med 35 års betänketid, har jag insett att detta verkligen är i stort sett hela sanningen. Att så många mördas i USA, beror på att USA är en våldskultur, som en av deras främsta nuvarande författare påpekade för några år sedan. När jag sedan såg "Bowling for Columbine" (Dokumentär om skolskjutning - kolla den!) trillade tioöringen ner. Det vimlar av vapen i Canada, Finland - och faktiskt i Sverige, där 11% av hushållen har synnerligen dödliga jaktvapen. Men inte fan springer vi runt och skjuter varandra på löpande band. Pga att våra kulturer inte accepterar våld. Inte pga brist på skjutvapen!

I USA är attityden att "You should stand your ground!" Om någon förolämpar dig, är du en fjantig mes, om du inte svarar med en rak höger. STÖN! Varför inte bara gå sin väg, om folk är otrevliga att umgås med?!?

Och staten gör inte saken bättre, genom att med dödsstraff visa, att ibland är det OK att mörda. Om "man" har tillräckligt starka skäl. Och hämdmotiv är ok. För det är tex relevant om ett brottsoffer vill ha dödsstraff för en förövare. Att detta knappast är en moraliskt tydlig hållning, som inskärper det förkastliga med våldsanvändning, i svaga andar, är väl uppenbart!?!

Svenska luftvapen, salongsgevär och jaktvapen, utgör inget problem. Sveriges i särklass vanligaste mordvapen, är kökskniv. Obegränsad energi för luftgevär i Norge och Finland, är uppenbarligen inte heller ett problem.

Däremot har vi fått ett nytt problem, med gäng av kriminella med en ny, betydligt mer våldstillåtande kultur. Våldet skall helst också demonstreras offentligt. Och med "balla" vapen, dvs automatkarbin, pistol och handgranat. Från Balkankrigen. Att dyka upp med en jaktstudsare, skulle sänka deras street-cred!

Ingen djävel här tror att luftvapen är ofarliga. Men det är som sagt inte köksknivar heller. Och ett populärt rånvapen i New York, är en lång skruvmejsel. Potentiellt djävligt dödligt föremål. Egentligen borde skruvmejslar och köksknivar kräva licens.

Till sist; Om NRA motsatte sig dödsstraff, och tvärtydligt ta avstånd från vapenvåld mot människor, lika mycket som de försvarar rätten att bära vapen, så skulle deras argument ha helt annan tyngd. Fast det ligger kanske en självmotsägelse i den tanken? NRA är egentligen inte bara en vapenlobby, utan också våldsförespråkare, tänker jag.
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Brittiskt spärrmongo skjuter man i ansiktet med luftpist

Inläggav Leopold 07 jul 2018, 20:23

Vi har en väldigt bra regel i Sverige att skjutvapen alltid ska förvaras inlåsta i ett godkänt vapenskåp.

Lägg till att du aldrig kan få licens för vapen med anledning personskydd i Sverige så har vi receptet som gör att i princip noll skjutningar per år sker med licensvapen.

Finns inga praktiska möjligheter att man i affekt kan springa iväg och öppna vapenskåpet, ladda magasin osv om det tex skulle dyka upp en förbrytare i hemmet. Bara bra tycker jag och speglar ett medvetet förhållande till skjutvapen.

Problemet som behöver tacklas är att slå ner betydligt hårdare på illegala vapen men det vet vi nog allihop.

__
PS. Sedan vad gäller begreppet i trådens titel - "spärrmongo" - så blev jag tvungen att slå upp vad det kan betyda. Ganska oklar betydelse visade det sig, möjligen litet relaterat till oönskat T-banebeteende osv. Försök använda litet mindre märkliga uttryck är ni snälla så slipper vi googla i onödan :)
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Följande användare vill tacka Leopold för detta inlägg
Luftpangarn (07 jul 2018, 20:42), ZaphodB (11 jul 2018, 07:04)

Re: Brittiskt spärrmongo skjuter man i ansiktet med luftpist

Inläggav Archon 08 jul 2018, 09:56

Visst är det så att x antal skjutvapen inte automatiskt innebär att våldsanvändningen ökar. Samhället och kulturen man lever i påverkar i allra högsta grad. Annars skulle länder som Schweiz, Finland, Sverige m.fl ha lika många mord som USA. I Amerika har man inte samma sociala skyddsnät som i många andra västländer. Folk är ofta tvungna att ha 2-3 jobb för att överhuvudtaget få ekonomin att gå runt. Det skapar naturligtvis otrygghet och stress. Det är inte alla som klarar att hantera en sådan tillvaro, och detta kan i värsta fall ta sig våldsamma uttryck. Om man ser till världens våldsammaste länder så är utbredd fattigdom och ett svagt rättsamhälle gemensamma nämnare. I sådana samhällen breder gäng- och klankulturer ut sig. Ser man till Sverige så är jag positivt inställd till jakt och jaktvapen, trots att jag inte är ett dugg intresserad av jakt själv. Det är viktigt att man bedriver en aktiv viltvård. Om man inte sköt av älgar, till exempel, skulle viltolyckorna och betesskadorna på skogen öka. Från att tidigare ha varit en förespråkare för mer liberala vapenlagar i stil med dom amerikanska, är jag numera rätt nöjd med dom svenska vapenlagarna. Skulle gärna se att man ökade den tillåtna effekten för luftvapen till 20 joule, samt att man låter ljuddämpare bli licensfria. Men annars tycker jag att det är rätt OK. Jag har inget behov av kraftiga pang pang vapen. Jag är nöjd med mina luft- och airsoftvapen. Dom skjutningar som sker i Sverige och som får stor uppmärksamhet i media sker mer eller mindre uteslutande med illegala vapen och förövarna är ofta utlänningar med bakgrund i primitiva, mindre utvecklade länder. Detta är naturligtvis ett problem, men inget som man kan lasta ansvarstagande, laglydiga vapeninnehavare för.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Följande användare vill tacka Archon för detta inlägg
Luftpangarn (08 jul 2018, 10:42), ZaphodB (11 jul 2018, 07:03)

Re: Brittiskt spärrmongo skjuter man i ansiktet med luftpist

Inläggav Luftpangarn 08 jul 2018, 12:17

Jag tycker både Archon och Leopold resonerar klokt. Sedan kan man ha detaljsynpunkter kring licenskrav och vapenhantering/förvaring. Jag tycker att man ännu tydligare än idag, bör betrakta luftgevär och salongsgevär med andra ögon. Pistoler och revolvrar, samt automatvapen, krut- och luftdrivna, bör fortsatt betraktas med högre krav. Kanske bör flerskotts luftpistoler tom betraktas litet strängare än idag. En 10J Sig Sauer semiautomatisk CO2 pistol, börjar närma sig saker man inte vill att ungdomar och psykiskt tveksamma personer bör komma över alltför lätt.

Licenskravet för luftgevär över 10J energi, att man skall ha varit "aktiv" medlem i en skytteförening som sysslar med skytte med just sådana vapen, är litet en moment 22 krav. Det vimlar inte av sådana föreningar över hela landet.

För att en sådan förening skall kunna bildas, krävs ju en första grundande person med sådan licens. Tex har jag lysande förutsättningar att bilda en sådan förening på min ö. Grannen mitt emot är Finländsk reservofficer, som visar stort intresse för mitt skjutande. Fast han blev litet besviken att jag inte köpt ett salongsgevär. Fast han förstod fördelen att inte störa grannarna eller behöva åka till skjutbanan. Där det dessutom är extremt snålt med dagar och tidpunkter att få skjuta under sommartid. :-( (Själv skiter jag i vattenskotrar och pangandet från de två (hotade) skjutbanorna. Folk har kul! Det är väl liksom litet av meningen med livet? Jag är djävligt tacksam att bensindrivet malande buller från gräsklippare, raskt håller på att dö ut :arrow: Det är uppenbarligen fler än jag som inte förknippar dylik verksamhet med livsnjutande :lol: Till yttermera visso, är det knäpptyst på min ö 9 månader om året. Man hör vartenda djur! :) Så det gör mig ännu mindre kitslig.

Hursomhaver, Finländska reservofficeren, och en annan granne två hus bort, som alltid velat ha ett salongsgevär, är uppenbara kandidater för en skytteklubb på fredagkvällar. Det mest lämpliga vapnet, är nog ett 16J 4,5mm gevär. Eller 6,35mm med sådär 50J eller litet mer. Men jag kan inte få en sådan licens. (Ännu.) Nåja, det lär nog bli en sådan fredagsskytteklubb i alla fall. Med lägereld, korvgrillning och bira! :cheeRs: Det lär börja så fort jag fått ordning på kikarsiktet :lol: Och ett gäng flyttbara spinners håller jag redan på med. Och jag kan slå vad om att ett gäng fruar, grannar och ungdomar kommer att ansluta :-) Kanske vi ibland tom ha skytte nere på stranden i solnedgången. (Jag har faktiskt funderat på möjlig konstruktion av ett rörligt flytande mål, med oförutsägbart kaotiskt rörelsemönster :wink: )

En annan följd av reglerna för luftgevär över 10J, blir att det vimlar av "tunade" högenergilufgevär ute i stugorna, som det helt saknas kontroll över. Men jag är måttligt road av lagbrott, även om lagen är knasig.

Jag blev positivt intresserad av de Polska kraven kring kraftigare luftgevär. Efter inköp, har man någon vecka på sig att registrera ägarskapet. Till denna ansökan / registrering, skall man tillfoga ett läkarintyg, samt mest intressant - ett utlåtande av psykiater! Jävligt smart! Skytteklubbar sysslar ju inte med sådana bedömningar, så det Svenska kravet på medlemsskap i skytteförening, är bra mycket trubbigare.

Jag vill inte ha något generellt sett dödligt vapen hemma. Bla därför att jag har slutat att någonsin ha ytterdörren låst. För vinter med -20 kom jag hem sen i nattmörkret, och utmattad av att ha pulsat någon km genom 60cm pudersnö. Tror ni fan - låset på ytterdörren hade frusit igen. Som tur var, kunde jag hämta ken kofot i snickerboa, och bryta upp dörren. Det knepiga var, att göra det så att jag skulle ha en rimlig chans att kunna hålla dörren stängd, när jag väl kommit in. Annars hade det blivit en djävligt kall natt :mrgreen: Jag har iofs alltid feta vintersovsäckar till mig och dottern, just som reservplan. Och gasolkök. Litet prepper får man vara :wink:

Några reflexioner till; Den Finska reservofficeren sålde sin 9mm pistol förra året, då han inte längre orkade med all återkommande poliskontroll och papper. Så helt aningslösa i synen på vapenhantering är Finnarna uppenbarligen inte. Men 50J luftgevär kräver bara 18 år fyllda. Psykologbedömmning tycker jag vore bra. Det lär sålla bort 98% av dårfinkarna. Detta tillsammans med fläckfritt utdrag ur belastningsregistret (Där finns även mindre förseelser med, tror jag.), borde räcka för licens, utan trassel. Och jag tycker man kunde hantera salongsgevär likadant.

Undrar hur det kommer bli i framtiden, med förvaring av K-pistar i bostaden för hemvärnsmedlemmar? Hemvärnet skall skruvas upp till 30'000 man. Och kommer den negativa synen på K-pistskytte som sport, förändras?

Litet OT; Krävs vapenskåp för luftgevär över 10J?
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Brittiskt spärrmongo skjuter man i ansiktet med luftpist

Inläggav Kantal 08 jul 2018, 12:50

Vapenskåp krävs på alla vapen som har licenskrav, tex luftgevär över 10J
__________________________________
Mvh Peter
FX Typhoon .177
FX Cutlas .22
FX Impact .22 - Såld
Air Arms TX200 .22
Användarvisningsbild
Kantal
 
Inlägg: 261
Blev medlem: 01 mar 2008, 07:14
Ort: Skellefteå Kommun
Tack utdelade: 167 gång
Tackad: 6 gånger i 6 inlägg
Skytteklubb: PLVK

Följande användare vill tacka Kantal för detta inlägg
Luftpangarn (08 jul 2018, 14:02)

Re: Brittiskt spärrmongo skjuter man i ansiktet med luftpist

Inläggav börne 08 jul 2018, 12:53

Luftpangarn skrev:Skytteklubbar sysslar ju inte med sådana bedömningar, så det Svenska kravet på medlemsskap i skytteförening, är bra mycket trubbigare.

Det är väl där aktivt medlemskap i just 6 månader kommer in, man ska ha en chans att lära känna personen i fråga, men något medicinskt utlåtande blir det ju såklart inte!
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18754
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Brittiskt spärrmongo skjuter man i ansiktet med luftpist

Inläggav ZaphodB 11 jul 2018, 07:09

Leopold skrev:Vi har en väldigt bra regel i Sverige att skjutvapen alltid ska förvaras inlåsta i ett godkänt vapenskåp.

Lägg till att du aldrig kan få licens för vapen med anledning personskydd i Sverige så har vi receptet som gör att i princip noll skjutningar per år sker med licensvapen.

Problemet som behöver tacklas är att slå ner betydligt hårdare på illegala vapen men det vet vi nog allihop.

__
PS. Sedan vad gäller begreppet i trådens titel - "spärrmongo" - så blev jag tvungen att slå upp vad det kan betyda. Ganska oklar betydelse visade det sig, möjligen litet relaterat till oönskat T-banebeteende osv. Försök använda litet mindre märkliga uttryck är ni snälla så slipper vi googla i onödan :)


Helt omöjligt är det inte att få licens med anledning personskydd, men det är väldigt väldigt starka skäl som måste finnas för att få en sådan licens däremot.

Angående att nästan inga skjutningar sker med licensvapen kan man nästan dra en parallell till det faktum att de som saknar körkort men ändå kör bil struntar i fler trafikregler än de som har körkort.

För både den som har vapenlicens och den som har körkort har något att förlora på att bryta mot lagar och regler, den som har både vapenlicens och körkort har dubbelt så många anledningar till att vara laglydig.

Och angående rubriken kanske "stolpskott" hade varit ett lite mer vedertaget uttryck för någon som gör något så galet som att använda luftvapen mot människor....

Mvh, ZaphodB
FX Royale .22, FX Royale .25, FX Cyclone .22 , FX Whisper T12+ .22 MK I,
FX Ranchero .177 & .22, FX Bobcat .22 MK I, FX Independence .22, Sig X-Five .177 CO2
Crossman 2240 .22 (Custom), Weirauch HW45 .177 & .22, Raptor 4500 - 300 Bar Kompressor
Användarvisningsbild
ZaphodB
 
Inlägg: 2002
Blev medlem: 18 jan 2009, 08:46
Ort: Uppsala
Tack utdelade: 108 gång
Tackad: 120 gånger i 97 inlägg
Luftvapen favorit: FX Royale .22 / .25

Följande användare vill tacka ZaphodB för detta inlägg
Luftpangarn (11 jul 2018, 10:27)


Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 38 gäster

  • Sponsorer