hur söker man licens för avstrypning?

Här snackar vi om luftvapen relaterade saker som inte passar in på dom andra trådarna

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: hur söker man licens för avstrypning?

Inläggav Incite 01 okt 2018, 01:32

Om du sett 300Bar-kittet så vet du att det är mer än bara en ny flaska som ingår. Nya hammarfjädrar ingår också för att orka öppna ventilen, vilket är absolut nödvändigt.

Bössan i länken är grovt modifierad som du säkert själv inser. 200Bar är fullt tillräckligt om tillräcklig volym släpps ut för att nå höga energinivåer. Ventilen som han har satt i är en stor del av energin han får ut av bössan.
Anledningen till att jag nämnde eftermarknadskittet var att du tog ett exempel om effektökning och 300Bar.


Att det inte spelar någon roll hur ventilen öppnas var det dummaste jag hört!
Hubens hammarlösa system öppnar ventilen ljusår snabbare än ett traditionellt system med hammare. Detta gör att bössan får en väldigt effektiv luftförbrukning samtidigt som möjligheten till högt energiuttag blir möjlig då förloppet blir mycket snabbare, ventilöppningen då.
Användarvisningsbild
Incite
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 09 feb 2013, 21:05
Ort: Österlen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 31 gånger i 29 inlägg

Re: hur söker man licens för avstrypning?

Inläggav Jim FAF 01 okt 2018, 17:44

Incite skrev:Att det inte spelar någon roll hur ventilen öppnas var det dummaste jag hört!
Hubens hammarlösa system öppnar ventilen ljusår snabbare än ett traditionellt system med hammare. Detta gör att bössan får en väldigt effektiv luftförbrukning samtidigt som möjligheten till högt energiuttag blir möjlig då förloppet blir mycket snabbare, ventilöppningen då.


Jaha i så fall är din kommentar att det spela roll det dummaste jag har hört.

Vad tror du det är som öppna ventilen i en Huben? magi?

Möjligtvis om du använder en krutladdning för öppna ventilen, men då hade du lika väl kunnat satt den laddningen bakom en hammar, så det skulle fortfarande inte vara någon förbättring.
En anningen snabbáre locktime kan dock vara mycket möjligt.
Jim FAF
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 09 jan 2018, 13:46
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: FAF

Re: hur söker man licens för avstrypning?

Inläggav Incite 01 okt 2018, 18:29

Jim FAF skrev:
Incite skrev:Att det inte spelar någon roll hur ventilen öppnas var det dummaste jag hört!
Hubens hammarlösa system öppnar ventilen ljusår snabbare än ett traditionellt system med hammare. Detta gör att bössan får en väldigt effektiv luftförbrukning samtidigt som möjligheten till högt energiuttag blir möjlig då förloppet blir mycket snabbare, ventilöppningen då.


Jaha i så fall är din kommentar att det spela roll det dummaste jag har hört.

Vad tror du det är som öppna ventilen i en Huben? magi?

Möjligtvis om du använder en krutladdning för öppna ventilen, men då hade du lika väl kunnat satt den laddningen bakom en hammar, så det skulle fortfarande inte vara någon förbättring.
En anningen snabbáre locktime kan dock vara mycket möjligt.


Om du sätter dig in i hur Huben fungerar så kommer du att förstå precis vad jag menar.
Det finns inget annat att jämföra K1:an med på marknaden idag.

Var försiktig med vad din okunskap kan avslöja om dig. Mitt uttalande kan Matt Dubber backa upp.
För att följa länken så måste du registera dig.



Du har bevisligen varken insikt i eller erfarenhet av Huben, då passar det bättre att vara ödmjuk inför den fakta som mer insatta personer har att presentera.
Dina antydningar är inget som uppskattas. Jag finner mig inte i att bli idiotförklarad av någon som inte vet vad han pratar om.

I frågan om Huben och deras system har du fel, så är det bara. Det är inget att diskutera vidare då du bevisligen inte inser detta själv.
Användarvisningsbild
Incite
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 09 feb 2013, 21:05
Ort: Österlen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 31 gånger i 29 inlägg

Re: hur söker man licens för avstrypning?

Inläggav Jim FAF 01 okt 2018, 19:12

Incite skrev:
Jim FAF skrev:
Incite skrev:Att det inte spelar någon roll hur ventilen öppnas var det dummaste jag hört!
Hubens hammarlösa system öppnar ventilen ljusår snabbare än ett traditionellt system med hammare. Detta gör att bössan får en väldigt effektiv luftförbrukning samtidigt som möjligheten till högt energiuttag blir möjlig då förloppet blir mycket snabbare, ventilöppningen då.


Jaha i så fall är din kommentar att det spela roll det dummaste jag har hört.

Vad tror du det är som öppna ventilen i en Huben? magi?

Möjligtvis om du använder en krutladdning för öppna ventilen, men då hade du lika väl kunnat satt den laddningen bakom en hammar, så det skulle fortfarande inte vara någon förbättring.
En anningen snabbáre locktime kan dock vara mycket möjligt.


Om du sätter dig in i hur Huben fungerar så kommer du att förstå precis vad jag menar.
Det finns inget annat att jämföra K1:an med på marknaden idag.

Var försiktig med vad din okunskap kan avslöja om dig. Mitt uttalande kan Matt Dubber backa upp.


Du har bevisligen varken insikt i eller erfarenhet av Huben, då passar det bättre att vara ödmjuk inför den fakta som mer insatta personer har att presentera.
Dina antydningar är inget som uppskattas. Jag finner mig inte i att bli idiotförklarad av någon som inte vet vad han pratar om.

I frågan om Huben och deras system har du fel, så är det bara. Det är inget att diskutera vidare då du bevisligen inte inser detta själv.


Det är en friflytande spole som åker fram och tillbacka, det enda som öppnar den är lufttrycket, så förklara gärna själv varför detta system är ljusår snabbare.
Matt Dubber säger själv i videon att han inte vet hur systemet funkar? Och var har han fått sin infomation från? Tillverkans påstånden kanske?
Efter som du kan allt om huben så kan du väl berätta för oss som inget vet vad huben levera för effektivitet? Hur många J per cc?
Runt 0.165J per cc Skulle nog vara rätt bra om jag har räknat rätt, 5000psi i fyllnadstryck påverka ju en del också.

Det är ingen som har idiotförklarad dig förutom dig själv så klandra inte andra.
Jim FAF
 
Inlägg: 8
Blev medlem: 09 jan 2018, 13:46
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: FAF

Re: hur söker man licens för avstrypning?

Inläggav Incite 01 okt 2018, 19:50

Jim FAF skrev:
Incite skrev:
Jim FAF skrev:
Incite skrev:Att det inte spelar någon roll hur ventilen öppnas var det dummaste jag hört!
Hubens hammarlösa system öppnar ventilen ljusår snabbare än ett traditionellt system med hammare. Detta gör att bössan får en väldigt effektiv luftförbrukning samtidigt som möjligheten till högt energiuttag blir möjlig då förloppet blir mycket snabbare, ventilöppningen då.


Jaha i så fall är din kommentar att det spela roll det dummaste jag har hört.

Vad tror du det är som öppna ventilen i en Huben? magi?

Möjligtvis om du använder en krutladdning för öppna ventilen, men då hade du lika väl kunnat satt den laddningen bakom en hammar, så det skulle fortfarande inte vara någon förbättring.
En anningen snabbáre locktime kan dock vara mycket möjligt.


Om du sätter dig in i hur Huben fungerar så kommer du att förstå precis vad jag menar.
Det finns inget annat att jämföra K1:an med på marknaden idag.

Var försiktig med vad din okunskap kan avslöja om dig. Mitt uttalande kan Matt Dubber backa upp.


Du har bevisligen varken insikt i eller erfarenhet av Huben, då passar det bättre att vara ödmjuk inför den fakta som mer insatta personer har att presentera.
Dina antydningar är inget som uppskattas. Jag finner mig inte i att bli idiotförklarad av någon som inte vet vad han pratar om.

I frågan om Huben och deras system har du fel, så är det bara. Det är inget att diskutera vidare då du bevisligen inte inser detta själv.


Det är en friflytande spole som åker fram och tillbacka, det enda som öppnar den är lufttrycket, så förklara gärna själv varför detta system är ljusår snabbare.
Matt Dubber säger själv i videon att han inte vet hur systemet funkar? Och var har han fått sin infomation från? Tillverkans påstånden kanske?
Efter som du kan allt om huben så kan du väl berätta för oss som inget vet vad huben levera för effektivitet? Hur många J per cc?
Runt 0.165J per cc Skulle nog vara rätt bra om jag har räknat rätt, 5000psi i fyllnadstryck påverka ju en del också.

Det är ingen som har idiotförklarad dig förutom dig själv så klandra inte andra.



Dina påståenden är helt otroliga.
Köp en egen och lär dig hur den funkar om du är intresserad eller hitta någon annan som vill svara på dina frågor. Jag är i alla fall inte intresserad av att varken bilda dig eller diskutera med dig då jag finner din attityd direkt oacceptabel.

Jag har diskuterat färdigt med dig. Det var allt.
Användarvisningsbild
Incite
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 09 feb 2013, 21:05
Ort: Österlen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 31 gånger i 29 inlägg

Re: hur söker man licens för avstrypning?

Inläggav Leopold 01 okt 2018, 21:43

Det jag kan tillföra diskussionen är att jag ser Hubens lösning som extremt intressant! Kan enkelt inse fördelarna jämfört med stenålderslösningen att ha en relativt tung fjäderdriven hammare som ska picka på en ventil backat med högt lufttryck. Här har man eliminerat denna tyngd och kör en lättdriven blixtsnabb pneumatiskt driven ventil istället. Genialt skulle jag säga!

Skulle inte förvåna mig om detta blir en rådande standardlösning inom några år när de stora tillverkarna köper in sig på patentet.
__
PS. Givetvis ser jag en del bekymmer med lösningen tex hur man ska få det hela tillräckligt tätt men det borde rimligen omfattas av patentet om de nu har ett sådant.

En intressant möjlighet är att lägga till en datorstyrd mekanism för öppning/slutning av ventilen så det blir fullt repeterbart under alla rådande systemtryck, litet som Daystate fast utan tunga trad komponenter - typ hammare - med sin inneboende trögrörliga massa.
Användarvisningsbild
Leopold
 
Inlägg: 12780
Blev medlem: 25 aug 2010, 18:54
Ort: Växjö
Tack utdelade: 1783 gång
Tackad: 1942 gånger i 1040 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Re: hur söker man licens för avstrypning?

Inläggav Blackpowder 02 okt 2018, 09:15

Huben har en form av dumpventil som öppnas med hjälp av trycket i sig, alltså behöver ingen hammare slå på en ventil för att öppna, ganska smart och snabbt.
Izzy 46:an har faktiskt också dumpventil och ingen hammare, ganska enkelt och smart, och funkar ju bevisligen bra.
Hämmerli försökte sig på att använda det (dumpventil) i ett av sina första pcp matchgevär AR50?, men la av det.
Excellent har ju också dumpventil...
Blackpowder
 
Inlägg: 338
Blev medlem: 20 feb 2009, 08:28
Tack utdelade: 88 gång
Tackad: 160 gånger i 68 inlägg
Skytteklubb: Kristianopel SF, Mörrum
Luftvapen favorit: Feinwerkbau

Re: hur söker man licens för avstrypning?

Inläggav Avalonblower 02 okt 2018, 18:12

Charmig stämning...

Dumpventil fanns ju redan på den gamla Excellenten och tekniken har både för- och nackdelar. Med dagens teknologi så borde man kunna sköta öppningen elektroniskt för att slippa ett tungt avtryck som på exempelvis Sharps bössor.
Avalonblower
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 05 aug 2014, 11:54
Tack utdelade: 59 gång
Tackad: 69 gånger i 58 inlägg

Re: hur söker man licens för avstrypning?

Inläggav Incite 02 okt 2018, 20:56

Avalonblower skrev:Charmig stämning...

Dumpventil fanns ju redan på den gamla Excellenten och tekniken har både för- och nackdelar. Med dagens teknologi så borde man kunna sköta öppningen elektroniskt för att slippa ett tungt avtryck som på exempelvis Sharps bössor.


Rätta mig om jag har fel men om jag minns rätt så var Excellentgeväret inte någon pcp-bössa.
Ventilen snarlik däremot - ja.

Avtrycket på Huben är inte någon katastrof. Ganska typiskt avtryck för en bullpup.
Man valde att hålla elektroniken utanför medvetet.
Senast redigerad av Incite 03 okt 2018, 16:12, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Incite
 
Inlägg: 291
Blev medlem: 09 feb 2013, 21:05
Ort: Österlen
Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 31 gånger i 29 inlägg

Re: hur söker man licens för avstrypning?

Inläggav Blackpowder 03 okt 2018, 08:03

Missförstå mig inte, jag anser inte att Hubens ventil är dålig på något sätt, det borde absolut gå att nyttja denna teknik för ett precisionsgevär.
Dumpventil är ju dessutom ett sätt att få upp effekten utan att behöva en grotesk hammare och hammarfjäder.
Man kan ha en kammare där man när man spänner mekanismen släpper in luft via en regulator.
Sedan stänger man denna kammaren, vid skottet så öppnar man dumpventilen och släpper ut all luften ur kammaren.
Samma volym (bestäms av kammarvolymen), samma tryck (via regulatorn)
Ingen hammare som ger locktime.
Kammarvolymen kan man enkelt göra justerbar med en kolv som skruvar ut och in i utrymmet.
Jag tycker detta borde funka utmärkt.
Avtrycket går ju att få lätt med någon form av gillertyp.
Blackpowder
 
Inlägg: 338
Blev medlem: 20 feb 2009, 08:28
Tack utdelade: 88 gång
Tackad: 160 gånger i 68 inlägg
Skytteklubb: Kristianopel SF, Mörrum
Luftvapen favorit: Feinwerkbau

Föregående

Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster

  • Sponsorer