Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
sfe skrev:Jag har tänkt på nåt liknande och det jag tänkte då var hållare för etiketter till blommor. Hållare av plast som man sticker ner i jorden och som håller den tomma fröpåsen för att visa vilken sorts frö som är sådda just där.
Jag har dock inte lyckts hitta några när jag tittat i blomsteraffärer. Har väl inte letat ihjäl mig dock. Kanske finns någonstans?
Air skrev:Hurricane har väl något pocket plinker dots pack där de ingår.
Förstår om ni vill ha något smidigt att ta med men tavlor som inte sitter fast
utomhus är ingen höjdare kan jag tycka om man vill skjuta täta serier testa
amo.Har satt Hatsans kraftiga kulfång på lätt träfot med bärhandtag att sätta
tavlor i då sitter tavlorna stilla.Finns fördelar med ett kulfång med då man har
bättre koll på kulbanor utomhus även när man är på skjutbaban.
Rudolf91 skrev:sfe skrev:Jag har tänkt på nåt liknande och det jag tänkte då var hållare för etiketter till blommor. Hållare av plast som man sticker ner i jorden och som håller den tomma fröpåsen för att visa vilken sorts frö som är sådda just där.
Jag har dock inte lyckts hitta några när jag tittat i blomsteraffärer. Har väl inte letat ihjäl mig dock. Kanske finns någonstans?
Har en vän som är i den branschen, som jag kollade med tidigare, men de hade bara små rackare eller helt i plast att skriva på.
Inte lätt detta
XY1 skrev:Som den här?
För att följa länken så måste du registera dig.
Chris skrev:funkar der inte med vanlig 10 eller 12mm armeringsjärn i valfri längd där man fästa en pappersklämma med tråd eller bundband för tavlorna?
kostar knappast nånting och man bara behöver en hammare för att får in de i marken
Leopold skrev:Chris skrev:funkar der inte med vanlig 10 eller 12mm armeringsjärn i valfri längd där man fästa en pappersklämma med tråd eller bundband för tavlorna?
kostar knappast nånting och man bara behöver en hammare för att får in de i marken
Absolut ett alternativ, enda tråkiga är ju att de inte är galvade. Vi har kört med dylikt i Mörrum för banläggning på sistone men då var det mest stolpar för stationer. Det fina med vinkeljärnsvarianten är att de har en tendens att sitta fast i marken utan att vrida sig, plus detta att kunna ha bra hål att fästa grejer i.
Nitro skrev:Detta är mina tavelhållare. Håller för stryk och slipper häfta. Livslängd ja tills det rostat sönder typ.
Nackdel, det tar en stund att tillverka.
Jag har gjort en förbättring nu då jag har en bräda bakom tavlan som fungerar som kulfång och samlar upp skotten.
Nitro skrev:Detta är mina tavelhållare. Håller för stryk och slipper häfta. Livslängd ja tills det rostat sönder typ.
Nackdel, det tar en stund att tillverka.
Jag har gjort en förbättring nu då jag har en bräda bakom tavlan som fungerar som kulfång och samlar upp skotten.
Asik69 skrev:Exempel...
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster