Jesus f-----g Christ!

Här snackar vi om luftvapen relaterade saker som inte passar in på dom andra trådarna

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Jesus f-----g Christ!

Inläggav Jürgen 19 mar 2019, 21:27

För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
Jürgen
 
Inlägg: 273
Blev medlem: 16 dec 2013, 15:00
Ort: Umeå
Tack utdelade: 101 gång
Tackad: 32 gånger i 31 inlägg
Luftvapen favorit: Gasfjäder

Re: Jesus f-----g Christ!

Inläggav börne 19 mar 2019, 21:30

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA S400F Classic/Aztec Emerald 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
AA Galahad R Carbine/Aztec Emerald 5,5-25X50
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne
 
Inlägg: 18754
Blev medlem: 03 mar 2013, 10:25
Ort: Kristianstad
Tack utdelade: 2835 gång
Tackad: 6065 gånger i 2386 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Re: Jesus f-----g Christ!

Inläggav Lasse 19 mar 2019, 21:31

Men va fan :cry:
Ordförande i Bild
Användarvisningsbild
Lasse
 
Inlägg: 1537
Blev medlem: 26 dec 2007, 22:51
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 584 gång
Tackad: 919 gånger i 263 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Re: Jesus f-----g Christ!

Inläggav Luftpangarn 19 mar 2019, 22:10

Svårt att kommentera. Så sjukt och sorgligt.

Skall vi vara seriösa, Hu hanterar vi att vissa människor berörs av av vapenhantering i största allmänhet på ett olyckligt sätt?

Jag vet, att det finns en suspekt drivande känsla av makt, kraft och jag vet inte vad. om jag puffar iväg en .45 ur en Colt 1911. eller en .357magnum ur en rktigt bra revolver. Det finns ett posykologiskt gränsland vi hellst inte vill diskutera.

SkAll vi nå någonstans, måste vi dock erkänna samtliaga drivkrafter inom skytte.

Men plåga apor?!?!!? What the fuck.

MEN: Det finns känslomösdiga knasvarianter, vi behöver kunna hantera. Och kanske inte vara bara förnekande eller fördummande.

Apsvåra saker.

Varför bedriver så många helst skytte i kamiuflagefärfer? Blir extra intressant idag, då flesta har orange västar.... :roll:
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Jesus f-----g Christ!

Inläggav Luftpangarn 19 mar 2019, 22:20

Glömmde beskriva den berusande känsla av ”makt” jag känner när jag drar iväg en .45 ur en Colt sutomatic. Jag känner att jag fan kan riva en laggårdsvägg med den pickan... Askul. :) Sedan sköt jag i alla fall burkar o plinkade. Men vilken mäktig känsla! = maktkänsla, om man skall vars nogrann.

Vi sysdlar meg knepiga psykologiska dinensioner, menar jag.
Favoriter för tillfället, gevär; Umarex Legends Cowboy bygelrepeater .177 Enhand: Colt SAA 7,5" räfflad. Senaste inköp: Smith & Wesson 8,375" räfflad & UX Race Gun.
Luftpangarn
 
Inlägg: 2019
Blev medlem: 19 mar 2018, 15:29
Ort: Stockholms skärgård
Tack utdelade: 1388 gång
Tackad: 256 gånger i 199 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Re: Jesus f-----g Christ!

Inläggav Chris 20 mar 2019, 00:53

ingen som kommenterar attentatet i Christchurch där 50 mäniskor mistar livet pga av en galning som skjutar runt om sig pga konstiga skäl.
det här är gjort med ett luftvapen mot ett oskuldig djur och passar givetvis in i ett sånt forum som det här men vad fan ska man göra mot sånna knäppa människor?????
dem finns ju överallt och har tillgång till ex slangbellor som kommer upp till 200j med stora stålkulor.
Finns ju knappast nån möjlighet att få bukt på sånna :(
sjukt är det .... inget annat !
Senast redigerad av Chris 20 mar 2019, 00:58, redigerad totalt 2 gånger.
It don't mean a thing if it ain't got a spring
för många luftgevär helt enkelt ;)
Användarvisningsbild
Chris
 
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 sep 2017, 07:42
Ort: Målerås
Tack utdelade: 220 gång
Tackad: 240 gånger i 174 inlägg

Re: Jesus f-----g Christ!

Inläggav Archon 20 mar 2019, 01:02

Luftpangarn skrev:Svårt att kommentera. Så sjukt och sorgligt.

Skall vi vara seriösa, Hu hanterar vi att vissa människor berörs av av vapenhantering i största allmänhet på ett olyckligt sätt?

Jag vet, att det finns en suspekt drivande känsla av makt, kraft och jag vet inte vad. om jag puffar iväg en .45 ur en Colt 1911. eller en .357magnum ur en rktigt bra revolver. Det finns ett posykologiskt gränsland vi hellst inte vill diskutera.

SkAll vi nå någonstans, måste vi dock erkänna samtliaga drivkrafter inom skytte.

Men plåga apor?!?!!? What the fuck.

MEN: Det finns känslomösdiga knasvarianter, vi behöver kunna hantera. Och kanske inte vara bara förnekande eller fördummande.

Apsvåra saker.

Varför bedriver så många helst skytte i kamiuflagefärfer? Blir extra intressant idag, då flesta har orange västar.... :roll:


Det är kanske inte alla som vill fjanta runt i en ful orange väst? Jag vill det definitivt inte. För mig är det flera faktorer som avgör varför jag föredrar kamouflagekläder när jag skjuter i skogen. Dels är det "Rambofaktorn". Jag tycker militärkläder är coola helt, enkelt. Detta sticker jag inte under stol med. Sedan är militärkläder ofta relativt billiga och oömma. Man vill ju inte slita ut sina vardagskläder på skogsutflykten. Skulle kamo-kläderna gå sönder efter en tids användning så kan man antingen laga dem eller bara köpa nya för en väldigt rimlig penning. Den tredje faktorn har att göra med anledningen till varför man är ute i naturen överhuvudtaget. Det är ju för att komma bort från stan och vardagens stress och bara njuta och bli ett med naturen. Med kamouflage-färgade kläder så smälter man ju in på ett helt annat sätt och bara 'försvinner'. Med skarpa signalfärger, däremot, skulle jag stå ut på ett väldigt tydligt sätt. Det skulle vara som att skrika "HEJ! HÄR ÄR JAG!!!". Detta är något jag vill undvika. När jag är ute i skogen vill jag inte träffa EN ENDA jävel. Men då spelar det väl ingen roll vad du har på dig, om ingen ser dig?, kanske någon tycker. Men att gå runt i bjärta pajasfärger i skogen förtar en del av den härliga känslan att bara komma bort och 'försvinna'. Det skulle kännas en smula onaturligt, helt enkelt. Man skulle vara lite som en böld i en ung kvinnlig, fotomodells i övrigt helt perfekta ansikte. Bättre än så kan jag inte förklara det. Hoppas du förstår ändå.

Vad gäller artikeln som trådskaparen länkade till kan jag bara konstatera att människan är ett synnerligen grymt och vidrigt släkte. Tyvärr. Och värre lär det bli ju fler vi blir. Överbefolkning är ett gissel. Dock, så torde sådant här grymt djurplågeri vara för magstarkt till och med för de flesta av oss. Vissa människor är helt enkelt vedervärdigare än andra.
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Re: Jesus f-----g Christ!

Inläggav Archon 20 mar 2019, 03:22

Luftpangarn skrev:Varför bedriver så många helst skytte i kamiuflagefärfer? Blir extra intressant idag, då flesta har orange västar.... :roll:


Varför stanna där? Komplettera gärna din brandgula/orange väst med en hög, chockrosa filthatt med gula och mintgröna prickar. Då får du en kreation som är nästan i paritet med det allra senaste Parismodet. Glöm inte de matchande rosa kanintofflorna :Thumbupp: .
Diana 35, Weihrauch Hw 35, SMK B2, Gamo Whisper IGT, Gamo Modell 300, Daisy 880 Powerline, Zoraki HP-01 Light, Crosman Vigilante, Kandar Cp-1 .22, Umarex HPP, ASG STI Duty One, Dan Wesson 3x, Sig Sauer P320 ASP, Umarex Legends Makarov PM Ultra
Archon
 
Inlägg: 777
Blev medlem: 21 sep 2014, 17:37
Tack utdelade: 31 gång
Tackad: 167 gånger i 135 inlägg
Luftvapen favorit: Diana 35

Re: Jesus f-----g Christ!

Inläggav Avalonblower 21 mar 2019, 05:58

Att i övrigt normala människor plågar apor må vara märkligt men med tanke på vad andra synbarligen normala svenskar vill göra med våra rovdjur så kan jag tyvärr inte höja på ögonbrynen längre.

För vissa människor i sydostasien så betraktas apor som skadedjur, precis som många människor på den svenska landsbygden också anser är fallet med exempelvis vargar.

Åker man ut på vischan här i Sverige så är en åsikt i stil med att alla vargar ska utrotas närmast legio och om detta sker med plågsamma eller udda metoder det bryr man sig inte om.

I frågan om kamouflagekläder så är det arvet från jakten som spelar in. I vår verksamhet så började ju Field Target som en jaktsimulation, även om man numera är väldigt långt bort ifrån detta, men så har ju dessa typer av kläder blivit allt ovanligare jämfört med för 15-20 år sedan.

Numera så använder man lämpligare kläder för Field Target, som skyttejackor, kepsar med flärpar och allt annat som hör till Int. 10M skytte, vilket ju är högst rimligt då sporterna har närmat sig varann med stormsteg.
Avalonblower
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 05 aug 2014, 11:54
Tack utdelade: 59 gång
Tackad: 69 gånger i 58 inlägg

Re: Jesus f-----g Christ!

Inläggav Kapten Kamin 21 mar 2019, 06:49

Avalonblower skrev:Åker man ut på vischan här i Sverige så är en åsikt i stil med att alla vargar ska utrotas närmast legio och om detta sker med plågsamma eller udda metoder det bryr man sig inte om.

Otroligt fördomsfullt och generaliserande av dig. :thumbner: Har du nånsin varit ute på "vischan"?
Jag känner många jägare, inklusive sånna som varit med på vargjakt. INGEN av dessa skulle ens drömma om att plåga ett djur på detta sätt.
Att ens nämna denna lagliga jakt i samband med djurplågeri av den stackars apan är otroligt lågt.
Användarvisningsbild
Kapten Kamin
 
Inlägg: 3138
Blev medlem: 24 jun 2015, 17:14
Ort: Forshaga
Tack utdelade: 1166 gång
Tackad: 1926 gånger i 676 inlägg
Skytteklubb: Forshaga Jakt Sportskytte
Luftvapen favorit: HW30S

Följande användare vill tacka Kapten Kamin för detta inlägg
gubbe (21 mar 2019, 09:36)

Re: Jesus f-----g Christ!

Inläggav Avalonblower 21 mar 2019, 07:01

Kapten Kamin skrev:
Avalonblower skrev:Åker man ut på vischan här i Sverige så är en åsikt i stil med att alla vargar ska utrotas närmast legio och om detta sker med plågsamma eller udda metoder det bryr man sig inte om.

Otroligt fördomsfullt och generaliserande av dig. :thumbner: Har du nånsin varit ute på "vischan"?
Jag känner många jägare, inklusive sånna som varit med på vargjakt. INGEN av dessa skulle ens drömma om att plåga ett djur på detta sätt.
Att ens nämna denna lagliga jakt i samband med djurplågeri av den stackars apan är otroligt lågt.


Oh?

Jag bor på vischan och arbetar inom lantbruket...

Surfa i på Riksjägarnas hemsida o forum, kolla deras FB-grupper o nyktra till..
Avalonblower
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 05 aug 2014, 11:54
Tack utdelade: 59 gång
Tackad: 69 gånger i 58 inlägg

Re: Jesus f-----g Christ!

Inläggav Kapten Kamin 21 mar 2019, 08:07

Avalonblower skrev:Jag bor på vischan

Se där. :thumbupp: Ditt uttryck "åker man ut på vischan" antydde nåt annat.
Avalonblower skrev:Surfa i på Riksjägarnas hemsida o forum, kolla deras FB-grupper

Att det finns unkna åsikter på ett forum och på FB säger väldigt lite om vad folk tycker generellt. Det borde du veta att det är dom mest extrema åsikterna som tar mest plats på dom plattformarna.
Vidhåller att det är grovt generaliserande att påstå att alla vill utrota vargen, och direkt okunskap att påstå att man vill plåga dom under tiden. Även om jag själv är emot jakten som sådan, så är jag glad att dom jägare jag känner har god etik. Ingen skulle drömma om att behandla ett djur som apan i tråden.
Användarvisningsbild
Kapten Kamin
 
Inlägg: 3138
Blev medlem: 24 jun 2015, 17:14
Ort: Forshaga
Tack utdelade: 1166 gång
Tackad: 1926 gånger i 676 inlägg
Skytteklubb: Forshaga Jakt Sportskytte
Luftvapen favorit: HW30S

Re: Jesus f-----g Christ!

Inläggav Pryltokig 21 mar 2019, 08:48

Tror inte det är speciellt konstruktivt att koppla ihop eller se något kollektivt ansvar för terrordåd och djurplågeri med vårt skytteintresse, lika lite som lastbilschaffisar i allmänhet skulle vara medskyldiga till terrordådet på Drottninggatan. Både med vargar, apor och nu aktuella mordhot mot svenska bönder är det känslor som tar överhand (spårar ur) och då blir det väldig fel, väldigt lätt att fördöma och väldigt lätt att ny känslor som hat & hämnd blossar upp, å så är vi där igen..
- Den som har flest prylar när man dör vinner.
Användarvisningsbild
Pryltokig
 
Inlägg: 517
Blev medlem: 20 maj 2015, 22:10
Ort: Göteborg
Tack utdelade: 65 gång
Tackad: 78 gånger i 56 inlägg
Luftvapen favorit: FX D-Tac, Bob- & Wildcat

Följande användare vill tacka Pryltokig för detta inlägg
Kapten Kamin (21 mar 2019, 09:17), Chris (22 mar 2019, 00:48)

Re: Jesus f-----g Christ!

Inläggav Avalonblower 21 mar 2019, 09:17

Visst är det alltid de mest extrema åsikterna som kommer fram på forum och liknande men skulle man göra en galluo hos jägarförbundens medlemmar så tror jag att fler vill utrota snarare än behålla vargen i naturen.

Sedan ser vi rapporter om hetsjakt från helikopter o skoters titt som tätt där ändamålen helgar medlen.
Avalonblower
 
Inlägg: 559
Blev medlem: 05 aug 2014, 11:54
Tack utdelade: 59 gång
Tackad: 69 gånger i 58 inlägg


Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 45 gäster

  • Sponsorer