Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Clumber skrev:börne skrev:Clumber skrev:Hoppades att fyllslangen från fx-pumpen skulle passa på filtret som följde med ,men närma skjuter ingen hare .
Är det någon som vet vad det är för gängor på fx-nippeln så jag kan byta ut snabbkopplingen som är på filltret som följer med Y-H kompresson.
FX använder 1/8″ BSP som dom flesta andra.
Tack
Då får jag försöka ta reda på motsvarande gängor i filterhållaren.
Fn-nippeln kan jag skruva in en liten bit men gängorna är finare på fx-nippeln vill inte förstöra gängorna .
Marsi skrev:Bättre att du sätteren Fostex (heter den så?) snabbkoppling på fx-nippeln.
JonasW83 skrev:Fick min igår med. Ska fixa olja i helgen eller till veckan genom en polare som säljer smörjmedel och olja. Han trodde också att 46 olja skulle fungera fint, men rekommenderade ändå om jag nu ville skämma bort den, att köra med dedikerad kompressorolja av högre kvalité.
Så jag tror det får bli en liter av den. I övrigt så såg allt bra ut tycker jag, ska bli smidigt att slippa handpumpa.
Silwer skrev:Köpte han ling long däck med och testade?
Silwer skrev:Man kan undra dick varför nan köper en sån bil ich sen chansar pp Biltenaolja?
Köpte han ling long däck med och testade?
JonasW83 skrev:Silwer skrev:Man kan undra dick varför nan köper en sån bil ich sen chansar pp Biltenaolja?
Köpte han ling long däck med och testade?
Han chansade inte. Har fler i min bekantskapskrets som kör på billigare olja. Som tur är har många fått god insyn i hur oljorna är upp byggda, vilka brister de ev kan ha osv tack vare ett samarbete med företaget min kompis jobbar åt.
Det finns tillfällen de dyraste oljorna inte alltid är de bästa, även om specarna säger annat. Själv haft den erfarenheten i bland annat växellådor.
Det är en hel vetenskap och jag är tacksam att jag har folk runtom mig som orkat läsa på mer inom detta än jag, så slipper jag vara testkaninen.
Clumber skrev:En sväng till Hydroscand så fixade dom det jag behövde ,tacksam för att jag fick måtten av erså det gick smidigt
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster