Förvirrat val av luftgevär?

Här snackar vi om luftvapen relaterade saker som inte passar in på dom andra trådarna

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Förvirrat val av luftgevär?

Inläggav HobbyAir1 11 mar 2021, 20:25

Aha...Så skaffar man sig en Umarex 850 M2 så är det egentligen som en Walther 1250 Dominator fast Co2 vs lufttub, och båda går att bygga om (iochmed de är samma vapen i stort). Och att Walther rotek rm8 har annat utseende men i stort samma komponenter som de tidagare? Intressant valfrihet i synnherhet med och även möjlighet till paintballtank. Blir den inte framtung med detta?
Förrestem finns det några åsikter (bra eller dåliga) om Kral Puncher som verkar vara kampanj på?
HobbyAir1
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 07 mar 2021, 15:53
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Förvirrat val av luftgevär?

Inläggav HobbyAir1 14 mar 2021, 11:54

Luftpangarn skrev:...Ett annorlunda alternativ är Artemis CP2, där man liksom får två vapen i ett. Karbin & pistol. Just nu säljer ju dessutom en medlem för 1'000kr, och hans tanke var ju just för ett barn. Som singelskottare är det ju ok, om du ruttnar på magasinen.

Jag tror det är samma öppna riktmedel som på min Artemis CP1 pistol, och de tycker jag inte är super. Men precision på 10m är godkänd för tavelskytte!


Det där var ett intressant inspel. Har surfat runt en del och hittade en Artemis PP750 som verkar vara lite samma upplägg. Verkar lätt och smidig att få med sig samt pcp och magasin. Dock hittar jag den inte i sverige? Är den inte laglig här eller bara ovanlig? FInns det någon med erfarenhet kring denna?


För att följa länken så måste du registera dig.

HobbyAir1
 
Inlägg: 7
Blev medlem: 07 mar 2021, 15:53
Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Re: Förvirrat val av luftgevär?

Inläggav Henno3 14 mar 2021, 16:22

Bara ett litet snabbt inspel....

Enligt min mening skall ”barn” lära sig behärska ett luftgevär med korn & skåra, gärna ett äldre med brytpipa innan man börjar med dyrare och mer teknisk pryttlar. Helt enkelt primärt lära sig grunderna.
"Stå på dig, annars gör någon annan det"!


Weihrauch HW30s.
Feinwerkbau 124 Sport. (Till salu!)
Steyr LP1
Feinwerkbau 603
Henno3
 
Inlägg: 822
Blev medlem: 04 jan 2015, 23:06
Ort: Svanesund
Tack utdelade: 41 gång
Tackad: 126 gånger i 97 inlägg
Skytteklubb: Orust Östra Sportskytteklubb
Luftvapen favorit: Steyr LP.

Re: Förvirrat val av luftgevär?

Inläggav vettedax 14 mar 2021, 16:44

perfekt barn bössa bsa scout 2 kg 1200 på xxl
För att följa länken så måste du registera dig.

vettedax
 
Inlägg: 2249
Blev medlem: 10 apr 2019, 14:29
Ort: onsala
Tack utdelade: 24 gång
Tackad: 252 gånger i 210 inlägg
Luftvapen favorit: fx 2000 HW 98 Diana 100

Föregående

Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat

| | |likartade trådar| | |


Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster

  • Sponsorer